• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 22 تیر 1400
کد مطلب : 135721
+
-

خبرهای کوتاه/ کاهش شدید آب در تالاب هورالعظیم

فرماندار هویزه از وضعیت نامطلوب 5مخزن آبی تالاب هورالعظیم خبر داد. حبیب عفری‌مفرد، با اشاره به آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم گفت: براساس بازدیدهای اخیر از تالاب هورالعظیم آب تالاب به‌شدت کاهش یافته است. فرماندار هویزه با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: حقابه تالاب هورالعظیم  نسبت به‌مدت مشابه سال‌های گذشته نیز کاهش پیدا کرده است. فرماندار هویزه گفت: هم‌اکنون وضعیت در5مخزن تالاب هورالعظیم مطلوب نیست.

  بارش پراکنده برای سواحل دریای خزر
طی 5روز پیش‌رو سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد را تجربه می‌کنند. به گزارش مهر، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی 5روز آینده برای سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، از امروزتا پنجشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی نیز احتمال وقوع رگبار پراکنده وجود دارد. امروز و فردا علاوه‌بر مناطق یادشده در شمال استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین تا اواخر هفته در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. طی 2 روز آینده وزش باد در جنوب سمنان، جنوب، جنوب تهران، قم، مرکزی، جنوب غرب و جنوب کشور افزایش می‌یابد و در بعضی ساعات با وقوع گرد و خاک نیز همراه خواهد بود. همچنین طی 5روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. طی 2روز آینده شمال خلیج‌فارس، شرق دریای عمان و همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

  آغاز پایش میانکاله با دوربین‌های تله‌ای
با نصب دوربین‌های تله‌ای در نقاط حساس میانکاله پایش ۲۴ساعته و آنلاین این زیستگاه مهم و ارزشمند آغاز شد. حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در این‌باره به مهر گفت: این دوربین‌ها برای کمک به پایش مناطق در نقاط حساسی که بررسی‌های کارشناسی نشان می‌داد احتمال وقوع تخلف وجود دارد به‌کار گرفته شده و رصد برخی نقاط میانکاله با این دوربین‌ها از این هفته آغاز شد. وی افزود: تجربه موفقی در استفاده از این دوربین‌ها برای برخی مناطق حفاظت شده استان داشتیم که نتیجه آن شناسایی متخلفان و استناد به فیلم‌های ضبط شده برای ارائه به مراجع قضایی بود. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه پایش الکترونیک و تصویری میانکاله به‌صورت ۲۴ساعته و آنلاین انجام می‌شود، افزود: این دوربین‌ها در طبیعت استتار می‌شوند و به همین دلیل در دیدرس افراد یا حتی حیوانات قرار ندارند. ضمن اینکه برخی از دوربین‌های نصب شده دید در شب هستند. ابراهیمی کارنامی، با اظهار اینکه نحوه فعالیت این دوربین‌ها به‌گونه‌ای است که هنگام ضبط فیلم یا ثبت عکس هیچ صدایی ندارند و به همین دلیل توجه جلب نمی‌کنند، گفت: این مزیت سبب می‌شود که قابلیت ثبت تصاویری منحصربه‌فرد از حیات وحش میانکاله را نیز در مناطقی که این دوربین‌ها نصب شده داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید