• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13637
+
-

امروز؛ عرضه700میلیارد ریال اوراق سلف برق در بورس انرژی

امروز 700میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.

به گزارش سایت سازمان بورس و اوراق بهادار، محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن با اشاره به جزئیات انتشار این اوراق سلف گفت: در عرضه اولیه سود این اوراق معادل18.5تا 19درصد سالانه است.او افزود: قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه هم قیمت پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه 17درصد سود سالانه به‌صورت روزشمار تعیین شده است.

خواجه نصیری درباره چگونگی پرداخت سود این اوراق گفت: اوراق سلف موازی استاندارد سود بین‌دوره‌ای ندارد و خریدار می‌تواند در پایان دوره نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت برق در سررسید و براساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند. مدت قرارداد یک سال از تاریخ شروع عرضه اولیه خواهد بود و دوره عرضه اولیه نیز در اطلاعیه عرضه اولیه مشخص و اعلام خواهد شد.

او افزود: بازارگردان براساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق را قبل از سررسید تعهد می‌کند و اوراق سلف را طی دوره معاملاتی با نرخ سود 17درصد سالانه به‌صورت روزشمار به‌ علاوه قیمت پایه اوراق در عرضه اولیه، بازخرید خواهد کرد. کارمزد خرید و فروش اوراق نیز براساس مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید