• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 مرداد 1400
کد مطلب : 137194
+
-

سامبا، آزتک، ماتادور، سامورایی

امروز در 2 مسابقه نیمه‌نهایی فوتبال المپیک چه خبر است

سامبا، آزتک، ماتادور، سامورایی

مسابقات فوتبال که معمولا جزو مظلوم‌ترین ورزش‌های المپیک است، به دور نیمه‌نهایی و جاهای خوبش رسید. حالا وقتش رسیده از امروز پیگیری فوتبال را هم در کنار مسابقات کشتی و سایر ورزش‌ها ادامه دهیم. ساعت12:30مکزیک و برزیل یک فوتبال لاتین را به نمایش می‌گذارند تا قاره آمریکا یک نماینده در فینال داشته باشد. 3 ساعت دیرتر هم ژاپن میزبان با اسپانیا روبه‌رو می‌شود.

  حمله سامبا به سرخپوست‌ها
مکزیک همان تیمی است که در روز اول این رقابت‌ها 4بریک یم فرانسه متشکل از بازیکنان گمنام را شکست داد. این بازی یک روز پس از شکست تیم ملی اصلی این کشور در فینال گلدن‌کاپ مقابل تیم ملی آمریکا برگزار می‌شود؛ بزرگسالان مکزیک فینال آمریکای مرکزی و شمالی را با گلی که در دقیقه117و وقت اضافه خوردند از دست دادند و نتوانستند برای نهمین‌بار قهرمان این مسابقات شوند و اجازه دادند آمریکا با 7قهرمانی به آنها بچسبد. توی پرانتز این را هم بدانید که قطر به‌عنوان میهمان این رقابت‌ها تا نیمه‌نهایی پیش رفت اما در مقابل آمریکا متوقف شد. معز علی هم با 4 گل آقای گل شد. به داستان المپیک برگردیم، بازی امروز ظهر مکزیک و برزیل. حالا نوبت کم‌سن‌وسال‌ترهاست تا مکزیک را به یک فینال دیگر ظرف چند روز برسانند. زیر 23ساله‌های مکزیک در دور گروهی به ژاپن باخته بودند اما در مرحله قبل موفق شدند 6بر3کره‌جنوبی را ببرند. هنری مارتین و کوردووا در این بازی دبل کردند. شاگردان لوسانو در 4بازی 14گل وارد دروازه حریفان کرده‌اند. برزیل با چند بازیکن سرشناس پا به این مسابقات گذاشته اما گل صعود به نیمه‌نهایی این تیم مقابل مصر را کونیا، مهاجم هرتا برلین به ثمر رساند. آندره ژاردین چند بازیکن سرشناس ازجمله دنی آلوس، پائولینیو و ریچارلیسون را به تیم زیر 23سال دعوت کرده. این بازی یادآور فینال المپیک 2012لندن است که تک‌گل هالک نتوانست از شکست 2بریک مقابل مکزیک جلوگیری کند. مکزیک در آن مسابقه با 2 گل پارالتا نخستین طلای فوتبال تاریخ کشورش را گرفت. این بازی درواقع جدال قهرمان المپیک 2016 ریو یعنی برزیل با دارنده مدال طلای المپیک2012 لندن است.

    ترکیب احتمالی مکزیک: اوچوا، لورونا، مونتس، واسکس، آنگولو، رودریگس، کوردووا، رومو، لاینس، مارتین، وگا.
    ترکیب احتمالی برزیل: سانتوس، دنی آلوس، نینو، کارلوس، ارنا، گیمارش، لوییس، آنتونی، کلودینیو، پائولینیو، ریچارلیسون.
 
ماتادورها علیه سامورایی‌ها
درعوض، آن یکی دیدار امروز پر از ستاره است. در تیم اسپانیا نام بازیکنانی مثل آسنسیو، دنی اولمو، پدری، اویارزابال، اونای سیمون، وایه‌خو، پائو تورس، اریک گارسیا و سبایوس که به‌شدت مصدوم شده دیده می‌شود. البته آسنسیو چندان درخشان عمل نکرده و فقط یک پاس‌گل و یک تیر دروازه داشته. در اردوی تیم میزبان هم کوبو برای همه نامی آشناست. در کنار او 2 بازیکن سرشناس دیگر به نام‌های یوشیدا و دوان (آیندهوون) حضور دارند. ژاپن در ضربات پنالتی موفق شد از سد نیوزیلند عبور کند و اسپانیا هم که مثل یویو با مشکل گلزنی روبه‌روست، توانست ساحل‌عاج را در وقت اضافه ببرد. انگار موتور اسپانیایی‌ها در وقت اضافه روشن می‌شود. این بازی با نتیجه 5بر2به سود اسپانیا پایان یافت. کوبو در 4بازی 3گل برای ژاپن زده اما هنوز وضعیتش در رئال مادرید مشخص نیست و این فصل هم احتمالا به تیمی دیگر در لالیگا قرض داده می‌شود. 2 تیم در رقابت‌های فوتبال المپیک 2012 لندن هم همگروه بودند که ژاپن دیدار رودررو را یک بر صفر برد. تومیاسوی ژاپنی از بولونیا به‌دلیل محرومیت در این دیدار غایب است. در تیم اسپانیا که درواقع میهمان این مسابقه به‌حساب می‌آید، اسکار مینگسای بارسایی و سبایوس رئالی آسیب‌دیدگی دارند و به این بازی نمی‌رسند.
    ترکیب احتمالی ژاپن: تانی، ساکای، ایتاکورا، مایا یوشیدا، هاتاته، اندو، تاناکا، دوان، کوبو، میتوما، آیاسه اوئدا.
    ترکیب احتمالی اسپانیا: اونای سیمون، اسکار خیل، اریک گارسیا، پائو تورس، کوکورلا، سوبیمندی، مرینو، پدری، اویارزابال، رافا میر و دنی اولمو.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید