• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 مرداد 1400
کد مطلب : 137082
+
-

برقی‌شدن ۴۰ درصد خودروهای آمریکا تا ۲۰۳۰

کاخ سفید در حال مذاکره با خودروسازان آمریکایی است تا آنها را متعهد کند که 40درصد خودروهایی راکه در این کشور به فروش می‌رسانند تا سال‌2030 برقی شوند.
به گزارش نشریه اتوموتیو نیوز، خودروسازان موافقت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند، اما در عین حال شرطی برای دولت آمریکا گذاشته‌اند که براساس آن، دولت یارانه‌ها را افزایش دهد و برای توسعه زیرساخت‌ها برای تولید خودروهای برقی به آنها کمک مالی کند.
هرگونه اعمال محدودیت یا دستکاری بدون هماهنگی، بازار خودروهای جدید ایالات متحده را می‌تواند دچار تلاطم کند، چراکه خودروسازان هنوز هیچ وعده‌ای نداده‌‌اند و استراتژی آنها در قبال برقی‌‌کردن خودروها به‌طور دقیق مشخص نیست.
اگرچه جزئیات زیادی از این موضوع در دست نیست، اما به‌گفته برایان راتنبرگ، سخنگوی اتحادیه کارگران خودرو(UAW)، این اتحادیه برای تحقق هدف یادشده، مشغول رایزنی با کاخ سفید و خودروسازان است و البته فعلا توافقی حاصل نشده است.
جنرال موتورز در تأیید این ادعا گفته هنوز توافقی در کار نیست، اما کاخ سفید و نماینده استلانتیس از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده‌اند. بد نیست بدانید از بین خودروسازان آمریکایی، فورد جدی‌تر از بقیه، برقی‌سازی محصولات خود را دنبال می‌کند و قصد دارد تا سال‌۲۰۳۰ حداقل ۴۰‌درصد از تولیداتش در بازارهای بین‌المللی را با پیشرانه الکتریکی به‌دست مشتریان برساند.
یک منبع دیگر، مذاکرات کاخ سفید و خودروسازان را تأیید کرده و افزوده با وجود گفت‌وگوها فعلا توافقی حاصل نشده است.
 ناگفته نماند جو بایدن درنظر دارد میزان گازهای گلخانه‌ای تولید‌شده توسط آمریکا را تا پایان دهه کنونی به نصف برساند. برقی‌سازی خودروها یکی از راهکارهای کاهش گازهای گلخانه‌ای است که البته آن هم ارتباط مستقیمی با گسترش شبکه شارژ دارد و باید سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این زمینه انجام شود.
بسیاری از کشورهای اروپایی یک چارچوب زمانی برای توقف فروش مدل‌های بنزینی و دیزلی در داخل مرزهای خود تعیین کرده‌اند. بر این اساس، کمیسیون اروپا هم سال۲۰۳۵ را به‌عنوان زمان ممنوعیت فروش خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز پیشنهاد داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید