• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 26 تیر 1400
کد مطلب : 136071
+
-

روی خط خبر/ پاسخ ظریف به ادعای اخیر آمریکا


وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی به ادعاهای اخیر آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای آدم‌ربایی در خاک این کشور پاسخ داد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در توییتی نوشت: تفنگداران وابسته به آمریکا در خاک همان کشور برای ترور رهبران ونزوئلا و هائیتی برنامه می‌ریزند درحالی‌که دولت آمریکا روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به آدم‌ربایی - که به‌شدت مسخره و بچگانه بوده‌- پنهان‌می‌کند. پیش از سنگ‌اندازی به‌سوی دیگران خودتان را درست کنید. وزارت دادگستری آمریکا سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای مدعی شد که 4ایرانی به دسیسه برای ربودن «یک خبرنگار مستقر در بروکلین» متهم شده‌اند.

  حکم اعدام بابک زنجانی قطعی است
احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان‌عالی کشور در یک برنامه تلویزیونی درباره پرونده بابک زنجانی و اینکه   رسیدگی به این پرونده تمام‌شده و در دیوان‌عالی کشور نیست؟ گفت: دیوان‌عالی کشور رأی را صادر کرده است ولی شرایطی هست که طرف باید اطلاعاتی را بدهد و اموالی را حیف و میل کرده و حساب‌هایی هست که باید آنها شناسایی شود تا بعد از آن حکم اجرا شود.
وی درباره اینکه   حکم اعدام باید اجرا شود؟ نیزافزود: بله، بایدحکم اجراشود زیراحکم اعدام قطعی شده است ولی مسائلی هست که باید مصالح کشور را درنظر بگیریم. بازگشت اموال بیت‌المال اولویت دارد زیرا بعد از اعدام دست ما از خیلی چیزها کوتاه می‌شود. وی درباره این موضوع که ممکن است بعد از اینکه اموال برگشت حکم نقض شود؟ هم گفت: ممکن است همکاری کند و مورد عفو و تخفیف قرار گیرد و احتمالش هست‌.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید