• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 2 تیر 1400
کد مطلب : 133945
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jRWnv
+
-

رئیسی در اولین سخنرانی پس از پیروزی در انتخابات :

دولت، خدمتگزار مردم است نه منت‌گذار

سخنرانی
دولت، خدمتگزار مردم است نه منت‌گذار


 سیدابراهیم رئیسی ،رئیس جمهور منتخب، عصر دیروز در جمع زائران و مجاوران صحن پیامبر اعظم(ص) بارگاه منور رضوی  سخنرانی کرد و گفت: با مدد الهی و کمک مردم و جوانان شرایط را تغییر می‌دهیم.
این اولین سخنرانی او به عنوان رئیس جمهور منتخب بعد از پیروزی در رقابت های انتخاباتی ۲۸ خرداد ماه سال جاری بود و به دعوت تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) در شهر مشهد انجام شد.
رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: در نظام اسلامی، دولت خدمتگزار مردم است و نه منت‌گذار به مردم. در دولت اسلامی تمام کارگزاران باید خود را خدمتگزار بدانند و بالاترین سخنی که در مدیریت می‌گویند از مشتری مداری بحث می‌کنند. ما سخنمان این نیست بلکه سخن ما سخن علی ابن موسی الرضا(ع) است و آن دوست داشتن مردم است. امروز مدیران باید به مردم محبت داشته باشند و آنها را دوست داشته باشند. این عشق مرتبه نازل محبت الله است.
رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: شهید مطهری فرمودند راه خدا از میان خلق می‌گذرد و باید از زندگی مردم گره گشایی کرد؛ خادمان این آستان نورانی خادم هستند و باید در پرتو خدمت به این آستان نورانی کار برای مردم و زائر و مجاور صورت گیرد. در دولت هم این را همه عزیزان بدانند؛ همه کسانی که در جای جای دولت مشغول به کار هستند از وزرا گرفته تا مدیران میانی؛ قبول داشتن بنده شرط کار با بنده نیست اما حفظ کرامت مردم شرط کار کردن در این دولت است.
 به گزارش تسنیم ،وی خاطرنشان کرد: در سیره حضرت امیرالمومنین(ع) این جنس خدمت را حتی به نصارا نیز شاهد هستیم. حضرت فرمودند نباید این نصارا را رها کرد. مگر در حکومت علی(ع) توجه نکردن به دیگران جایگاهی دارد؟ ایشان به مالک فرمودند یا مردم مسلمان هستند و یا انسان هستند و باید به آنها توجه شود و به حقوق و خواست مردم توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: در حفظ کرامت و در اقتصاد، محور عدالت اقتصادی یعنی تقسیم ظرفیت‌های کشور براساس عدالت است؛ امکانات بر مبنای عدالت؛ در مسائل داخلی توجه به عدالت، در حوزه آموزش عدالت آموزشی و در حوزه مسائل جتماعی توجه به عدالت اجتماعی و در سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت و در هیچ نشست و گفت‌وگویی نباید کرامت و عزت مردم مخدوش شود؛ در سیاست داخلی و خارجی و در نوع تعامل با دنیا، محورمان حفظ کرامت ملت ایران خواهد بود.
 مهمترین محوراولین سخنرانی رئیسی به شرح زیر است :
  امروز مدیران باید عاشق مردم باشند. مرحوم مطهری فرموند بدانید راه خدا از میان خلق می‌گذرد. جلب رضایت خدا از گره گشایی از کار مردم می‌گذرد‌.
  همه کسانی که دردولت مشغول به کارند بدانند قبول داشتن بنده شرط خدمت نیست اما حفظ کرامت مردم شرط کار دراین دولت است.
  هر کسی در کشور به مردم خدمت می‌کند بداند که باید کرامت مردم را حفظ کرد. کسی حق ندارد به کرامت مردم خدشه وارد کند.
   ‌ ما در اقتصاد محور کارمان باید عدالت باشد. مردم به تحول رای دادند. 
  به عنوان نماینده ملت اجازه ضایع شدن حقوق مردم را نمی‌دهم.
   محور کار دولت  عدالت است. تقسیم ظرفیت‌های کشور بر مبنای عدالت. در حوزه آموزش عدالت آموزشی، در مسائل اجتماعی عدالت اجتماعی و در سیاست خارجی توجه به کرامت کشور اهمیت دارد
  در هیچ گفت و گویی نباید کرامت و عزت مخدوش شود. در سیاست خارجی محورمان حفظ کرامت مردم ایران خواهد بود.
   ما روابط ناسالم اداری، فساد و ظلم و هرگونه روابط غیرعادلانه را خلاف کرامت می‌دانیم. فرهنگ رضوی باید فرهنگ گفتمانی کشور باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید