• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 25 خرداد 1400
کد مطلب : 133212
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xkrKr
+
-

شادترشدن‌کودکان‌ با کم شدن فاصله‌ها

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودکان گفت که باید با همیاری فعالان اجتماعی در حوزه کودک فاصله با کودکان را کم و به شادتر شدن آنها  کمک کنیم.
به گزارش همشهری، نگاهی که اکنون در شهرداری تهران وجود دارد این است که چرا کودک باید بنا به شرایط مجبور به کار شود. سید مالک حسینی با بیان این که باید زمینه برای فعالانی که سرمایه های اصلی جهت خدمت و کمک داوطلبانه به کودکان هستند و دغدغه کار برای کودکان دارند، فراهم شود، گفت: «کودک باید کودکی، تحصیل و شادی کند و شرایط رشد و بالندگی او فراهم باشد و اوقاتش به یادگیری و  شادی  اختصاص پیدا کند و حق  احساس امنیت و امید به آینده برای کودک محفوظ است.»
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: «اولین برنامه در این زمینه سال گذشته به عنوان یک پویش در راستای آگاه سازی جامعه شروع شد. 
رویکرد مدیریت شهری پنجم ودستورالعمل ابلاغی شهردار تهران که نقطه عطفی در حوزه کودک و اصل  استفاده نکردن از کودک برای کار بود، طی 140 محتوا در عناوین مختلف برای آگاهی بخشی، شادی، توجه به آینده و کمک به کودکان تهیه شد. 
همچنین با ایجاد سامانه ای برای داوطلبان و فعالان حوزه کودک و فراخوانی که انجام شد، تا‌کنون ۱۵۰نفر برای کمک به کودکان کار اعلام آمادگی کردند.» حسینی در پایان تاکید کرد: «باید این رویکرد همراستا با مشارکت و فعالیت مجموعه های غیر دولتی پیش برود تا در یک دهه آینده شاهد نتایج مثبت و اتفاقات خوب در ساماندهی کودکان کار باشیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید