• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 10 تیر 1400
کد مطلب : 134674
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W6A94
+
-

یک هشتم به روایت آمار

یک هشتم به روایت آمار

   پیش از این آلمان 14بار در ومبلی به مصاف انگلیس رفته بودند که 7برد برای آلمان و 5پیروزی برای میزبان به‌دست آمده بود. حالا انگلیسی‌ها در 15بازی در خانه خود، یک برد از حریف کمتر دارند اما گل‌های انگلیس 4تا از آلمان بیشتر شد و به 20گل رسید. این بعد از 55سال و سال1966 بود که انگلیس در یک تورنمنت مهم موفق به شکست ژرمن‌ها شد. ساوث‌گیت هم 25سال صبر کرد تا پنالتی خراب‌کردن و حذف انگلیس در برابر این حریف توسط خودش را جبران کند.
   29ژوئن را باید به‌نوعی روز سیاه تاریخ فوتبال آلمان دانست؛ شکست 3 بر 2 از آرژانتین در فینال1986 و باخت 2 بر صفر به انگلیس در یوروی امسال که هر دوباخت حیثیتی بود.
   جمال موسیالا که با بازی در مرحله گروهی لقب جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی آلمان را به نام خود ثبت کرده بود، مقابل انگلیس هم دقایقی به میدان رفت که البته این تعویض جواب نداد. درباره او جالب است بدانید ابتدا عضو تیم ملی زیر 15سال و سپس زیر 16سال انگلیس بود، سپس به تیم ملی زیر 16سال آلمان رفت و دوباره برای بازی در تیم ملی زیر 17سال به انگلیس برگشت و تا تیم ملی زیر 21سال در آنجا ماند اما 3‌ماه و 3‌روز قبل نخستین بازی‌اش را برای تیم بزرگسالان آلمان انجام داد. او جوان‌ترین بازیکن و گلزن تاریخ بایرن‌مونیخ و جوان‌ترین بازیکن آلمان و البته بی‌وفاترین بازیکن تاریخ این دو کشور است!
   این اولین‌باری بود که انگلیس موفق می‌شد در مرحله حذفی یورو و در وقت قانونی به پیروزی برسد!
   از 8‌بازی یک‌هشتم 4‌بازی یعنی نیمی از آنها به وقت اضافه رفت ولی تنها یکی به پنالتی کشیده شد؛ فرانسه و سوئیس. در وقت‌های اضافه این مرحله 6گل ردوبدل شد؛ اتریش(1)، ایتالیا(2)، اوکراین(1) و اسپانیا(2).
   با حذف آلمان حالا هر 14بازیکن بایرن‌مونیخ از یورو کنار رفته‌اند و باواریایی‌ها برای نخستین‌بار در تاریخ هیچ نماینده‌ای بین 8تیم باقیمانده یورو ندارند.
   ساکا هم با حضور ناموفق در ترکیب اولیه انگلیس برابر آلمان نام خودش را در تاریخ فوتبال این کشور جاودانه کرد. فقط 3‌بازیکن زیر ۱۹سال برای انگلیس در مرحله حذفی مسابقات رسمی به میدان رفته‌اند؛ ۱۹۹۸- مایکل اوون مقابل آرژانتین، ۲۰۰۴- وین رونی مقابل پرتغال و ۲۰۲۱- بوکایو ساکا مقابل آلمان.
  گل دوپیک در دقیقه120 و 37ثانیه برای اوکراین در بازی با سوئد، دومین گل دیرهنگام ادوار یورو بود؛ پس از گل سمیح سنتورک که در یورو2008 در دقیقه121و یک‌ثانیه برابر کرواسی به ثمر رسید.
  اوکراین تحت هدایت آندری شوچنکو برای اولین‌بار در تاریخ به مرحله یک‌چهارم‌نهایی یک تورنمنت بزرگ صعود کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید