• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 مرداد 1400
کد مطلب : 137208
+
-

نکته بازی/ شایعه بود؛ نه؟



48ساعت بعد از پایان لیگ بیستم و قهرمانی پرسپولیس، محمدحسین کنعانی‌زادگان در قطر قراردادش را با الاهلی به‌طور رسمی امضا کرد. اصلا کاری به خوب و بد بودنش نداریم؛ به هر حال او حق داشته در مورد آینده‌اش تصمیم بگیرد. با این حال بخش جالب ماجرا آنجاست که بیشتر از 2‌ماه قبل استادالدوحه خبر این انتقال را اعلام کرد. این رسانه قطری بسیار معتبر است و تا‌کنون سابقه نداشته اخبار آن درست از آب درنیاید. آن زمان پرسپولیس درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود و البته کنعانی هم به جای تأیید خبر یا سکوت در برابر آن، یک رنجنامه مفصل اینستاگرامی منتشر کرد و از هواداران خواست روی موج شایعات سوار نشوند. فقط خواستیم یادآوری کنیم تنها شایعه‌ساز این ماجرا، خود کنعانی بود. خداحافظ راستگو!

تو باید مربی ایران می‌شدی

بعد از کلی بالا و پایین و خبر و شایعه، سرانجام فدراسیون فوتبال عراق دیک ادووکات را به‌عنوان سرمربی جدیدش برگزید. این درحالی است که پیش‌تر گفته می‌شد کارلوس کی‌روش هدایت عراق را برعهده خواهد گرفت. مربی هلندی اما در نخستین مصاحبه‌اش حرف جالبی زده: «به خاطر پول سرمربی عراق نشدم.» آفرین به این صداقت؛ احتمالا جایگاه ممتاز عراق در جهان فوتبال نظر ادووکات را جلب کرده است. شاید هم امکانات بسیار بالا و صلح و امنیت حاکم بر این کشور برای ادووکات جذاب بوده است. خب پدر جان؛ کار می‌کنی که پول بگیری. بقیه حرف‌ها هم تعارف است. شما با این روحیه پوپولیستی، اصلا باید می‌آمدی سرمربی تیم ملی ایران می‌شدی. اینجا از این حرف‌ها بزنی، همه خیلی راحت‌تر باور می‌کنند و به شرفت درود می‌فرستند!

چرا عاقل کند کاری...

باز هم همان چرخه همیشگی؛ اشتباه و بعد هم عذرخواهی با پیاز داغ اضافه. حامد لک که در حاشیه بازی پرسپولیس برابر پیکان مختصر مشاجره‌ای با کریم باقری داشت و باعث شد مربی پرسپولیس در جشن قهرمانی حاضر نشود، به‌شدت تحت فشار انتقادات قرار گرفت. این وسط حتی شایعه احتمال حذف او از فهرست پرسپولیس برای فصل آینده هم مطرح شد که هنوز به‌طور کامل منتفی نشده است. بعد از این داستان‌ها بود که لک یک پیام بلندبالا روی صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرد و ضمن عذرخواهی و دلجویی از کریم باقری، کلی قربان‌صدقه او رفت. مشخص نیست چرا فوتبالیست‌های به‌اصطلاح حرفه‌ای ما به همین راحتی اشتباهات آماتور انجام می‌دهند و بعد به صرافت جبران مافات می‌افتند. خب از اول حواس‌تان را جمع کنید دیگر.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید