• جمعه 25 خرداد 1403
  • الْجُمْعَة 7 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 14
سه شنبه 25 خرداد 1400
کد مطلب : 133216
+
-

روایت «غیررسمی» از دیدار با رهبر معظم انقلاب

همزمان با پخش قسمت سوم «غیر رسمی» کارگردان این مستند و 2 نفر از حاضران از حال وهوای جلسات به همشهری گفتند

گزارش
روایت «غیررسمی» از دیدار با رهبر معظم انقلاب


 شب گذشته قسمت سوم مستند «غیررسمی» از شبکه سوم سیما پخش شد. مستندی که قسمت نخست آن از  دیدار اهالی فرهنگ با رهبر معظم انقلاب، مهرماه سال گذشته روی آنتن رسانه ملی رفت و توجه اذهان‌عمومی را به‌خود جلب کرد؛ چرا که برای نخستین بار فضایی متفاوت از جلسات رهبرمعظم انقلاب نمایش داده شد. جلساتی که تا آن زمان یا تصاویری از آنها منتشر نشده بود یا فقط خبر آنها به‌صورت رسمی منتشر شده بود، این بار اما با حال وهوایی متفاوت نشان داده می‌شدند. حال و هوایی که هم کارگردان این مستند و هم شرکت‌کنندگان در جلسات به خاص و متفاوت بودن آن اذعان دارند؛ اما این تفاوت‌ها چیست؟

روایت کارگردان؛ ویژگی مهم قسمت سوم
سیدمحمدعلی صدری‌نیا، کارگردان این مجموعه درباره این مستند و محتوای آنها به همشهری گفت: هر قسمت این مستند روایتی از جلسات غیررسمی و صمیمانه رهبر انقلاب با گروه‌های مختلف و فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری، علمی و فناوری و نخبگان کشور است که سال‌های 95تا 98در قالب جلساتی که به جلسات پنجشنبه‌ای هم معروف بوده، برگزار شده‌اند. پیش از این خبری از جلسات آنها منتشر  و رسانه‌ای نمی‌شد اما از سال گذشته روایت‌هایی از این جلسات منتشر می‌شود.
این کارگردان ادامه داد: قسمت اول این مستند روایت دیدار آقا با راویان دفاع‌مقدس بود که سال گذشته در هفته دفاع‌مقدس پخش شد.
قسمت دوم این مستند یک روایت کلی از همه این جلسات و فضایی که این جلسات دارند را به‌دست می‌داد که هم به لحاظ صمیمیت و هم به لحاظ صراحتی که شرکت‌کنندگان در این جلسات در بیان نکات و گلایه‌هایشان داشتند، جالب توجه بود.
قسمت سوم، شامل برخی دیدارها‌ با فعالان عرصه علم و فناوری و نخبگان کشور بود که در این دیدارها خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند و در فضایی باز، صریح و صمیمی نکات خود را بیان کردند و بحث‌های مهمی بین دو طرف جلسه رد و بدل شد.
قسمت سوم مستند «غیر رسمی» ویژگی مهمی که دارد بیان دستاوردهایی است که فعالان حوزه‌های مختلف با رهبر انقلاب مطرح می‌کنند. گلایه‌هایی در مورد کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که در این سال‌ها از سوی برخی مسئولان با آن رو‌به‌رو بوده‌اند، را مطرح می‌کنند و بحث‌هایی که خود آقا درباره این موضوعات داشته‌اند از نکات جذاب این قسمت است.

روایت اول؛ امیدوارم این جلسات خصوصی ادامه یابد
مهدی شفیعی، مدیرعامل «آتیه پردازان شریف » از شرکت‌های دانش بنیان حوزه تجهیزات نفت، گاز و انرژی و از شرکت‌کنندگان در این جلسات هم با تأکید بر اینکه حال وهوای جلسه صمیمی و غیررسمی بود و احساس راحتی به انسان می‌داد، به همشهری گفت: در این جلسات حس می‌کردیم با شخصی در حال صحبت هستیم که در صنعت تخصصی ما کار کرده و برای کار ما ارزش قائل است.
از طرفی چون همه اعضای جلسه جوان و فناور بودند، کاملا احساس کردیم مخاطب ما هم فناور و فهیم نسبت به موضوعات است. شاید یکی از خصلت‌های ایشان همین است که احساس می‌کنیم گویی در این صنعت کار کرده‌اند و دغدغه‌ها را شنیده‌اند و حرف برای گفتن دارند. در انتها هم رهنمودهای بسیار خوبی دادند که مثلا با تحریم چگونه برخورد کنیم.
شفیعی در ادامه با بیان اینکه این جلسات دو تأثیر ویژه داشت، افزود: اینکه اشخاص شرکت‌کننده احساس می‌کنند کاری که می‌کنند آنقدر ارزش دارد که بالاترین مقام کشور برای آنها وقت بگذارند و دغدغه‌های آنها را گوش دهند و جواب‌های درخور هم دارند که این امر به حاضران در جلسات انگیزه می‌دهد.

روایت دوم؛ جلسه در فضای کوچک و صمیمی
فرهاد بخشی از نخبگان حوزه نانو زیست فناوری و نانو پزشکی هم درباره این جلسات گفت: اینکه فضا بسیار صمیمی بود و در محیطی کوچک برگزار شد و نزدیک به هم نشسته بودیم برای ما بسیار ارزشمند بود. وی در گفت‌وگو با همشهری افزود:  این جلسات ابتدا با معرفی طرح‌های نانو آغاز شد. ما از قبل توضیحاتی در مورد فعالیت‌های خود برای رهبر انقلاب ارسال کرده بودیم که در بحث‌ها مشخص بود بسیار دقیق خوانده بودند و ذهنیت خیلی خوب و اشراف کاملی روی هر موضوع داشتند.
این فعال حوزه نانو ادامه داد: آنچه جالب بود توضیحات دقیق ایشان بعد از توضیحات فناورها بود که وقتی صحبت آنها تمام می‌شد ایشان در ادامه بحث را ادامه می‌دادند و بعضی جاها هم موضع‌گیری‌های خیلی سختی می‌کردند و تأکید می‌کردند مواردی به مسئولان مربوطه تذکر داده شود. یا مثلا دوستان گله داشتند از مسئولان یا نمایندگان مجلس که حرف ما را نمی‌فهمند و ایشان تأکید داشتند که آنها را بیاورید و متقاعد کنید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید