• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 6 مرداد 1400
کد مطلب : 136816
+
-

روی خط خبر/ کارت زرد مجلس به وزیر کشور


نمایندگان مجلس دیروز از توضیحات وزیر کشور قانع‌نشده و به او کارت زرد دادند. در نشست علنی دیروز مجلس مجتبی یوسفی، نماینده ‌اهواز سؤالی از وزیر کشور درباره علت عدم‌نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و عدم‌اجرای مفاد قانون شرایط انتخاب شهرداران پرسید. به گزارش خانه ملت، بعد از توضیحات وزیر کشور، یوسفی گفت که قانع نشدن بنده چیزی از ارزش رحمانی‌فضلی کم نمی‌کند. می‌خواهیم فتح بابی شود که بعد از اتمام کار هر مدیری، به اشکالات دوران مسئولیتش رسیدگی شود.

   این روزها همه باید در کنار هم بایستند
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران با تأکید بر همراهی دولت جدید گفت: این روزها همه باید در کنار هم بایستند تا دولت آینده در مسیری درست حرکت کند. باید انتظارات را کاهش داد، نه طرفداران دولت و نه منتقدان دولت هیچ‌کدام نباید در جهتی حرکت کنند که انتظارات به‌صورت غیرمنطقی و خارج از توان دولت افزایش پیدا کند. باید براساس ظرفیت‌های واقعی موجود و شرایط کشور از دولت سیزدهم مطالبه و انتظار داشت. امیدواریم که دولت آقای رئیسی راه درستی را در پیش گرفته و بتواند مدیران لایق را به‌کار بگیرد و مهم‌تر از آن، در بهبود سیاست‌های فعلی تلاش کند. به گزارش خبر آنلاین، وی درباره‌ آنچه دولت رئیسی باید در اولویت قرار دهد، گفت: می‌توان به آینده ایران امیدوار بود. نخستین گام احیای برجام است که امروز حل این مسئله برای کشور بسیار مهم است، دومین گام اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی است که این سیاست‌ها در نهایت منجر به رشد اقتصادی ۵درصدی و تورم کاهنده شود.

   منتخبان شورا، خود شهردار آینده را انتخاب کنند
مجتبی شاکری، فعال سیاسی اصولگرا، در مورد دخالت و حمایت برخی چهره‌ها از گزینه‌های پیشنهادی شهرداری آینده تهران گفت: روال منطقی برای انتخاب مسئولیت بزرگی مانند مدیریت کلانشهر تهران این است که براساس شاخص‌ها شهردار انتخاب شود. کارنامه و رزومه گزینه‌های پیشنهادی را دقیق بررسی کنیم؛ یعنی مصداق‌ها بر پایه شاخص‌ها ارزیابی شود نه پیشنهاد افرادی خارج از بدنه شهرداری. فقط از این طریق یک ارزیابی منطقی و کارشناسی صورت می‌گیرد.
 دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ‌با اشاره به برخی دخالت‌ها در انتخاب شهردار آینده تهران، گفت: پیشنهاد من به دوستانی که برای مدیریت آینده شهر تهران نظر می‌دهند از جمله آقای قالیباف این است که اجازه بدهند شورای شهر خودش به این تصمیم برسد؛ یعنی برنامه‌ها را از مصداق‌ها دریافت کند و براساس بررسی دقیق برنامه‌ها و راهکارهای نامزدها انتخاب صورت گیرد. اعلام نظر و پیشنهاد افراد پیش از بررسی دقیق برنامه نامزدها از سوی منتخبان شورای ششم شهر، هم استقلال شورای شهر را خدشه‌دار می‌کند و هم اینکه انتظارات در یک شکل منطقی مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید