• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 6 مرداد 1400
کد مطلب : 136817
+
-

ربیعی: دولت تمام مسئولیتش را برای لغو تحریم‌ها به سرانجام رسانده است

دولت
ربیعی: دولت تمام مسئولیتش را برای لغو تحریم‌ها به سرانجام رسانده است


سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه رویکرد اصولی و مبنایی جمهوری اسلامی ایران در بحث مذاکرات برجامی و مستظهر به اسناد بالادستی نظام بوده و با تغییر دولت‌ها تغییر نخواهد کرد، گفت: دولت دوازدهم تمام مسئولیت خود را برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات به سرانجام رسانده است و اگر محدودیت‌های غیرضروری اعمال شده در قانون مذکور نبود، امروز شاهد نتیجه متفاوتی می‌بودیم.
علی ربیعی دیروز در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران که به‌صورت مکتوب برگزار شد، در پاسخ به اینکه طی روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر فروپاشی برجام براساس تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و جلوگیری از صادرات نفت ایران به چین منتشر می‌شود، دولت هم رسما مذاکرات وین را به دولت آقای رئیسی واگذار کرد، آیا آمریکا دستور کار مذاکرات جامع‌تر از برجام را در ارتباط با دولت ایران پیش کشیده است و راهبرد احیای برجام با تغییر دولت دوازدهم تغییر خواهد کرد، گفت: ما هم این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را شنیده‌ایم، ولی تا پیش از ارتکاب احتمالی چنین اشتباه بزرگی قصد نداریم به‌طور جدی درباره آن موضع بگیریم. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: اما به‌طور کلی، طی سال‌های گذشته باید به روشنی ثابت شده باشد که هر سطحی از تحریم علیه ایران محکوم به شکست است و هیچ تحریم تازه‌ای نمی‌تواند به نتیجه‌ای فراتر از تکرار شکست‌های پیشین دست پیدا کند؛ بنابراین ما امیدواریم که دولت آمریکا به‌خوبی درس‌های دولت گذشته را آموخته باشد و به دام تحلیل‌ها و برداشت‌های نادرست و مخرب نیفتد.
ربیعی خاطرنشان کرد: ما همچنان به بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام مطابق با نص توافق بدون کم و کاست پایبندیم و بنا نداریم که هیچ مسئله دیگری را به مذاکره بگذاریم. تا وقتی آمریکا و دیگر اعضای ۱+۴ به تمامی تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، صحبت و حتی فکر کردن درباره مذاکراتی فراتر از آن بی‌معناست.
به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت تأکید کرد: بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی و نظامی جهان با همه توان و ظرفیت خود، به اقتصاد در حال رشد ایران، حمله کرد. قرار بود در یک جنگ اقتصادی، ایران را مغلوب و دچار فروپاشی کنند. البته صدمه و آسیب زیادی در این جنگ به مردم وارد شد و دولت در کنار مردم با تصمیمات اقتضایی در این نبرد، دشمن را ناکام گذاشت، اما آثار آن پس از شکست آمریکا کماکان در زندگی مردم ادامه دارد.
وی ادامه داد: همچنین در هفته‌های اخیر، موضوع تغییر دولت و انتقال قدرت را نیز در پیش‌ داریم. مجموعه این موارد ایجاب می‌کند تا ما بیش از هر دوره‌‌ای، با هوشمندی همگانی و همدلی ملی بتوانیم این دوره را پشت سر بگذاریم. ما در مقابله با جنگ اقتصادی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که احساس مقاومت و پایداری ایران، باید کماکان از سوی تحریم‌کنندگان درک شود؛ برای همین نباید بهانه‌ای برای استمرار تحریم به تحریم‌گرها داد.
 ربیعی تأکید کرد که دولت همه توان خود را تا آخرین ساعات کاری به‌کار خواهد گرفت تا دولت آینده بتواند با آرامش، ماه‌های آغازین فعالیت خود را شروع کند. در این میان همه ما ایرانیان، چه آنان که به رئیس‌جمهور منتخب رأی داده‌اند و چه آنها که رأی ‌نداده‌اند، ضمن درک شرایط موجود و مشکلات تحمیل‌شده ناشی از تحریم و کرونا به ملت و دولت، به‌عنوان یک وظیفه ملی، باید همدلانه و باصبوری گام بردارند تا جامعه در آرامش از این مقطع عبور کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید