• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 مرداد 1400
کد مطلب : 137477
+
-

بلاهای میشاییل بالاک


بدشانسی‌های میشاییل بالاک حد و مرزی ندارد. او در غم از دست دادن پسر 19ساله‌اش امیلیو که در لیسبون هنگام سواری با موتور 4چرخ خودش تصادف کرد و کشته شد، سوگوار است. اسطوره بایرن‌مونیخ، لورکوزن و چلسی پیش از این هم مصیبت‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته.
 امیلیو پس از لوییس 20ساله و قبل از جوردی 16ساله دومین پسر زوج بالاک و سیمون لامبه بود. این زوج در سال2012 از هم جدا شدند و همسر بعدی میشاییل یعنی ناتاشا تانوس هم 4سال تا سال2019 در کنار او دوام آورد و طلاق گرفت. بالاک زمانی که در بایر لورکوزن بود با اشتباهی که مقابل تیم گمنام اونترهاخینگ مرتکب شد و گل به‌خودی زد، مانع شدکه لورکوزن برای اولین‌بار در تاریخش قهرمان بوندس‌لیگا شود. لورکوزن که به‌خاطر دوم شدنش در همه رقابت‌های آن موقع ازجمله فینال لیگ قهرمانان (که به رئال و زیدان باختند) به «نور-کوزن» به معنی «هرگز» معروف شدند و باعث و بانی آن همین بالاک بود. لورکوزن در هفته آخر تنها به یک مساوی نیاز داشت تا قهرمان شود. او می‌توانست با چلسی و گاس هیدینک لیگ قهرمانان اروپا را هم ببرد اما اسیر بدترین ناداوری تاریخ توسط تام هنینگ شد و تنها چیزی که از آن بازی نیمه‌نهایی مقابل بارسلونای گواردیولا برای بالاک باقی ماند، فریادهایش بر سر این داور بود که چند پنالتی چلسی را در دیدار برگشت نادیده گرفته بود.
 او در تیم ملی هم همواره یادآور خاطرات تلخ است. شاید بهتر باشد شبکه تلویزیونی ESPN برای کارشناس فوتبالش یک روانشناس استخدام کند مبادا این اسطوره آلمانی به سرنوشت روبرت انکه دچار شود که چند سال قبل به‌دلیل فشارهای روحی خودکشی کرده بود!

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :