• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 تیر 1400
کد مطلب : 135434
+
-

خرابکاری در سیستم‌ توزیع برق واقعیت دارد؟


پیرو انتشار خبری مبنی بر خرابکاری 3نفر از پرسنل نیروگاهی در سیستم توزیع برق، علیرضا توکلی، مدیرکل حراست شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: این خبر تأیید نمی‌شود. 
وی  تصریح کرد: تاکنون هیچ مرجع امنیتی خبر را تأیید نکرده و کلیه نیروگاه‌های کشور طبق روال در مدار تولید قرار دارند. توکلی با اشاره به تلاش بی‌وقفه پرسنل نیروگاهی در تامین برق کشور با وجود همه‌گیری کرونا، این اتهامات را رد کرد. تکذیبیه حراست شرکت نیروی برق حرارتی درحالی خبر‌ساز شد که خبرگزاری فارس در خبری مدعی شده بود که 3نفر از کارکنان یکی از نیروگاه‌های مهم برق ایران که وظیفه تولید و برق‌رسانی به شهرهای بزرگ را دارد، به اتهام همکاری با گروهک‌های ضد‌انقلاب از سوی نهادهای نظارتی شناسایی و دستگیر شدند. فارس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود که این افراد در راستای تخریب و از کار انداختن بخشی از نیروگاه و ایجاد قطعی‌های مکرر برق در برخی شهرهای بزرگ فعالیت داشتند. در اعتراف‌های این 3نفر هم مشخص شد سازماندهی آنها را بخشی از بدنه ضد‌انقلاب خارج کشور بر عهده داشتند.
البته تکذیبیه شرکت برق سبب اصلاح خبر فارس نشد و این خبرگزاری دقایقی بعد از انتشار توضیحات توکلی بازهم در خبری اعلام کرد که ادعایش صحت دارد. این خبرگزاری دیروز در توضیحی مجدد درباره ادعایش نوشت که برخی رسانه‌ها از قول یک مسئول حراستی در وزارت نیرو این خبر را تکذیب کردند، اما پیگیری‌های مجدد نشان می‌دهد خبر مذکور دقیق است.
فارس به نقل از یک منبع آگاه تأکید کرده است که عملیات برای دستگیری بقیه مجرمان این پرونده ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در آینده منتشر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید