• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 مرداد 1400
کد مطلب : 137172
+
-

صدای همشهری

 مشکلات اینترنت روستایی
وضعیت اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی در بسیاری از روستاهای کهگیلویه‌وبویراحمد نامناسب است و روستاییان برای دریافت خدمات الکترونیک به‌ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا با مشکل مواجهند. در برخی روستاها ادامه فعالیت دفاتر خدمات ارتباطی و بانکی با مشکل مواجه شده‌ و بعضا تعطیل شده‌اند. با مشکلاتی که در فعالیت این دفاتر ایجاد شده، بسیاری از روستاییان سرگردان اداره‌ها و روستاهای اطراف شده‌اند. مسئولان مربوط جوابگوی مشکلات ما باشند.
سبزیجانی از یاسوج

 کمبود دستگاه سونوگرافی 
فیروزآباد در استان فارس بیش‌از ۱۴۰هزارنفر جمعیت دارد، اما متأسفانه با کمبود دستگاه سونوگرافی مواجه است و مطب‌های موجود نیز به دلیل هزینه‌های بالا و کمبود امکانات، جوابگوی حجم زیاد مراجعان نیستند. از دستگاه‌های مربوط درخواست داریم نسبت به تجهیز بیمارستان قائم این شهر به دستگاه‌های بیشتر اقدام کنند.
رسول جزینی از فیروزآباد فارس

   تملک اراضی رودخانه‌های خشک در اردبیل
اخیراً با توجه به‌وقوع سیل در برخی استان‌ها، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به قصد تملک اراضی اطراف رودخانه‌های خشک شده با ادعای بستر رودخانه، دربرخی نقاط لوله فلزی نصب کرده‌است. برخی از این اراضی از گذشته در تملک روستاییان بوده‌است. اخیرا دیده شده با تعیین مرز بستر رودخانه، اخطاریه‌ای به مالکان اراضی ارسال شده که باید از کشت دراین اراضی خودداری کنند. ادامه این رویه سبب می‌شود روستاییان اراضی زراعی خود را که تنها منبع درآمدشان است، رها و به شهرها مهاجرت کنند. مسئولان استان باید از تضییع حقوق روستاییان جلوگیری کنند.
حق‌وردی از اردبیل
 

این خبر را به اشتراک بگذارید