• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 10 تیر 1400
کد مطلب : 134679
+
-

روز آزادی مسی

مسی، راموس و چند ستاره دیگر دیروز قراردادشان به پایان رسید

دیروز آخرین روز از مهلت باقیمانده قرارداد تعدادی از ستارگان فوتبال در دنیا بود و امروز چهره‌هایی به‌عنوان بازیکن آزاد و به‌طور رایگان در بازار نقل‌وانتقالات قرار می‌گیرند که گل سرسبدشان مسی و راموس خواهند بود. لاپورتا که پیش از پیروزی در انتخابات ریاست باشگاه و به مدد حمایت مسی قول داده بود این ستاره را در بارسلونا نگه دارد، دیروز در پاسخ به هواداران و خبرنگاران درباره پیشرفت تمدید قرارداد گفته بود «صبر داشته باشید».
بارسلونا بیش از یک میلیارد یورو بدهی دارد. آنها چند بازیکن ازجمله آگوئرو، ممفیس و اریک گارسیا را جذب کرده‌اند اما برای صرفه‌جویی هر کاری می‌کنند. حتی روی خسارتی که یوفا قرار است به‌خاطر مصدومیت دمبله در یورو به باشگاه بدهد هم حساب شده. قرارداد بوسکتس کاهش یافته و احتمالا همین برنامه روی آلبا و دیگر بازیکنان باسابقه پیاده می‌شود. بارسا به دمبله هم که سال بعد همین روز بازیکن آزاد می‌شود قراردادی 4ساله پیشنهاد داده با نصف حقوق امروزی که احتمالا از سوی این بازیکن رد می‌شود. با این حساب راضی‌کردن مسی سخت به‌نظر می‌رسد. قرار بود پنجشنبه هفته قبل که تولد این ستاره آرژانتینی بود، تمدید قراردادش اعلام شود اما انگار باشگاه از این موضوع طفره می‌رود و شاید می‌خواهد جدایی مسی را گردن این بازیکن بیندازد. به‌هرحال لئو از امروز می‌تواند به هر تیمی که عشقش کشید برود. بعید است برای او که طبق آخرین قراردادش سالی 137میلیون یورو دستمزد می‌گرفت پولی برای تمدید وجود داشته باشد. ممکن است پس از 21سال این بازیکن از بارسلونا دل بکند. پاری‌سن‌ژرمن که با احتیاط شرایط او و رونالدو و راموس را دنبال می‌کرد، منتظر قطعی‌شدن تصمیم مسی است تا برای جذبش پا پیش بگذارد. پاریسی‌ها به امباپه هم که یک سال از قراردادش باقی مانده و برای رفتن به رئال تلاش می‌کند حقوق سالی 50میلیون یورویی پیشنهاد کرده‌اند. معلوم نیست این پول‌ها را از کجا می‌آورند!
بقیه بازیکنانی که امروز آزاد شده‌اند به این‌ترتیب هستند: دوناروما (احتمالا از میلان به پاریس)، راموس (از رئال به پاریس)، بواتنگ (شاید لیگ برتر یا لیگ‌های حاشیه خلیج‌فارس)، خوان ماتا (احتمال ماندن در منچستر یا جدایی و برگشت به لالیگا)، ریبری (فیورنتینا قراردادش را تمدید نمی‌کند و النصر و تیم‌هایی از بوندس‌لیگا خواهان جذب این بازیکن فرانسوی هستند)، مارک همشیک (از گوتنبرگ به ترابزون)، کیه‌لینی (قراردادش تمام‌شده اما به‌ احتمال فراوان در یوونتوس می‌ماند) و داوید لوییس (جدایی از آرسنال و مقصد نامعلوم).
بازیکنان دیگری نظیر آگوئرو، واینالدوم، ممفیس و اریک گارسیا هم مهلت انقضای قراردادشان امروز بود اما زودتر با تیمی دیگر قرارداد بستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید