• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13432
+
-

به‌کارگیری نسل جدید اتوبوس برقی در ورشو

در پی دیدار نمایندگان شرکت بهره‌برداری اتوبوسرانی شهرداری ورشو(MZA)، شرکت اتوبوس‌سازی‌ سولاریس و شرکت لیزینگ WBK با یکدیگر، توافق تحویل 10دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری ورشو، به  امضا رسید.

بر اساس این قرارداد که ارزش آن بیش از 2/8میلیون دلار برآورد می‌شود، نسل جدید اتوبوس‌های برقی موسوم به سولاریس Urbino12 در 6‌ماه نخست سال2018 قدم به خیابان‌های بزرگ‌ترین شهر کشور لهستان و پایتخت 518کیلومترمربعی آن، یعنی شهر ورشو خواهند گذاشت.

بر اساس اظهارات معاون شهردار ورشو، در این شهر 2میلیون نفری، تمام نگاه‌ها بر به‌کارگیری حمل‌ونقل الکتریکی متمرکز شده است. 6سال پیش، 4دستگاه اتوبوس هیبریدی خریداری شد و 2سال قبل نیز در یکی از خطوط اتوبوسرانی این شهر با نام رویال راوت نخستین اتوبوس‌های برقی فعالیت خود را آغاز کردند. حالا نیز قرارداد تأمین 10دستگاه اتوبوس برقی دیگر به امضا رسید تا از ابتدای سال آینده میلادی وارد عرصه خدمت‌رسانی به شهروندان شوند. 

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تا سال2020میلادی 160دستگاه از این اتوبوس‌ها در خیابان‌های ورشو تردد خواهند داشت. این اتوبوس‌ها به پانتوگراف نصب‌شده روی سقف یا باتری‌های 758 kWh تولید شرکت سولاریس که با شارژر 45 تا 175 کیلووات، می‌توان آنها را شارژ کرد، تجهیز شده‌اند و با بهره‌گیری از این راهکار، می‌توانند وظایف حمل‌ونقلی خود را در طول روز به انجام برسانند.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری اتوبوسرانی شهرداری ورشو، تا سال2027میلادی 800دستگاه اتوبوس جدید مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان خواهند شد؛ از این رقم، 610دستگاه، 18متری و 190دستگاه دیگر، 10تا 12متری خواهد بود. بیشتر اتوبوس‌های جدید، گازسوز، هیبریدی و برقی هستند که میزان آلایندگی‌شان صفر یا بسیار اندک است. 

شهر ورشو، در زمینه استفاده از حمل‌ونقل برقی، یکی از شهرهای پیشگام در قاره اروپا بوده و برنامه‌ریزی‌های بیشتر برای توسعه حمل‌ونقل همگانی برقی در این شهر در حال انجام است.
 در بخش پایانی این دیدار، مدیرعامل شرکت اتوبوس‌سازی‌ سولاریس از تحویل انواع دیگری از اتوبوس‌های برقی و استمرار همکاری‌های بلندمدت و سازنده با شهرداری ورشو ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت که انتخاب اتوبوس‌های تولیدی این شرکت گواه بر این است که شهرداری ورشو نه‌تنها به‌دنبال سرمایه‌گذاری مستمر برای خرید اتوبوس‌های مدرن، راحت، کف‌پایین و سازگار با محیط‌زیست است بلکه به‌ صورت همزمان، با انجام این کار، به شیوه‌ای مؤثر و کارآمد، بنیانگذار جریان تازه‌ای از حمل‌ونقل همگانی در قاره اروپا نیز هست. 
بر اساس توافق صورت‌گرفته، این اتوبوس‌ها در انتهای می‌2018 به شهرداری ورشو تحویل خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید