• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137353
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته/بزرگ‌شدن در ترکیه


«بزرگ‌شدن در ترکیه» یک زندگینامه خودنوشت است. نویسنده این اثر «ازگه سامانچی»، طراح و استاد دانشگاه نورث وسترن آمریکاست که در ترکیه متولد شده و رشد کرده. او با تلفیق قصه، طنز، طراحی و کاربرد خاص رنگ در این کتاب، زندگی خودش و هم‌نسلانش در ترکیه را در قالب یک خودزندگینامه مصور تعریف می‌کند. این کتاب آن‌قدر نثر روان و خودمانی‌ای دارد که شما را به‌راحتی با خودش همراه می‌کند و با خود به ترکیه می‌برد؛ به جایی که سامانچی تمام روزهای پرتلاطم تاریخ معاصر ترکیه را با داستان زندگی خودش تلفیق کرده و برایتان روایت می‌کند. این کتاب که کاری از انتشارات «اطراف» است و همین سال گذشته منتشر شده، توسط حسنا مهرمحمدی به فارسی ترجمه شده است.

دانشجوهای ایرانی

حدود 200سال پیش که ایران درگیر جنگ با روسیه بود، عباس‌میرزا نایب‌السلطنه، 6جوان ایرانی را به لندن فرستاد تا دانش روز دنیا ازجمله اسلحه‌سازی، نقشه‌برداری، طب و زبان انگلیسی را کسب کنند و با دست پر به ایران برگردند. حالا نویسنده‌ای به نام نایل گرین که استاد دانشگاه لس‌آنجلس است، بعد از 9سال پژوهش روی اسناد وزارت امور خارجه بریتانیا و خاطرات سیاستمداران، دانشمندان و دانشگاهیان انگلیسی و البته با تکیه بر سفرنامه فارسی میرزا‌صالح شیرازی، کتابی درباره سرنوشت دانشجوهای ایرانی نوشته که خواندنش خالی از لطف نیست. کتاب «عشق غریبه‌ها» را که امیر‌مهدی حقیقت به فارسی ترجمه کرده، نشر «چشمه» منتشر کرده است. این کتاب که یکی از تازه‌های نشر به‌حساب می‌آید، همین امسال منتشر شده.

تجربه پدران جوان

نام کتاب این است: «پروژه پدری»! یک کتاب تازه که به تازگی توسط نشر «اطراف» منتشر شده و ویرایش و دبیری‌اش با «فاطمه ستوده» است. چرا می‌گوییم ویرایش و دبیری؟ چون این کتاب حاصل کار 15نویسنده است؛ 15پدر جوان که هرکدام از آنها از منظر خودشان به پروژه پدری نگاه کرده‌اند و از ترس‌ها، دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و به‌طور کلی مواجه‌شدن‌شان با مقوله پدرشدن نوشته‌اند. پدری که متوجه می‌شود فرزندش سندروم داون دارد، پدری که نخستین‌بار با سقط جنین مواجه می‌شود، پدری که نگران مسائل مالی خانه بعد از به‌دنیا‌آمدن فرزندش است و...، همه و همه روایت‌های این کتاب متفاوت را رقم زده‌اند؛ روایت‌هایی به قلم پدرانی مانند سیداحسان عمادی، حسام اسلامی، مهدی حمیدی پارسا، حسین جمشیدی‌گوهری و... .

روایت جنگ

«پرچم سفید روایتی است از سیاه‌ترین اتفاقی که در تاریخ بشریت افتاده؛ روایتی از داستان جنگ. جنگ‌هایی که ویرانگر بودند. پرچم سفید، نمادی است برای درس‌گرفتن از جنگ و امیدی با پایان‌دادن به آن‌ها». این تعریفی است که سازندگان پادکست «پرچم سفید» در توضیح پادکست‌شان ارائه داده‌اند؛ پادکستی در 19اپیزود که آن را احسان طریقت منتشر می‌کند. «از موسولینی تا روباه سیاه»، «نبرد کورسک؛ نبرد ژنرال‌ها»، «عملیات نورماندی، آغازی بر یک پایان»، «نبرد قفقاز؛ نبردی برای نفت»، «استالینگراد؛ از رؤیای تصرف تا واقعیت شکست»، «لنینگراد؛ مقاومت به سبک شوروی»، «شکست خط استالین، سقوط کی‌یف»، «دفاع سواستوپول» و...، عناوین چند اپیزود این پادکست است. جدیدترین اپیزود این پادکست هم «کی‌یف، دروازه‌ای برای فتح اروپا» نام دارد که به‌تازگی منتشر شده است.

با محوریت عرفان

پادکست «خرقه» همان‌طورکه از نامش مشخص است، حول محور عرفان می‌گردد. این پادکست که کاری از محسن بوالحسنی است، تاکنون در دو فصل منتشر شده که فصل اول آن داستان زندگی و زمانه شمس تبریزی و مولاناست و سری دوم داستان زندگی و زمانه 72پیر طریقت در تذکره الاولیا را روایت می‌کند. اگر به موضوع عرفان علاقه دارید، حتما سری به این پادکست بزنید. تاکنون 44قسمت از پادکست خرقه منتشر‌شده که حکایتی از مقالات شمس، ذکر امام صادق(ع)، زندگی عطار نیشابوری، ادبیات در قرنطینه، از ملت عشق تا کیمیاخاتون، ذکر اویس قرنی، حسن بصری، مالک بن دینار، بایزید بسطامی، رابعه عدویه، بشر حافی، فضیل عیاض، ابراهیم ادهم، ذوالنون مصری و... ازجمله پرشنونده‌ترین آنهاست.

پادکست نظامی گنجوی

همه ما بارها و بارها درباره خمسه یا پنج‌گنج  شنیده‌ایم و خوانده‌ایم. می‌دانیم که نظامی 5منظومه به نام‌های مخزن‌الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه دارد و احتمالا از هرکدام از این آثار چند بیتی هم خوانده‌ایم. اما کمتر کسی از ما فرصت کرده کل پنج‌گنج و حدود 30هزار بیت این آثار نظامی را بخواند. برای همین شاید بد نباشد با پادکست «نظامی گنجوی» سری به این خمسه معروف بزنیم. این پادکست که درواقع مروری بر آثار نظامی گنجوی، شاعر بزرگ قرن ششم است، در گام نخست هفت‌پیکر را در دستور کار قرار داده و حالا سراغ خسرو و شیرین رفته است. خوانش و شرح ابیات با محمدرضا طاهری، سازنده این پادکست ادبیاتی است.

شاید هرگز تو را نبینم

یکی از جدیدترین تولیدات موسیقایی کشور، آلبوم «شاید هرگز تو را نبینم» صبا علیزاده است. این آلبوم دارای 9قطعه است که صبا علیزاده در آن مانند اثر قبلی‌اش، علاوه بر موسیقی الکترونیک، از‌ ساز کمانچه هم استفاده کرده است. صبا علیزاده، پسر هنرمند استاد علیزاده، در دومین اثرش یک قطعه را با همکاری روژین شرفی، آهنگساز الکترونیک ساخته، ضمن اینکه آندریاس اشپکتل نیز در دو قطعه از این آلبوم تازه، به‌عنوان خواننده مشارکت داشته است. ویژگی این اثر جدید، روایت داستانی آهنگ‌های آن است. به‌عنوان مثال در قطعه «سکوت‌های در میان»، آهنگساز با انتخاب و برش سکوت‌های بین سخنرانی سیاستمداران دوران رایش سوم (نازی‌ها) و پخش دوباره آنها در بناهای معماری همان دوران، سعی‌کرده قطعه‌ای تأثیرگذار ایجاد کند.

اثر جدید امیر عظیمی

درست است که در این روزهای شیوع ویروس کرونا، فعالیت جامعه موسیقی کشور بسیار محدودتر از قبل شده و خبری از برگزاری کنسرت‌های مختلف نیست اما این دلیل نمی‌شود که فعالان موسیقی دست روی دست بگذارند و کار نکنند. اتفاقا برعکس، در این روزها آهنگسازان، نوازنده‌ها و خواننده‌ها فرصت بیشتری برای ارائه آلبوم‌های موسیقی دارند. یکی از این آلبوم‌ها، آلبوم «سیب هوس» است که همین چند روز پیش منتشر شد. آلبومی با آهنگسازی و خوانندگی امیر عظیمی که شامل 22آهنگ در سبک پاپ است و در آن از سروده‌های شاهین شیخی، میلاد موسوی، امید صباغ نو، علیرضا آذر، سهیل حسینی، هیراد حاتمی و... استفاده شده است. «توی آسمون»، «بالم باش»، «عشق بی‌احساس»، «شب و جاده»، «روزگار بدیه» و «فیلم، خواب، بی‌پولی»، تعدادی از قطعه‌های سیب هوس است.

عاشقانه‌های پسر نوح

این هم یک آلبوم موسیقی تازه که داغ داغ همین چند روز پیش منتشر شد: «عاشقانه‌های پسر نوح». این آلبوم موسیقی با این اسم منحصربه‌فرد و جالبش، با آهنگسازی و تنظیم امیرحسین سمیعی و با اشعار و خوانش علی‌محمد مودب، به بازار موسیقی ارائه شده است. این مجموعه که از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده، دارای 18قطعه به نام‌های «دیدار»، «چشم تو»، «تا چند؟»، «خاطرات من»، «دیدی نگفتم؟»، «افسوس»، «ما، من، تو»، «دفتر سیاه»، «کهکشان چهره‌ها»، «تو مثل خودت هستی محمدعلی»، «زندگی»، «سفرنامه یک پرنده»، «پرسش»، «بهار عاشقی»، «جاذبه»، «صورتحساب»، «مرخصی» و «رسیدن» است. نگاه به تعداد زیاد قطعات این آلبوم نکنید. گوش‌کردن تمام این قطعات در مجموع فقط 46دقیقه و 20ثانیه از شما وقت می‌گیرد.

بازی فکری حمله ارواح

«حمله ارواح، 5دقیقه به 12». این اسم یک فیلم سینمایی ترسناک نیست، بلکه اسم یک بازی فکری و سرعت عملی جذاب است که قرار است حسابی در محیط خانه سرگرم‌مان کند! داستان این بازی که برای 2 تا 8بازیکن طراحی شده، درباره «بالدویین»، روح خوش‌پوشی است که قرار است با یک روح دیگر آشنا شود! این بازی دارای 9آیتم است که شامل شیشه عطر، آیینه، کلید، چراغ قوه، ساعت، کلاه و... با رنگ‌هایی مشخص است. هربار یک کارت رو می‌شود و بازیکن‌ها باید آیتم درست روشده، یعنی آیتمی که در تصویر روی کارت، با رنگ اصلی خودش دیده می‌شود، تشخیص دهند و سریع آن را برای خودشان بردارند. درنهایت هر بازیکنی که بیشترین کارت را داشته باشد، برنده بازی است.

پشت پرده یک دزدی!

بازی «پشت پرده» حول محور سرقت از بانک می‌چرخد. یکی از کارمندهای ارشد بانک با کمک چند نفر دیگر، به گاوصندوق اصلی دستبرد می‌زنند و پول‌ها بین‌شان تقسیم می‌شود. همین تقسیم پول آغاز اختلافی است که بازی را ساخته است. این بازی تخته‌ای و کارتی برای بیش از 4بازیکن طراحی شده و دارای کارت‌های بازی، راهنما، سردسته، ته صندوق، پول و مأمور مخفی و همچنین ژتون است. بازی شرکت «زینگو» در 3مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول تقسیم پول توسط سردسته است. مرحله دوم مذاکرات و اقدامات است که بازیکن‌ها باید نظر خودشان را درباره این تقسیم پول اعلام کنند و همه تلاش‌شان را به‌کار ببرند تا پول بیشتری به جیب بزنند. در مرحله آخر هم کارت‌ها رو می‌شود و هرکس پول خودش را برمی‌دارد.

بازی برای همه سنین

بازی «جنگا» را که حتما بلد هستید. همان بازی برج هیجان که باید به نوبت قطعات چوبی آن را برداریم، بدون اینکه باعث تخریب برج شویم. حالا یک بازی جدیدتر به بازار آمده که تقریبا یادآور همان بازی است. این بازی که «بوم بال» نام دارد، از یک تاس، 3تا پایه، 9تا میله و یک بادکنک تشکیل شده است. ابتدا باید بادکنک داخل سه‌پایه را باد کنیم و میله‌ها را با احتیاط داخل سوراخ‌های پایه‌ها تنظیم کنیم. بعد تاس بیندازیم. عدد روی تاس نشان می‌دهد که چندبار باید میله‌ها را به داخل، یعنی به سمت بادکنک فشار دهیم! هرکسی که زودتر از بقیه بادکنک را سوراخ کرده یا بترکاند، از بازی بیرون می‌رود و این بازی آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا درنهایت یکی برنده شود.

عشق  هرگز فراموش نمی‌کند

دختری به نام «آنا فراستر» که در 38سالگی به آلزایمر دچار می‌شود، راهش به یک مؤسسه نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر می‌افتد و آنجا با پسری هم سن‌وسال خودش به نام «لوک» آشنا می‌شود. این آشنایی منجر به شکل‌گیری یک رابطه عاطفی اثرگذار می‌شود و داستان رمان متفاوت «عشق هرگز فراموش نمی‌کند» شکل می‌گیرد. این رمان اثر
سالی هپ ورث، نویسنده استرالیایی است که آن را فاطمه باغستانی به فارسی ترجمه کرده و زحمت نشرش را هم انتشارات «کوله‌پشتی» کشیده است. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «دفترچه یادداشتم را از کشوی میز درمی‌آورم. این‌بار نامه‌ای به‌ خودم می‌نویسم؛ به آینده خودم. آنای عزیز، امروز تو به مرد جوانی که چشمانی میشی و براق دارد قول دادی که تا آخر زندگی با او بمانی.»

دیلماج؛ رمانی تاریخی

نظرتان درباره یک رمان تاریخی چیست؟ رمانی که داستان آن در زمان حکومت قاجار روایت می‌شود اما سال 1398به بازار نشر آمده است. نام این رمان «دیلماج» است؛ رمانی که آن را حمیدرضا شاه‌آبادی نوشته و در آن شخصیتی خیالی به نام «میرزا یوسف خان مستوفی» ملقب به «دیلماج» را خلق کرده است! این رمان با شرح دوران کودکی و تحصیل میرزا یوسف آغاز می‌شود و در ادامه به نشست و برخاست قهرمان قصه با چند نفر از استادان و روشنفکران زمانه‌اش می‌پردازد که باعث می‌شود میرزا یوسف‌خان به شخصیتی متجدد و آزادیخواه تبدیل شود. این رمان که با حضور افتخاری شخصیت‌های تاریخی مثل محمدعلی فروغی، میرزا ملکم‌خان ناظم‌الدوله، ناصرالدین‌شاه قاجار، عباس‌میرزا و... شکل گرفته، کاری از نشر افق است.

اثر چیستا یثربی

چیستا یثربی، نویسنده، شاعر، مـترجـم و فیلمنامه‌نویس نام‌آشنایی است که همه ما دست‌کم نامش را شنیده‌ایم و در حد یکی‌دو اثر از آثارش با او آشنایی داریم. شاید یکی از بهترین کارهای چیستا یثربی که خیلی‌هایمان آن را خوانده‌ایم، داستان «پستچی» است که درواقع نمایی از زندگی خود اوست. اگر از این اثر خانم نویسنده خوشتان آمده، پیشنهاد می‌کنیم رمان «معلم پیانو» را هم بخوانید؛ رمانی که آن را نشر کوله‌پشتی منتشر کرده و در آن با فضایی روانشناسانه، روابط میان 2نسل روایت می‌شود. مرجان، قهرمان این داستان بعد از جدایی از همسرش، سرپرستی دخترش کیمیا را برعهده می‌گیرد. کیمیا از طریق اینترنت با پسری که معلم پیانو است، آشنا می‌شود و همین آشنایی اتفاقات عجیب و جالب داستان را رقم می‌زند.

میون، نگهبان ماه

اگر به‌دنبال یک انیمیشن جذاب می‌گردید، حتما «میون، نگهبان ماه» را ببینید؛ این انیمیشن فرانسوی اگرچه قدیمی است و سال2014 تولید شده، به‌تازگی در پلتفرم‌های ایرانی مانند فیلیمو قرار گرفته است. داستان این انیمیشن در یک سرزمین خیالی می‌گذرد؛ جایی که در ابتدا حتی خورشید و ‌ماه هم نداشت و انسان‌های نخستین این سرزمین برای اینکه دنیایشان گرم شود و شب و روز در آن شکل بگیرد، خورشید و ‌ماه سرزمین‌شان را خودشان خلق کردند! حالا فردی به نام «میون» وظیفه مراقبت از ‌ماه را بر عهده دارد که البته به‌صورت ناخواسته اتفاقاتی را رقم می‌زند که باعث می‌شود خورشید و‌ ماه سرزمینش در معرض نابودی قرار بگیرند. رتبه این انیمیشن در سایت معتبر IMDB، 2.7  است.

اژدهای آرزوها

یکی از شخصیت‌های انیمیشن «اژدهای آرزوها»، پسر بچه نوجوانی به اسم «دین» است که آرزو دارد بتواند بهترین دوست دوران کودکی‌اش را پیدا کند. اما بدون شک اصلی‌ترین شخصیت این انیمیشن، اژدهای آرزوهاست که همان‌طور که از اسمش مشخص است، توانایی برآورده‌کردن آرزوها را دارد. حالا این اژدهای رؤیایی قرار است به دین کمک کند و با برآورده‌کردن آرزویش، کاری کند تا پسربچه داستان ما بتواند بهترین دوست دوران کودکی‌اش را ببیند. برای اینکه ببینید سرانجام دین و اژدهایش چه می‌شود، انیمیشن اژدهای آرزوها را ببینید. انیمیشنی جدید که داغ داغ همین امسال یعنی در سال2021 به همت آمریکا و چین تولید شده و کارگردانش «کریس آپلهانس» است. راستی رتبه این انیمیشن کمدی و ماجراجویی هم در سایت IMDB، 2.7  است.

ناتسومه و دوستان

از اسم انیمیشن «ناتسومه و دوستان» مشخص است که کار کشورهای آسیای شرقی است. این کارتون ژاپنی را هایدکی ایتو کارگردانی کرده و آن‌قدر خوب این کار را انجام داده که رتبه آن در سایت IMDB، 2.8  شده است؛ یعنی یک رتبه خیلی خوب برای یک انیمیشن غیرانگلیسی. این کارتون که محصول سال2021 است و در ژانر ماجراجویی ساخته شده، دو داستان «ایشی اوکوشی» و «ایاشیکی رایوهوشا» را روایت می‌کند که در هرکدام از آنها یک داستان جذاب و پرکشش گنجانده شده است. اگر کنجکاو شده‌اید این انیمه ژاپنی را ببینید، می‌توانید به پلتفرم «فیلیمو» سری بزنید. فیلیمو به‌تازگی این انیمیشن را، هم به‌صورت دوبله و هم با زیرنویس فارسی در اختیار کاربرانش قرار داده است.

مینی سریال بیگانه

با یک‌سریال معمایی و رازآلود چطورید؟! سریالی که خیلی هم طولانی نباشد و خیلی زود به نتیجه برسد. اگر موافقید، تماشای مینی‌سریال «بیگانه» را در برنامه‌تان جا بدهید. یک‌سریال جذاب که اقتباسی از رمان استیفن کینگ به همین نام است و حول محور مرگ مرموز و فجیع یک پسربچه 11ساله می‌گردد. درواقع داستان این سریال 10قسمتی از جایی شروع می‌شود که «فرانکی پیترسن» به قتل رسیده و پدرش کارآگاهی به نام «هالی گیبنی» را استخدام می‌کند تا پرده از معمای مرگ پسرش بردارد. در این سریال هالیوودی، جیسون بیتمن، نقش «تری میتلند»، مربی بیسبال فرانکی را بازی می‌کند که اتفاقا متهم ردیف اول قتل اوست و باید تلاش کند تا خودش را از این جریانات خارج کند.

تلاش برای بچه

اگر جزو علاقه‌مندان به فیلم و سریال‌های ژانر کمدی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سریال «تلاش‌کردن» را ببینید. این سریال محصول شرکت اپل است و انتشار آن از سال گذشته آغاز شده است. سریال تلاش‌کردن که تا‌کنون 2فصل 8قسمتی از آن منتشر شده، درباره زن و شوهری به نام جیسون و نیکی است که بچه‌دار نمی‌شوند اما از آنجا که خیلی دلشان بچه می‌خواهد، تصمیم می‌گیرند از یک مشاور کمک گرفته و بچه‌ای را به سرپرستی قبول کنند. جیم اوهانلون، کارگردان این سریال کمدی و خانوادگی است و در آن ریف اسپال، نقش جیسون و استر اسمیث، نقش نیکی را بازی می‌کند. افلیا لاویبوند، اولیور کریس و شین بروک هم دیگر بازیگران این سریال جدید و جذاب هستند.

خانه پیش از تاریکی

سریال «خانه پیش از تاریکی» (Home before dark) یک داستان واقعی دارد. داستانی برگرفته از زندگی روزنامه‌نگاری نوجوان به نام هیلد لیزیاک که از بروکلین به شهر کوچک دریاچه‌ای نقل مکان می‌کند و آنجا متوجه پرونده‌ای قدیمی و جنایی می‌شود که همه اهالی شهر حتی پدرش سعی دارند آن را مخفی نگه دارند. این سریال معمایی و کارآگاهی که با محوریت یک دختر 9ساله پیش می‌رود، محصول سال2020 آمریکاست و این روزها فصل دوم آن در حال پخش است. کارگردانان این سریال روزمری رادریگوز و کت کندلر هستند و در آن بازیگرانی چون جیم استرجس، بروکلین پرینس، ابی لی میلر، کیلی راجرز، مایکل وستون و جولی کارتر ایفای نقش کرده‌اند. رتبه این سریال رازآلود در سایت IMDB، 5.7  از 10 است.

مدیریت پسوردها

گفته می‌شود هر فرد در دنیا به صورت میانگین ۵ «یوزر نیم» و پسورد دارد، که البته برای برخی افراد که با دنیای نت و وب‌سایت بیشتر سروکار دارند، این تعداد بسیار بیشتر است. در عصری که گذرواژه‌ها در همه جا وجود داشته و شما کاملاً نمی‌توانید همه آنها را به خاطر بسپارید، دانلود اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور امروزه یک نیاز ضروری است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام پسوردهای برنامه‌هایتان را فراموش می‌کنید، اپلیکیشن «LastPass» قطعا به کارتان می‌آید. این نرم‌افزار اندرویدی که 19مگابایت حجم دارد، مدیریت تمام حساب‌های کاربری‌تان را برعهده می‌گیرد و کاری می‌کند که نه‌تنها هیچ‌وقت با فراموش‌کردن پسوردها، کارهایتان به مشکل نخورد، بلکه از زدن نام کاربری و رمز عبور حساب‌های کاربری‌تان، آن‌هم برای چندین بار در طول روز، نجات‌تان می‌دهد. درواقع LastPass به‌جای شما اطلاعات ورودتان را به‌صورت خودکار وارد می‌کند و با این کار در وقت‌تان صرف‌جویی خواهد کرد. ضمنا این اپلیکیشن قابلیت ساخت رمزهای عبور قدرتمند را هم دارد. خلاصه اینکه با نصب این برنامه دیگر نیازی به به‌حافظه‌سپردن ده‌ها نام کاربری و رمز عبور ندارید.

اکران آنلاین «خورشید»

در روزهای تعطیلی یک خط در‌میان سینماها، اکران آنلاین فرصت خوبی است تا از فیلم‌های روز کشورمان جا نمانیم. یکی از این فیلم‌ها، فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی است که به‌تازگی اکران آنلاین آن در پلتفرم‌های اینترنتی ازجمله «نماوا»، «فیلیمو» و... آغاز شده است. این فیلم که فیلمنامه‌اش توسط مجید مجیدی و نیما جاویدی، کارگردان فیلم‌های «ملبورن» و «سرخپوست» نوشته شده، در سی‌و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را دریافت کرده و چندین جایزه بین‌المللی را هم در کارنامه افتخاراتش ثبت کرده است. بازیگران نام‌آشنایی در فیلم نماینده سینمای ایران در اسکار2021 بازی کرده‌اند که ازجمله آنها می‌توان به علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی اشاره کرد.

حرکت ناگهانی ممنوع

اگر به فیلم‌های اکشن، پلیسی و معمایی علاقه‌مندید، تماشای فیلم «حرکت ناگهانی ممنوع» را در برنامه اوقات فراغت همین روزهایتان قرار دهید. این فیلم جدید که محصول سال2021 آمریکاست، یک سرقت پیچیده در قرن بیستم را روایت می‌کند. ماجرا از این قرار است که در سال1955در شهر دیترویت، گروهی از مجرمان و خلافکاران غیرحرفه‌ای در شرایطی مبهم به استخدام یک فرد ناشناس درمی‌آیند تا مدرکی را سرقت کنند. اما نقشه‌شان با شکست مواجه می‌شود و آنها تصمیم می‌گیرند تا به‌دنبال کسی که استخدام‌شان کرده و این ماموریت را به آنها داده، بگردند. این فیلم را استیون سودربرگ کارگردانی کرده؛ کارگردان آمریکایی فیلم «دوازده یار اوشن». برندن فریزر، مت دیمون و نوآ جوپ هم بازیگران این محصول جدید هالیوود هستند.

فیلم جدید نیکلاس کیج

فیلم «خوک» یکی از فیلم‌های 2021 هالیوود است که جدیدترین فیلم نیکلاس کیج به‌حساب می‌آید. داستان این فیلم همان‌طورکه از اسمش مشخص است، حول محول یک خوک می‌چرخد. «راب» که نقش آن را نیکلاس کیج بازی می‌کند، فردی است که بنا به دلایل شخصی، به‌تنهایی در یک محیط جنگلی و به دور از دغدغه‌های زندگی مدرن زندگی می‌کند؛ البته همراه با یک خوک. داستان از جایی شروع می‌شود که عده‌ای ناشناس شبانه وارد کلبه راب می‌شوند و خوک او را می‌دزدند. و حالا راب در پی پیداکردن حیوان خانگی‌اش مجبور می‌شود به گذشته‌اش در پورتلند برگردد. مایکل سارنوفسکی، کارگردان این فیلم است و نیکلاس کیج با گریم سنگین و بازی منحصر‌به‌فردش، دوباره با این فیلم بر سر زبان‌ها افتاده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید