• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 مرداد 1400
کد مطلب : 137136
+
-

فکر سقف منطقه پانزدهی

فاطمه عباسی

شاید دیگر خیلی هم عجیب نباشد که قیمت خانه در همین 2، 3روز گذشته باز هم گران‌تر شده و از مرز متری 30میلیون تومان هم عبور کرده است. این افزایش قیمت مسکن دیگر دارد تبدیل به عادت می‌شود و از آنجایی که هیچ مسئولی هیچ مسئولیتی در این زمینه نمی‌پذیرد، تنها راهی که مردم برای گذران زندگی دارند، کوچ‌کردن به مناطق پایین‌تر شهر است.
 اگر تا همین چند سال پیش یک نفر می‌توانست خانه‌ای 100متری در مرکز شهر بخرد، حالا می‌تواند با 3 یا 4برابر آن پول یک خانه 40متری در جنوب شهر خریداری کند. آنطور که آمارها می‌گویند اکنون منطقه 15تهران به‌عنوان یکی از کانون واحدهای مسکونی با قیمت مناسب معرفی شده و از رتبه یازدهم تقاضای خرید ملک در تهران، به رتبه ششم رسیده است.
منطقه 10نیز از جایگاه چهارم معاملات در خرداد ۹۹ به رتبه دوم در خرداد ۱۴۰۰ رسیده و جایگاه مناطق ۲ و ۴ را گرفته است. در همین آمارها جزئیات متوسط قیمت هر متر خانه و تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲گانه شهر تهران نشان می‌دهد که بیشترین قیمت میانگین هر متر خانه ۶۲ میلیون و ۳۱ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن ۱۳میلیون و ۴۴۲ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است. اما هم ما و هم شما می‌دانیم که قیمت‌ها در مناطق بالای شهر خیلی بیشتر از این حرف‌هاست.
حالا که سیمان هم به‌عنوان یکی از مصالح ساختمان‌سازی‌ گران و کمیاب شده، احتمالا قیمت مسکن بالاتر هم برود و دیگر حتی در همین مناطق پایین شهر نیز نتوان خانه‌ای ابتیاع کرد و همانطور که حالا خیلی از مردم به‌خاطر نداشتن خانه به شهرک‌ها و حاشیه شهرها پناه برده‌اند، آنهایی که اندک سرمایه‌ای جمع‌آوری کرده‌اند تا سرپناهی داشته باشند هم باید به این افراد بپیوندند و تهران بماند برای میلیاردرها!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :