• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 24 تیر 1400
کد مطلب : 135894
+
-

تابستان امسال در باشگاه کتاب‌خوانی «100تایی‌ها»

کتاب بخوان جایزه بگیر!

کتاب بخوان جایزه بگیر!

  نفیسه مجیدی‌زاده

عدد 100 در خانه‌ی ما زیاد استفاده می‌شود؛ مثلاً 100بار گفتم وسایلت را جمع کن و یا 100بار گفتم گوشی‌ات را بگذار زمین! گوش ما به عدد 100 آشنایی دارد، با این حال فکر می‌کنم خواندن 100 کتاب در تابستان، کار بزرگی است!
اگرچه به دلیل شیوع کرونا مراکز تفریحی، آموزشی و ورزشی تعطیل هستند و ما کاری نداریم جز در خانه نشستن، اما می‌شود گوشی را کنار گذاشت و سراغ کتاب رفت و بعد عضو باشگاه کتاب‌خوانی «100 تایی‌ها» شد. خب اگر بپرسید 100تا کتاب از کجا بیاوریم؟ می‌گویم می‌توانید امانت بگیرید؛ مثلاً از دوستان و اقوام، از کتاب‌خانه‌ی محله، از فرهنگ‌سراها یا هرجایی که کتاب امانت می‌دهند.
باشگاه کتاب‌خوانی ۱۰۰ تایی‌ها، از سوی فرهنگ‌سرای رویش و مدیریت امور کتاب‌خانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
«امیر عسگری»، دبیراجرایی باشگاه کتاب‌خوانی 100 تایی‌ها، در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «در این طرح، کودکان و نوجوانان در طول سه ماه تابستان با مطالعه‌ی حداقل ۴۰ و حداکثر ۱۰۰ نسخه کتاب به باشگاه کتاب‌خوانی ۱۰۰ تایی‌ها می‌پیوندند.»
به گفته‌ی او، نوجوانان از دو طریق می‌توانند در باشگاه عضو شوند و در مسابقه شرکت کنند. افرادی که تعداد کتاب مورد مطالعه را ندارند، با مراجعه به کتاب‌خانه‌های سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، ضمن عضویت رایگان در باشگاه کتاب‌خوانی ۱۰۰ تایی‌ها، با ارائه‌ی کارت عضویت خود نسبت به امانت‌گرفتن کتاب اقدام می‌کنند. افرادی هم که به این تعداد دسترسی دارند، پس از عضویت در باشگاه از طریق عضویت در یکی از کتاب‌خانه‌های سازمان و مطالعه‌ی کتاب‌های مورد علاقه و در دسترس خود، با تکمیل فرمی که حاوی اطلاعات کتاب و برداشتی از آن است، در مسابقه شرکت می‌کنند.
عسگری می‌گوید: «‌قرعه‌کشی در مهرماه انجام می‌شود و جایزه‌ی اعضایی که ۸۰ تا ۱۰۰ نسخه کتاب مطالعه کرده‌اند، کمک‌هزینه‌ی خرید دوچرخه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال، اعضایی که ۶۰ تا ۷۹ نسخه کتاب مطالعه کرده‌اند، جایزه‌ی نقدی هفت میلیون ریالی و اعضایی که ۴۰ تا ۵۹ کتاب مطالعه کرده‌اند، جایزه‌ی نقدی چهار میلیون ریالی خواهد بود که در هرگروه، ۱۰ نفر به قید قرعه انتخاب می‌شوند و این جوایز در هربخش به پنج کودک و پنج نوجوان تعلق می‌گیرد.»
فرم‌ باشگاه کتاب‌خوانی 100 تایی‌ها  تا پایان تابستان همراه شماست؛ هرکتابی را که خواندید در این فرم ثبت می‌کنید و سپس تا31 شهریور فرصت دارید، ‌فرم‌های تکمیل‌شده‌ی خود را به یکی از کتاب‌خانه‌های سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران تحویل دهید یا به نشانی bk100ta@gmail.com ارسال ‌کنید. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به صفحه‌ی اینستاگرام باشگاه به نشانی @bk100ta مراجعه کنید یا با شماره‌ی تلفن 66080083 تماس بگیرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید