• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 27 خرداد 1400
کد مطلب : 133383
+
-

تا فردا صبر کنید

فیفا فردا رنکینگی برای آسیایی‌ها اعلام می‌کند که سیدبندی کشورها براساس آن تعیین می‌شود

بعد از پایان مرحله اول مسابقات مقدماتی جام‌جهانی‌2022 در گروه‌های 8گانه آسیا، چهره 12تیم صعودکرده به مرحله بعدی این مسابقات مشخص شد. برای این 12تیم و نحوه گروه‌بندی آنها در مرحله بعدی، سیدبندی خاصی هم در رسانه‌ها منتشر شده اما ممکن است این سیدبندی در 24ساعت آینده با تغییراتی جزئی همراه باشد؛ چراکه درجه‌بندی تیم‌ها براساس رنکینگ فیفا انجام می‌شود و فیفا هم اعلام کرده در روز 18ژوئن که مصادف با 28خردادماه خواهد بود، رنکینگ جدیدی را برای تیم‌های آسیایی اعلام خواهد کرد. هم‌اکنون رتبه 12تیمی که در آسیا به مرحله بعدی صعود کرده‌اند در رنکینگ فیفا به این شکل است:

1-  ژاپن............................................................................. (1509امتیاز)
2-  ایران ........................................................................... (1499امتیاز)
3-  کره‌جنوبی ............................................................................................ (1460امتیاز)
4-  استرالیا ...................................................................................................(1457امتیاز)
  5-عربستان ............................................................................................... (1364امتیاز)
 6- عراق ....................................................................................................... (1352امتیاز)
7-  امارات .................................................................................................... (1330امتیاز)
8-  چین ...................................................................................................... (1322امتیاز)
9-  سوریه .................................................................................................... (1304امتیاز)
10-  عمان ...................................................................................................... (1301امتیاز)
 11- ویتنام .................................................................................................... (1258امتیاز)
 12- لبنان ...................................................................................................... (1256امتیاز)
با این شرایط و رتبه‌های امروز کشورها، سیدبندی مرحله بعدی به این شکل خواهد بود:
  سید اول....................................................................................................... ژاپن و ایران
  سید دوم...................................................................................... کره‌جنوبی و استرالیا
  سید سوم............................................................................................. عربستان و عراق
  سید چهارم.............................................................................................. امارات و چین
  سید پنجم.............................................................................................. سوریه و عمان
  سید ششم............................................................................................... ویتنام و لبنان
مرحله بعدی در 2گروه 6تیمی برگزار می‌شود و از هر سید یک تیم در گروهA و یک تیم در گروهB قرار خواهد گرفت، اما اگر در رنکینگ جدیدی که فردا مشخص می‎شود تغییری در رتبه‌ این تیم‌ها ایجاد شده باشد، سیدبندی بالا هم دچار تغییر خواهد شد. براساس پیش‌بینی Footy Rankings به‌احتمال فراوان در رنکینگ جدید برای تیم‌های آسیایی، امارات به واسطه نتایجی که گرفته می‌تواند جای عراق را در سید سوم بگیرد و همسایه عربستان شود. به این ترتیب عراق هم به سیدچهارم می‌رود و در کنار چین قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید