• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 مرداد 1400
کد مطلب : 136716
+
-

روی خط خبر/ راهپیمایی اعتراضی در خیابان جمهوری


جمعیتی از اصناف و کسبه خیابان جمهوری روز دوشنبه حدفاصل تقاطع پل حافظ تا چهارراه استانبول در قالب جمعیت‌های چندده‌ نفره اعتراض خیابانی کردند. 
حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران قطعی برق را دلیل تجمع مقابل پاساژ علاءالدین دانست و به ایسنا گفت «دلیل قطع برق مشخص نبوده و در حال بررسی است.» 
به‌گفته گودرزی «پس از قطع شدن برق پاساژ، تجمع بین ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۴۵ شکل می‌گیرد و پس از آن به پایان می‌رسد و اکنون تجمعی وجود ندارد و شرایط عادی است.» 
خبرگزاری فارس در گزارش خود از اتفاق نوشت «برق 2پاساژ پرمصرف ازجمله پاساژ علاءالدین در خیابان جمهوری به‌مدت 2ساعت قطع شد و همین امر، اعتراض کسبه را به‌دنبال داشت و به‌دنبال قطع برق دو پاساژ پر مصرف در خیابان جمهوری حدود ۵۰نفر از کسبه با تجمع و شعار دادن نسبت به این موضوع اعتراض کردند.»  
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور قطع برق پاساژ علاءالدین را به‌علت رعایت نکردن الگوی مصرف اعلام کرد و به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هم‌اکنون مصرف بیش از حد وسایل سرمایشی باعث قطع برق این پاساژ اعلام شده است.

  تأکیدهای رئیس جمهور منتخب در حوزه مسکن
رئیس جمهور منتخب در نشست ویژه بررسی الزامات ساخت مسکن تاکید کرد که دست دلالان باید از بازار سیمان و فولاد و سوداگری از بازار مسکن قطع شود.
به گزارش ایسنا، ابراهیم رئیسی دیروز  در «نشست ویژه بررسی الزامات ساخت مسکن» با حضور مدیران و کارشناسان تراز اول حوزه مسکن، گفت: تهیه مسکن همواره یکی از دغدغه‌های جدی مردم بوده و امروز نه تنها خرید مسکن، که اجاره آن هم در شهرهای بزرگ و حتی شهرهای کوچک‌تر برای مردم به آرزویی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

   دستگیری هسته مرکزی یک گروه تروریستی 
رئیس‌کل دادگستری استان فارس از انهدام هسته مرکزی یک گروه تروریستی - تکفیری با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری پلیس اطلاعات ناجا در استان فارس خبر داد.
 به گزارش میزان، کاظم موسوی گفت: پس از شناسایی هسته مرکزی این گروهک تروریستی - تکفیری ۱۱نفر از عوامل فعال آن در استان فارس و سایر عوامل این گروهک در ۶ استان شرقی و غربی کشور نیز شناسایی و طی یک عملیات هماهنگ ۲۵نفر نیز در این استان‌ها دستگیر شدند.

   مشکل مردم خوزستان فقط کمبود آب نیست
علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس در رشته توییتی درباره معضل کمبود آب در کشور و بحران خوزستان نوشت: هیچ‌یک از دولت‌ها مصوبات مجلس درباره طرح آمایش سرزمین را انجام نداده‌اند.
لاریجانی در رشته توییتی نوشت: اولاً مشکل مردم عزیز خوزستان فقط کمبود آب نیست (و فقط) یکی از مشکلات آنان این امر است. توسعه خوزستان یک امر همه‌جانبه است، اما از یک برنامه روشن برخوردار نیست؛ لذا مردم نمی‌توانند زندگی امروز و فردای خود را پیش‌بینی کنند.
 استان‌های دیگر هم از چنین فقدان نظام توسعه‌ای رنج می‌برند. دولت‌ها با وجود مصوبات متعدد مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های ۵ساله که موظف بودند طرح آمایش سرزمین را مدون و به اجرا درآورند، هیچ‌یک (با تأکید بر هیچ‌یک) از دولت‌ها این کار را انجام نداده‌اند.
او تأکید کرده است که ما هنوز در گام نخست آن گیر داریم؛ یعنی مسئولان کشور به یک فهم مشترک در این بحران آب‌وهوا و تأثیرات آن در کشور نرسیده‌اند و مردم هم به‌تبع عدم‌تصمیم مسئولان و عدم‌اهتمام رسانه‌ها توجه کافی به این امر نمی‌کنند. اما باکمال تأسف باید گفت این ‌یک واقعیت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید