• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 10 تیر 1400
کد مطلب : 134676
+
-

نبرد قرمزها

اسپانیایی‌ها نمی‌خواهند مقابل سوئیس به سرنوشت فرانسه دچار شوند

نبرد قرمزها

با حذف 4مدعی قهرمانی شامل فرانسه، آلمان، پرتغال و هلند در دور یک‌هشتم پایانی، مرحله یک‌چهارم یورو از فرداشب به‌مدت 2‌شب و انجام 4‌بازی آغاز می‌شود. تنها بازیکن محروم این مرحله گرانیت ژاکا، کاپیتان سوئیس است که به‌دلیل دو‌اخطاره‌بودن نمی‌تواند جلوی اسپانیا بازی کند اما 32بازیکن دیگر هم در آستانه محرومیت از حضور در نیمه‌نهایی هستند. اگر هر کدام از این بازیکنان مسابقات این مرحله را بدون کارت پشت‌سر بگذارند، در نیمه‌نهایی کارت زرد اول‌شان پاک می‌شود و برای حضور احتمالی در فینال مشکلی نخواهند داشت؛ آلدرویرلد، فرمائلن، تورگان آزار (بلژیک)، کافول، هوژک، ماسوپوست (چک)، دامسگارد، ینسن، دلینی، واس (دانمارک)، دی‌لورنتزو، بارلا، پسینا (ایتالیا)، آلبا، بوسکتس، رودری، پائو تورس (اسپانیا)، آکانجی، امبولو، الودی، گاورانوویچ، امبابو، شار، ریکاردو رودریگس (سوئیس)، سیدورچوک، یارمولونکو، شاپارنکو، دوبیک (اوکراین)، رایس، فیلیپس، فودن، مگوایر (انگلیس).
دیدار ساعت‌20:30 فرداشب در سن‌پترزبورگ می‌توانست برای علاقه‌مندان جذاب‌تر هم باشد اگر امباپه آن پنالتی را از دست نمی‌داد و فرانسه برای مصاف با اسپانیا به این مرحله می‌رسید. اما سوئیس در برابر فرانسه قهرمان جهان تحسین همگان را برانگیخت. پتکوویچ توانست مثل همیشه این تیم را به مرحله حذفی تورنمنت‌های بزرگ (جام‌جهانی2014، یورو2016 و جام‌جهانی2018) بیاورد اما این اولین‌باری است که او سوئیس را به یک‌چهارم می‌آورد.

    این بازی، نخستین تقابل تاریخ 2تیم در یورو است. اسپانیا و سوئیس تاکنون 3‌بار در جام‌های جهانی 1966، 1994 و 2010 به مصاف یکدیگر رفته‌اند که لاروخا در 2‌بازی اول برنده شد و سوئیس برنده دیدار سوم بود.
    اسپانیا در 22بازی اخیر خود مقابل سوئیس فقط یک‌بار بازنده بوده؛ 16‌برد، 5‌تساوی و یک‌شکست.
    اسپانیا با 3قهرمانی در یورو، پرافتخارترین تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی است.
    سوئیس مصدوم ندارد اما ژاکا دو‌کارته و محروم است. در اردوی اسپانیا هم گایا و دخه‌آ هنوز به‌طور کامل از بند مصدومیت آزاد نشده‌اند اما در لیست هستند.
    ترکیب احتمالی سوئیس (1-2-4-3): یان زومر، نیکو الودی، آکانجی، ریکاردو رودیگس، کوین امبابو، رمو فرویلر، دنیس زکریا، استیون زوبر، شکیری، سفروویچ و بریل امبولو.
    ترکیب احتمالی اسپانیا (3-3-4): اونای سیمون، آسپلیکوئتا، لاپورت، پائو تورس (اریک گارسیا)، جوردی آلبا، کوکه، بوسکتس، پدری، فران تورس، سارابیا و آلوارو موراتا.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید