• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 تیر 1400
کد مطلب : 134746
+
-

اجرای 27کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اراک

شهردار اراک از ساخت ۲۵کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دیگر در سال جاری خبر می‌دهد

اجرای 27کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اراک

اختصاص مسیرهایی برای تردد دوچرخه‌سواران ازجمله اقدام‌هایی است که درسال‌های اخیر در برخی کلانشهرهای کشور ازجمله تهران ازسوی مدیریت شهری اجرا و با استقبال مناسب شهروندان نیز مواجه شده‌است. تدارک چنین زیرساخت‌هایی، شهر را برای زیست بانشاط شهروندان مهیا می‌کند. براین اساس شهرداری اراک هم قصد دارد با برداشتن گام‌های موثر دراین حوزه، شهر را بیش از گذشته برای تردد دوچرخه‌سواران آماده کند.
به گزارش همشهری، برهمین اساس هم بود که شهرداری اراک از اجرایی شدن مسیر دوچرخه‌سواری در 3/27کیلومتر از معابر شهری این کلانشهر خبرداده‌است؛ اقدامی که می‌تواند آغازی باشد بر تقویت زیرساخت‌های دوچرخه سواری دراین شهر.
نخستین مسیر دوچرخه سواری کلانشهر اراک در سال ۹۶ از خیابان جهان پناه تا کوی شهید بهشتی احداث شده و در سال‌های بعد طرح توسعه‌ای احداث این مسیر در سطح منطقه یک اجرایی شده و کم کم در سایر مناطق توسعه یافته است، به‌گونه‌ای که ایجاد خطوط ویژه مصوب دوچرخه در کلانشهر اراک در سال جاری ۲۵کیلومتر تعیین شده است.
شهردار اراک در گفت وگو با خبرنگار همشهری از اجرای تعهد ایجاد خطوط ویژه مصوب خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: با توجه به سیاست‌های شهرداری اراک و شورای اسلامی پنجم درخصوص اجرای پروژه‌های انسان محور، طرح‌های ساخت مسیر دوچرخه‌سواری در دستورکار این سازمان قرار گرفته است. علیرضا بیاتیان ادامه می‌دهد: تاکنون 3/27کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در دو لاین رفت و برگشت در کلانشهر اراک اجرا شده است.
وی می‌افزاید: خیابان قائم مقام فراهانی مقابل پارک آزادی، خیابان دانشگاه، خیابان شهیدان جهان پناه، شهرک شهید بهشتی، پارک هپکو، ورزشگاه امام خمینی(ره)، بلوار الغدیر، پارک شقایق، پارک امیرکبیر و بلوار آنجفی ازجمله معابری هستند که مسیرهای دوچرخه‌سواری در آنها اجرا شده است.

طرح‌های سال جاری
شهردار اراک همچنین از اجرای ۲۵کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در سال جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: خیابان شهید شیرودی، خیابان قائم مقام فراهانی از میدان مقاومت تا پارک آزادی، بلوار قدس، وحدت اسلامی (خیابان نواب صفوی)، انتهای خیابان شهیدان جهان پناه (پل شهید کاوه نبیری)، بلوار میرزای شیرازی، بلوار شهدای دولت (خیابان شهیدان رجایی)، بلوار آنجفی، دره گردو (کنار ریل راه آهن شریعتی)، بلوار مهارت، جهاد (شهید بختیاری) از جمله معابری هستند که اجرای مسیر دوچرخه سواری در آنها در دستورکار قرار دارد.
بیاتیان عنوان می‌کند: خوشبختانه در شهر اراک استقبال بسیار خوبی از ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری شده است و هیچ گونه مانع فرهنگی دراین زمینه وجود ندارد. مسئولان فرهنگی و اجرایی هم در این خصوص همراه و همگام شهرداری اراک هستند.
شهردار اراک همچنین با اشاره به بهره‌برداری از پیاده‌راه خیابان امیرکبیر ادامه می‌دهد: تلاش ما این است که با اتصال پروژه‌های مسیرهای دوچرخه سواری با مسیرهای پیاده‌رو شاهد حضور مطلوب شهروندان در شهر و کاهش آلودگی هوا باشیم و به تحقق پروژه انسان‌محورشدن شهر اراک کمک کنیم. وی اضافه می‌کند: احداث مسیرهای دوچرخه سواری در شهر اراک با جدیت پیگیری می شود تا زیرساخت لازم برای استفاده شهروندان علاقمند به دوچرخه در تمام معابر شهری فراهم شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید