• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137391
+
-

توفیق اجباری برای کاوه

مهاجم ایرانی بروخه به تیم زیرمجموعه لسترسیتی قرض داده شد

توفیق اجباری برای کاوه


اود (اوت) هورلی لوون بلژیک؛ احتمالا این نام را تابه‌حال نشنیده‌اید اما از این به بعد با اخبار ورزشی سایت‌هایی که به اتفاقات پیرامون لژیونرهای فوتبال می‌پردازند، این اسم را بیشتر می‌شنوید. چند وقت دیگر تیتر می‌زنند «واکنش هم‌تیمی گلزن تیم رقیب کاوه رضایی به اظهارات مدیر ورزشی باشگاه اود هورلی»! کاوه ملی‌پوش ما که در کلاب‌بروخه نتوانسته خودش را ثابت کند، باز هم به تیمی دیگر قرض داده شد؛ همان تیم اسم‌سختی که اول این گزارش ذکر شد. احتمالا از سال2024که لیگ بلژیک و هلند با هم ادغام می‌شوند تا لیگی رقابتی‌تر را تشکیل دهند، دیگر نامی از اینگونه تیم‌ها در اخبار دیده نخواهد شد. پیش از اینکه رضایی به این تیم قرض داده شود، صحبت از انتقال قرضی او به نایمخن هلند بود که به‌هرحال تیمی مطرح‌تر در لیگی معتبرتر است و علیرضا جهانبخش هم در آن باشگاه توپ می‌زد و در 54بازی 17گل هم برای این تیم زد. کاوه در هر دو فصل قبل به تیم شالروا در همین ژوپیتر لیگ بلژیک قرض داده شده بود تا در کنار قلی‌زاده در این تیم بازی کند. او فصل قبل 7گل در 25بازی و 1570دقیقه و به‌عبارتی هر 224دقیقه یک گل زد و فصل قبل‌تر 12گل در 22بازی و 1641دقیقه یعنی هر 137دقیقه یک گل. انگار بروخه که در سال2018این بازیکن را از شالروا خریده بود از این خرید راضی نیست چون این سومین فصلی است که او را قرضی رها می‌کند.
بازیکن 29ساله بااخلاق سابق سایپا، ذوب‌آهن و استقلال در فصل 19-2018که در بروخه بازی می‌کرد تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده بود اما چندان هم بازی به او نمی‌رسید؛ 409دقیقه در 11بازی که فقط 4 بار آن بازی از ابتدا در ترکیب ثابت بود. بهترین آمار گلزنی‌اش را یک فصل پیش از انتقال به بروخه برای شالروا به ثبت رسانده و موفق شده بود در یک فصل 16گل بزند. حتی آمار گلزنی‌اش برای استقلال هم خوب نبود و تنها 7گل در تنها فصل حضورش در جمع آبی‌پوشان زده اما با این‌حال فصل موفق و بازی‌های خوبی را در ترکیب این تیم سپری کرده بود. پس از امیر عابدزاده که از لیگ برتر پرتغال به تیمی گمنام در دسته دوم اسپانیا ملحق شده و سعید عزت‌اللهی که در تیم اسم‌سخت دیگری در لیگ دانمارک بازی می‌کند، کاوه سومین بازیکن لژیونر تیم ملی است که نام یک باشگاه گمنام اروپایی را در ایران بر سر زبان‌ها می‌اندازد.
نام کامل باشگاه جدید کاوه تقریبا یک جمله طولانی است؛ «اف‌سی زوارته دوییولز اود هورلی لوون»  که در شهر لوون بلژیک فعالیت می‌کند. پیراهن این تیم با لباس تیم ملی ایران سازگار است؛ سفید با خطوطی سبز و قرمز. احتمالا کاوه رضایی مشهورترین بازیکن تاریخ باشگاه باشد، دست‌کم چندین میلیون ایرانی او را می‌شناسند. از سال1957و تاسیس این باشگاه هیچ افتخاری ثبت نشده. یک دروازه‌بان تایلندی، بازیکنانی از فرانسه، بنین، اردن، ترکیه، ونزوئلا، مجارستان و بلغارستان سایر بازیکنان خارجی این تیم هستند. این تیم در فصل جدید که 2 هفته از آن سپری شده، 2 تساوی به‌دست آورده و 2‌گل زده و 2‌گل خورده. فصل قبل هم بین 18تیم لیگ عادی یازدهم شد و به 5تیم حاضر در دور قهرمانی راه نیافت.
با همه اینها انتقالش به تیم گمنام اود هورلی شاید برایش خوش‌یمن باشد. دلیل آن را باید در مالکیت حقوقی این باشگاه ذکر کرد؛ اینکه باشگاه متعلق به گروه «کینگ‌پاور» است که یک خرده‌فروشی زنجیره‌ای در فلی‌شاپ فرودگاه‌های سراسر جهان است و متعلق به ویچای سریواداناپرابها، مالک فقید باشگاه لسترسیتی که 2 سال پیش بر اثر سانحه سقوط هلی‌کوپتر در ورزشگاه کینگ‌پاور شهر لستر فوت کرد و پسرش جای او را گرفت. کینگ‌پاور جدا از مالکیت 2 باشگاه لستر و اود هورلی، در تایلند هم یکصد زمین فوتبال و حدود یک میلیون بازیکن نوجوان و جوان تحت مالکیت خود دارد. شاید اگر مهاجم ما در این تیم بلژیکی بدرخشد، آینده‌ای رؤیایی برایش رقم بخورد و بتواند رنگ لیگ برتر را در تیم اصلی گروه اقتصادی کینگ‌پاور ببیند.

این خبر را به اشتراک بگذارید