• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 مرداد 1400
کد مطلب : 137485
+
-

نکته بازی/ از این پسر یاد بگیرید

بدون تردید یکی از حزن‌انگیزترین لحظات ورزش ایران، شکست حسن یزدانی برابر تیلور آمریکایی بود. دلاور کشتی آزاد ایران تنها 16ثانیه تا کسب مدال طلای المپیک فاصله داشت، اما مقهور حریف شد و از پله اول پایین افتاد. بعد از این شکست، هیچ‌کس به اندازه خود یزدانی خشمگین و افسرده نبود، او اما برخلاف خیلی از دیگر ورزشکاران ایرانی به‌خودش اجازه نداد پشت مسائلی همچون ناداوری، سوءمدیریت، تدابیر غلط مربیان، کمبود امکانات، رقم پایین پاداش و... پنهان شود. شاید اتفاقا خیلی از این کمبودها هم وجود داشت، اما یزدانی بسیار نجیب و حرفه‌ای با ناکامی خودش کنار آمد و خیلی رک و صریح از همه عذر خواست. این در حالی است که فوتبالیست میلیاردی بگیر ما شکست می‌‎خورد، بعد هم دبه در می‌آورد که: «غذا نداشتیم بخوریم!»

خلاصه نشست‌های فرهاد
همین اول بگوییم که انصافا عملکرد فرهاد مجیدی از زمان بازگشت روی نیمکت استقلال بسیار خوب بوده است. او تیمش را از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بالا برد، در لیگ به رتبه سوم رساند و در جام حذفی هم فقط یک قدم تا قهرمانی فاصله دارد. با این حال عادت بدی که مجیدی دارد، خودستایی در زمان پیروزی و بهانه‌جویی هنگام باخت‌هاست. اگر ببرد که می‌گوید: «من به اینها نمی‌بازم»، اما اگر ببازد، راحت می‌گوید «اینها مقصرند.» این خلاصه همه نشست‌های خبری فرهاد مجیدی است. سرمربی استقلال بعد از پیروزی برابر گل‌گهر در نیمه‌نهایی جام حذفی هم گفته این تیم فقط با تدابیر خوب کادرفنی پیروزی شده؛ خداوکیلی اگر آن پنالتی اول را علیه گل‌گهر نمی‌گرفتند و شما می‌باختی، باز راحت و خوشحال همین‌ها را می‌گفتی؟

یک برش گویا از تراکتور
قطعا سیستم مدیریتی تراکتور در زمان مالکیت محمدرضا زنوزی را باید در گینس ثبت کرد. از نظر کمی و کیفی، نوع عزل و نصب‌ها طوری بوده که قاعدتا تراکتور تا الان باید به دسته اول سقوط می‌کرد، اما خوشبختانه اینطور نشده. بارها در مورد خیل مدیران و مربیانی که می‌آیند و می‌روند مطلب نوشته شده، اما به‌عنوان یک برش کوتاه از اوضاع و احوال این تیم، فقط کافی است به ماجرای برکناری معاون حقوقی باشگاه توجه کنید. اسماعیل گودرزی توسط نظمی، مدیرعامل باشگاه کنار گذاشته شده و در این مورد گفته: «مدیرعامل باشگاه در حدی نبود که من را برکنار کند یا حتی استعفایم را به او بدهم، به همین دلیل نامه استعفا را مستقیم به زنوزی دادم.» انصافا این سیستم مدیریتی در دانشگاه‌های جهان باید تدریس شود!

این خبر را به اشتراک بگذارید