• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 28 تیر 1400
کد مطلب : 136217
+
-

تفریحات تکراری و ساده را دست‌کم نگیرید

تفریحات تکراری و ساده را دست‌کم نگیرید


الهه رضایی ـ مجری کودک و نوجوان تلویزیون

شرایط زندگی در این روزها بسیار دشوار شده است و شاید نتوان به‌راحتی برای هر فرد و خانواده یک توصیه مشترک داشت اما با طرح برخی از ایده‌های ساده می‌توان زمینه را برای بهبود شرایط روحی یکدیگر مهیا کرد. فصل گرما و کرونا مانع حضور خانواده‌ها در فضاهای عمومی شهر شده‌ است، شاید بد نباشد خانواده‌ها در ساعاتی که از گرمای هوا کم شده است با حفظ فاصله و برای دقایقی در حیاط خانه یا پارک‌های محله‌ای حاضر شوند و از این طریق ساعات گرم تابستانی را برای خود تحمل‌پذیر کنند.
کرونا باعث شده است تا بسیاری از خانواده‌ها نتوانند کودکان خود را به کلاس‌های تابستانی بفرستند و به این ترتیب فرزندان خانواده زمان بیشتری را در منزل سپری می‌کنند. از نظر من می‌توان از این فرصت استفاده کرد و برخی از بازی‌های دسته‌جمعی را در خانه انجام داد؛ مانند اسم فامیل، یه‌قل دوقل و... . خواندن کتاب و تماشای فیلم نیز می‌تواند پای ثابت تفریحات و سرگرمی‌های تابستانی باشد چراکه این دریا را پایانی نیست و تعداد نامحدودی کتاب و فیلم ایرانی و خارجی وجود دارد که با خواندن و شنیدن آنها می‌توان با دنیاهای متفاوتی آشنا شد و خود را از کرختی این روزها نجات داد.
اگر افراد به فضای باز و طبیعت اطراف تهران دسترسی دارند، بهتر است که در یک جمع کوچک به این فضای باز بروند اما در تمام این لحظات ماسک و فاصله اجتماعی را فراموش نکنند تا این تفریح کوتاه‌مدت و لذت‌بردن از فضای باز و طبیعت به یک پایان تلخ تبدیل نشود. استفاده از فضاهای تفریحی روباز مانند شهربازی نیز می‌تواند خاطره خوشی را از تابستان برای بچه به جای بگذارد و به‌نظر من می‌توانیم با آموزش درست پروتکل‌ها به فرزندانمان، آنها را به شهربازی و پارک ببریم.
در این میان نباید فراموش کرد که تلفن هوشمند یک مشکل بزرگ در تعامل خانواده‌ها و فرزندانشان است و خانواده‌ها باید مراقب باشند تا در خانه ماندن منجر به دورشدن آنها از یکدیگر نشود، به همین دلیل پیشنهاد من این است که پدر و مادرها با وجود تمام سختی‌ها از ایده‌های تکراری برای در کنار هم بودن استفاده کنند؛ به‌عنوان مثال بازی با تفنگ‌های آبپاش کوچک که مصرف آب بالایی ندارند، هرچند یک بازی تکراری است اما شک نکنید که این بازی در حیاط خانه می‌تواند برای ساعتی لبخند را بر لب اهالی منزل بنشاند.

این خبر را به اشتراک بگذارید