• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 22 خرداد 1400
کد مطلب : 132826
+
-

آماربازی


06
یکی از مهم‌ترین حاشیه‌هایی که بعد از بازی ایران و بحرین به‌وجود آمد، انتقادات شدید و دامنه‌دار نسبت به احسان حاج‌صفی و نمایش او در این مسابقه بود. اما آنالیزورها امتیازات خوبی را برای حاج‌صفی درنظر گرفته بودند و براساس این نمرات، کاپیتان تیم‌ملی یکی از بهترین بازیکنان ایران در مصاف با بحرین بود. حاج‌صفی در مصاف با بحرین 90دقیقه کامل در میدان بود و از گروه آنالیز متریکا نمره7.36 را دریافت کرد. او با این نمره بعد از طارمی، آزمون، نوراللهی، قدوس و امیری ششمین بازیکن خوب تیم ملی در مقابل بحرین بود. دقت پاس پایین حاج‌صفی (76درصد- رتبه یازدهم در تیم) و یک اشتباه دفاعی، نقاط ضعف او در این بازی بودند اما کاپیتان تیم‌ملی نقطه قوت هم کم نداشت.

07
 حاج‌صفی در تقابل با بحرین در 2 بخش «نبرد هوایی» و «پاس‌های بلند» بهترین بازیکن ایران بود. او 4نبرد هوایی موفق داشت و 7پاس بلندش سالم به مقصد رسیدند. کاپیتان اصفهانی تیم‌ملی در 11نبرد تن‌به‌تن هم موفق عمل کرد و از این لحاظ رتبه دوم را در تیم داشت. حاج‌صفی در تکل موفق و گرفتن خطا هم دومین بازیکن موفق تیم‌ملی بود. او 14بار توپ را از حریف پس گرفت تا در این آیتم هم سومین بازیکن موفق ایران باشد و با 5عملکرد دفاعی موفق در این زمینه هم سومین بازیکن تیم ملی شد. حاج‌صفی در طول 90دقیقه یک پاس کلیدی داد و یک شوت داخل چارچوب هم داشت. بعد از بازی در شبکه‌های اجتماعی انتقادات زیادی از حاج‌صفی شد اما از لحاظ آماری او نمایش بدی مقابل بحرین نداشت.

16
 یکی از نکات جالب بازی ایران و بحرین، تفاوت فاحش 2 تیم در دریبل‌زنی بود که آمارهای جالبی را بعد از بازی به جا گذاشت. در این مسابقه بازیکنان بحرین 21بار اقدام به دریبل زدن ایرانی‌ها کردند اما فقط 2بار موفق بودند. در مقابل، از 18دریبل بازیکنان ایران فقط 2تا ناموفق بود و در 16مرتبه دیگر ملی‌پوشان تکنیکی ایران موفق عمل کردند. این آمار جالب، نشان از برتری تکنیکی ایرانی‌ها و تسلط بی‌چون‌وچرای آنها در دریبل زدن بازیکنان حریف دارد. مهدی طارمی با 4دریبل که هر 4تا موفق بود بهترین بازیکن ایران در این بخش بوده است. صادق محرمی و قدوس هم در هر 3باری که اقدام به دریبل زدن کردند موفق بودند. 2دریبل ناموفق ایران سهم قلی‌زاده شد که البته در 4اقدام دیگرش برای دریبل‌زنی موفق بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید