• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 20 تیر 1400
کد مطلب : 135479
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2klzv
+
-

گل‌زن/ ازبک‌ها غول ایران

الهام محمودی-  روزنامه‌نگار

آنهایی که فقط نتایج تیم‌های فوتبال زنان را دنبال می‌کنند، نمی‌توانند بپذیرند که این فصل در مسابقات آسیای مرکزی هم تیم نوجوانان و هم تیم جوانان مقابل ازبکستان متوقف شدند و قهرمانی را از دست دادند. دوره قبل هم تیم جوانان در فینال به ازبکستان باخته بود. خیلی‌ها در آسیا فقط ژاپن، چین و کره را حریف می‌دانند اما باید بپذیریم برای رسیدن به این تیم‌ها اول باید غول ازبکستان را پشت‌سر بگذاریم. لیگ فوتبال زنان ازبکستان یک دهه قدمت بیشتری نسبت به لیگ ایران دارد. در رده‌بندی تیم‌های ملی هم 30پله ما از آنها پایین‌تر هستیم. در این شرایط تعجبی ندارد که ما به آنها ببازیم و پشت‌سرشان قرار بگیریم.

شائبه تبانی در لیگ یک
با نتایجی که در آخرین روز از لیگ دسته یک فوتسال زنان به‌دست آمد، شایعه شده است که بعضی از تیم‌ها تبانی کرده‌اند. 3‌تیم بوتا‌پارس، صدرا و نصر فردیس، شانس صعود به لیگ برتر را داشتند؛ صدرا از بوتا‌پارس باخت و نصر فردیس به حریفش مشتقین ایرانیان 10گل زد تا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به صدرا به‌عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کند. تیم صدرا مدعی شده است که نصری‌ها تبانی‌ کرده‌اند و حریف به قصد اجازه داده‌ تا 10گل وارد دروازه‌اش شود. نصری‌ها خطاب به صدرا گفته‌اند؛«شما می‌توانستید با یک تساوی صعود کنید اما باختید و علیه خودتان تبانی کردید.»

ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا
دور نخست لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد و تیم‌های برتر در لیگ‌های اروپایی حریفان خود را شناختند. در این دوره از لیگ که از یک‌ماه دیگر آغاز می‌شود، 3بازیکن ایرانی در 3تیم اروپایی توپ می‌زنند؛ آناهیتا زمانیان در یوونتوس بازی می‌کند، سارا دورسن خواجه در وولفسبورگ و مریم یکتایی در بشیکتاش ترکیه. این مسابقات وقتی برای ایرانی‌ها جالب‌تر می‌شود که بشیکتاش بتواند حریف اتریشی‌اش را شکست بدهد و یوونتوس هم حریفش تیم مقدونیه را ببرد. اگر این پیروزی‌ها به‌دست بیاید، آنها در دور بعد مقابل هم قرار می‌گیرند. فصل پیش با حضور سارا دورسن خواجه یک ایرانی در فینال لیگ اروپا داشتیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید