• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 23 خرداد 1400
کد مطلب : 132945
+
-

تازه‌های نشر/ کجا می‌روی؟


«کجا می‌روی؟» نوشته هنریک سینکیویچ، نویسنده لهستانی را حسن شهباز به فارسی برگردانده و نشر ماهی این رمان 688صفحه‌ای را منتشر کرده است.
 هنریک سینکیویچ برای نوشتن این رمان سال۱۹۰۵ موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. داستان کتاب علاوه بر اینکه زمینه‌ای تاریخی دارد، روایتگر یک عشق پرشور و جذاب است که شخصیت‌های آن برخلاف دیگر شخصیت‌های تاریخی، خیالی هستند. هنریک سینکیویچ سال ۱۸۴۰ در لهستان به دنیا آمد. در دانشگاه ورشو ادبیات و تاریخ آموخت و در ۲۶ سالگی نخستین کتابش را نوشت. به جاهای مختلفی در اروپا، آفریقا و آمریکا سفر کرد و در بازگشت از آمریکا کتابی تحت عنوان «تصویری از آمریکا» نوشت که او را به شهرت رساند. سرانجام سینکیویچ شاهکار خود یعنی رمان «کجا می‌روی؟» را خلق کرد و در ۵۹ سالگی توانست جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. داستان کتاب در روم باستان در سال‌های به قدرت رسیدن نرون روایت می‌شود. داستان با یکی از عالی‌ترین مشاوران نرون یعنی «پطرونیوس» آغاز می‌شود که یکی از شخصیت‌های جالب این رمان است. کسی که بسیار باهوش و صاحب ذوق است و اعتقادی به خدایان مردم روم ندارد. نشر ماهی این رمان خواندنی را به بهای 110هزار تومان منتشر کرده است.

  یک رُمانک لمپن

«یک رُمانک لمپن» نوشته روبرتو بولانیو را مریم اسماعیل‌ پور به فارسی برگردانده است.
رمانی که آخرین اثر روبرتو بولانیو است که در زمان حیاتش منتشر شد، داستان عجیب و رازآلود خواهر و برادری که مرگ پدر و مادرشان زندگی آنها را زیر و زبر می‌کند.
در پشت جلد کتاب بخشی از رمان آمده است: «در آن لحظه‌ها، بی‌درنگ به سرم می‌زد پنجره را رها کنم و بدوم دنبال یک آینه تا صورت خود را در آن ببینم، صورتی که می‌دانستم دارد لبخند می‌زند، نیز می‌دانستم که به دلم نخواهد نشست، صورتی که از مرگ پدر و مادرم بیرون می‌جهید، از محله‌ام که در آن همیشه خدا روز بود، از خانه ماچیسته که در آن با سرنوشتم بازی می‌کردم و با این همه جایی بود که سرنوشتم برای اول بار یکسره به‌خودم تعلق داشت.»
نشر ماهی این کتاب 92صفحه‌ای را در قطع جیبی به بهای 10هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید