• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 22 خرداد 1400
کد مطلب : 132811
+
-

گره‌های کشتی در لهستان باز شد؟

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد قرار بود بعد از جام زیلکوفسکی ترکیب نهایی را اعلام کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است

گره‌های کشتی در لهستان باز شد؟

جام زیلکوفسکی لهستان چهارشنبه‌شب به پایان رسید و با وعده‌ای که کادر فنی تیم ملی کشتی ایران داده بود، انتظار می‌رفت چند ساعت بعد 3کشتی‌گیر المپیکی معرفی شوند اما تا عصر جمعه خبری از تصمیمات کادر فنی نبود. از ۶وزن المپیکی کشتی آزاد، نفرات ۳وزن ۵۷، ۶۵ و ۸۶ کیلوگرم با مسابقه انتخابی در داخل کشور مشخص شدند و انتخاب 3 وزن ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵کیلوگرم به مسابقات زیلکوفسکی موکول شد. مسابقات برگزار شد اما به‌نظر می‌رسد نتایجی که به‌دست آمد و کشتی‌هایی که نمایندگان ایران گرفتند، تصمیم‌گیری را برای کادر فنی سخت‌تر کرده است. مربیان گفته‌ بودند اگر بعد از کشتی‌ها به جمع‌بندی نرسند، احتمال دارد که در هر وزن بین مدعیان کشتی رودررو برگزار کنند. شاید تردید اصلی آنها در 2وزن 74 و 125کیلوگرم باشد.

  ۷۴کیلوگرم؛ تجربه به جوانی چربید
مصطفی حسین‌خانی و یونس امامی نماینده‌های ایران در تورنمنت لهستان بودند اما مقابل هم کشتی نگرفتند. امامی که در این وزن برای ایران سهمیه المپیک را گرفته است، در ثانیه‌های پایانی کشتی با حریف آذربایجانی ۴ بر ۲ شکست خورد ولی مصطفی حسین‌‌خانی در نیمه‌نهایی همین کشتی‌گیر آذربایجانی را ۳ بر صفر برد و به فینال رسید. هر‌چند در فینال چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا حاضر نشد و حسین‌خانی بدون کشتی گرفتن قهرمان شد. با توجه به این نتایج حسین‌خانی باید به المپیک برود اما چون 2کشتی‌گیر با هم رودررو نشده‌اند، انتخاب نفر اصلی ابهامات زیادی را باقی گذاشته است.

  97کیلوگرم؛ پیروزی‌های خفیف محمدیان
محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی 3مدعی وزن ۹۷کیلوگرم بودند که برخلاف وزن ۷۴کیلوگرم قرعه آنها را روبه‌روی هم قرار داد. محمدیان با نتیجه 2-2 کریمی را شکست داد و با نتیجه یک - یک شعبانی را برد و قهرمان شد. محمدیان که مدال برنز جهانی دارد، به‌نظر می‌رسد گزینه نهایی کادر فنی برای رفتن به توکیو باشد. با توجه به کشتی‌گیران نامدار این وزن در المپیک یعنی سعدالله‌یف و اسنایدر که قهرمانان المپیک و جهان هستند، انتظار می‌رود ملی‌پوش ایران هر کشتی‌گیری که باشد در این وزن کار سختی پیش‌رو داشته باشد.
   125کیلوگرم؛ زارع جوان مسافر توکیو شد
امیرحسین زارع که هنوز در رده جوانان هم کشتی‌ می‌گیرد، 2سالی است که خودش را در سطح اول کشتی مطرح کرده است. زارع و امین طاهری نزدیک‌ترین رقابت را برای پوشیدن دوبنده تیم‌ملی داشتند. آنها در لهستان با یکدیگر رودررو نشدند ولی با توجه به شکست طاهری در مقابل حریف مصری (آمریکایی‌الاصل) و قهرمانی امیرحسین زارع، به‌نظر می‌رسد زارع جوان ملی‌پوش ایران در المپیک توکیو است.با توجه به نتایج کسب‌شده در لهستان، ترکیب احتمالی تیم کشتی آزاد در المپیک به این شکل خواهد بود:

 ۵۷ کیلوگرم........................................................................................رضا اطری
 ۶۵ کیلوگرم............................................................................... مرتضی قیاسی
 ۷۴ کیلوگرم................................................................... مصطفی حسین‌خانی
 ۸۶ کیلوگرم .................................................................................. حسن یزدانی
 ۹۷ کیلوگرم............................................................... محمدحسین محمدیان
 ۱۲۵ کیلوگرم...........................................................................امیرحسین زارع

این خبر را به اشتراک بگذارید