• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 27 خرداد 1400
کد مطلب : 133391
+
-

یورو2020/ بی‌هوشی موقت مدافع فرانسه

یورو2020/ بی‌هوشی موقت مدافع فرانسه


اتفاقی که برای اریکسن افتاد و این بازیکن ناگهان به زمین خورد و تا آستانه مرگ پیش رفت، باعث شده چشم و دل همه از زمین خوردن بازیکنان بترسد. در دیدار آلمان با فرانسه نزدیک بود اتفاقی وحشتناک برای پاوار بیفتد و برخورد شدید گوزنس با او به‌خیر گذشت. مدافع بایرنی فرانسه در دقیقه59برای لحظاتی بی‌هوش شد. خودش می‌گوید: «یک شوک واقعی به من وارد شد و برای 10یا 15ثانیه از حال رفتم.» تا اینجا یک 10تا15 ثانیه بی‌هوشی داشته‌ایم، یک ایست قلبی و یک شکستگی کاسه چشم بازیکن بلژیک. خدا بقیه را به‌خیر کند.

  مدافعان، گلزن‌تر از رونالدو

با گلزنی متس هوملس به تیم خودی در دیدار آلمان- فرانسه، حالا «گل به‌خودی» در جدول گلزنان این دوره رقابت‌های یورو بالاتر از کریستیانو رونالدو، پاتریک شیک و لوکاکو قرار گرفته است! دمیرال، شزنی و هوملس زننده 3 گل به‌خودی دور اول مرحله گروهی بودند و یکی از 3بازیکن 2گله بیشتر زدند. تورنمنتی که گل بازی افتتاحیه‌اش گل به‌خودی باشد، ادامه‌اش را فقط خدا می‌تواند به‌خیر کند. دروازه‌بان اسکاتلند -مارشال- هم یک گل 45متری خورد که روی آن مقصر بود. مدافعان و دروازه‌بان‌ها انگار تا کفش طلا را از چنگ امثال رونالدو در نیاورند، دست‌بردار نیستند.

  نوشابه‌سازها بیچاره شدند

پس از آنکه کریستیانو رونالدو به نوشابه کوکاکولای روی میز کنفرانس مطبوعاتی اعتراض کرد و از مردم خواست به‌جای این هله‌وهوله‌ها آب بخورند، پل پوگبا هم دست به اقدام مشابهی زد و این‌بار نه مثل رونالدو که به‌خاطر سلامتی دست به آن اقدام زد، بلکه براساس اعتقادات مذهبی‌اش وجود نوشیدنی الکلی روی میز کنفرانس را تقبیح کرد و پیش از آغاز صحبت‌هایش آن را کنار گذاشت. حرکت رونالدو ارزش سهام کوکاکولا را کاهش داد و باعث زیان میلیارد دلاری به این شرکت شد و حالا نوبت بازیکن فرانسوی است که به شرکت تولید نوشیدنی الکلی ضرر بزند. به این ترتیب فقط آنهایی که تولیدی آب دارند برای تبلیغ بیایند جلو! کار رونالدو 1.6درصد سهام کوکاکولا را پایین آورد و براساس برآوردها  4 میلیارد دلار به این برند زیان زد. هنوز ضرر و زیان ناشی از حرکت پوگبا تخمین زده نشده. کوکاکولا که یکی از حامیان رسمی یورو است در بیانیه‌ای به حرکت رونالدو پاسخ داد و اعلام کرد: «هرکسی نوشیدنی مورد علاقه خودش را دارد، سلیقه و نیاز افراد فرق می‌کند.»

  جای سوارس خالی شد

رودیگر که خودش در دیدار چلسی با اتلتیکو اسیر گازگیر قهار تاریخ فوتبال یعنی لوئیس سوارس شد و این‌بار سوارس گاز بگیر، او را نیشگون گرفته بود، خودش در بازی آلمان و فرانسه تقریبا پوگبا را از پشت گاز گرفت و این حرکت عجیب از دید داور پنهان ماند. او و پوگبا پس از بازی همدیگر را در آغوش گرفتند اما پوگبا که جایزه بهترین بازیکن زمین را هم از ‌آن خود کرده بود، گفت: «من برای گرفتن کارت زرد یا قرمز دادن به بازیکن حریف و برای چنین حرکتی گریه نمی‌کنم. فکر می‌کنم رودیگر یک گاز کوچک گرفت. ما مدت طولانی است که همدیگر را می‌شناسیم. گاز گرفتن آنتونیو را حس کردم و به داور گفتم. در نهایت این داور است که تصمیم می‌گیرد و او تصمیم خودش را گرفت. رودیگر کارتی نگرفت و فکر می‌کنم اینطوری بهتر شد. نمی‌خواهم رودیگر به‌خاطر چنین حرکتی محروم شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید