• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 22 تیر 1400
کد مطلب : 135719
+
-

دریچه/ حضور60 کشور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کردند برگزاری نسخه فیزیکی نمایشگاه امسال در تاریخ 20تا24اکتبر قطعی شده است و از هم‌اکنون 60کشور جهان برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گزارش پابلیشینگ پرسپکتیو، درحالی‌که بسیاری از نمایشگاه‌های کتاب در سراسر جهان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، یورگن بُس، رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت پیش از این طی یک کنفرانس خبری اظهار امیدواری کرده بود که امسال بتوانند با کیفیت سال‌های گذشته نسخه فیزیکی این نمایشگاه را برپا کنند. رئیس نمایشگاه در آخرین کنفرانس مجازی خود گفت: امسال علاوه بر امکانات مجازی، سالن‌ 6برای ثبت‌نام از ناشران و عوامل صنعت کتاب آماده شده و قرار است به‌طور کامل از این سالن در نمایشگاه پیش رو استفاده شود.
 وی گفت: امسال برای برگزاری نسخه فیزیکی نمایشگاه علاوه بر سالن6 از سالن‌های 3و4 هم استفاده خواهد شد و حتی قرار است یک‌سری غرفه‌های موقت برای استراحت و ملاقات ناشران ایجاد شود تا نگرانی بابت ویروس کرونا تا حدودی برطرف شود. برای تجمع و برگزاری کنفرانس‌ها نیز فضایی مخصوص درنظر گرفته شده است. همچنین در نمایشگاه، تدارک ویژه‌ای برای ناشران مستقل درنظر گرفته شده؛ به‌طوری که می‌توان نمایشگاه امسال را با عنوان ناشران مستقل نامگذاری کرد.
 مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌گویند  که برای بالابردن ایمنی و موارد بهداشتی ناشران و شرکت‌کنندگان از شرکت‌های آلمانی کمک گرفته شده و قرار است وضعیتی با امنیت بهداشتی بالا برای آنها فراهم شود و بلیت‌های نمایشگاه از‌ ماه آگوست فروخته شود.
 امسال کشور کانادا به‌عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه حضور خواهد داشت. به‌گفته مسئولان فرهنگی این کشور امسال کانادا با 380عنوان کتاب به نمایشگاه فرانکفورت می‌رود که اکثر این کتاب‌ها درباره کشور کانادا یا مردم کانادا نوشته شده‌‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید