• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132775
+
-

چهل و پنجمین مرحله از طرح رعد پلیس تهران به دستگیری 793سارق و مالخر منجر شد

خواب تبهکاران پایتخت آشفته شد

داخلی
خواب تبهکاران پایتخت آشفته شد


طرح‌های پلیس تهران برای برخورد با تبهکاران همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت 793نفر از سارقان و مالخران پایتخت دستگیر شده و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
به گزارش همشهری، چهل و پنجمین مرحله از طرح برخورد با سارقان که از چند روز گذشته در تهران آغاز شده بود صبح دیروز با برگزاری نمایشگاه و تشریح دستاوردهای آن از سوی رئیس پلیس پایتخت پایان یافت. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران درخصوص مهم‌ترین دستاوردهای این طرح گفت: در چهل و پنجمین طرح رعد 793سارق و مالخر دستگیر و در مجموع 43باند سرقت متلاشی شد. او ادامه داد: در این مرحله 320حکم قضایی اجرا و 4هزار و 474مورد اموال سرقتی کشف شد که ارزش اموال کشف شده حدود 20میلیارد تومان برآورد می‌شود. همچنین به 799پرونده سرقت رسیدگی شد و 35نفر محکوم متواری نیز دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت همچنین از کشف 139دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی خبر داد و گفت: در حوزه قاچاق کالا نیزحدود 16هزار مورد کالای قاچاق کشف و 14نفر دستگیر شدند و ارزش اموال کشف شده 4میلیارد و 99میلیون تومان برآورد می‌شود.
به‌گفته سردار رحیمی دستگیری 249خرده فروش مواد‌مخدر و کشف 96کیلوگرم انواع مواد‌مخدر، شناسایی و یک نفر از اعضای باند قاچاق عتیقه از سوی پلیس مترو و کشف 253قطعه انواع عتیقه جات و زیورآلات قدیمی، دستگیری یک مالخر حرفه‌ای دوچرخه‌های سرقتی و کشف 32دستگاه دوچرخه از مخفیگاه وی و کشف 2 مزرعه رمز ارز و 72دستگاه ماینر از دیگر دستاوردهای طرح رعد بود.


زورگیری از مشتریان صرافی

2 پسر جوان با همدستی یکدیگر مقابل صرافی‌های خیابان فردوسی زاغ‌زنی و افرادی را که ارز می‌خریدند تعقیب و در فرصتی مناسب با تهدید چاقو و قمه پول‌های‌شان را زورگیری می‌کردند. یکی از این دو متهم جزئیات این سرقت‌های خشن را بازگو کرد.

چند سال داری و چطور شد تصمیم به زورگیری از مشتریان صرافی‌ها گرفتی؟ 
من 21ساله هستم و از مدتی قبل در یک رستوران به‌عنوان کارگر مشغول به‌کار شدم. در همانجا بود که یکی دیگر از کارگران پیشنهاد زورگیری را داد. او یک قرص به من داد و خوردم و بعد با هم به خیابان فردوسی رفتیم و زورگیری کردیم.
درباره جزئیات زورگیری توضیح بده.
جلوی صرافی‌ها پرسه می‌زدیم و افرادی که ارز می‌خریدند را شناسایی می‌کردیم. اغلب طعمه‌های مان زنان و دختران جوان بودند. بعد آنها را تعقیب می‌کردیم و در محلی خلوت با تهدید چاقو پول‌های‌شان را زورگیری می‌کردیم. در این مدت با این ترفند توانستیم از 5نفر دلار و یورو زورگیری کنیم.
پرونده‌تان نشان می‌دهد در یک مورد باعث مجروح شدن زنی جوان شده‌اید. در این‌باره توضبح بده.
روز 12فروردین بود که در مقابل یکی از صرافی‌ها ایستاده بودیم که فهمیدیم زن و مرد جوانی چند هزار یورو خریده‌اند. آنها را نشان کردیم و وقتی سوار موتورسیکلت‌شان شدند به تعقیب‌شان پرداختیم. یوروها داخل یک کیف و در دست زن جوان بود. وقتی به شهرک ولیعصر رسیدند در موقعیتی مناسب به آنها نزدیک شدیم و کیف پر از یورو را از دست زن جوان قاپیدیم اما او مقاومت کرد و به همین دلیل مجبور شدیم با چاقو تهدیدشان کنیم. زن جوان می‌گفت مدارکش داخل کیف است و باز هم مقاومت می‌کرد به همین دلیل او چند متر روی زمین کشیده و مجروح شد.
چطور دستگیر شدید؟
بعد از این سرقت بود که به رباط‌کریم فرار کردیم و فکرش را هم نمی‌کردیم پلیس در تعقیب‌مان باشد اما سرانجام دستگیر شدیم.

همدستی زن و شوهر تبهکار برای سرقت دینام کولر

2نفر از دستگیرشدگان طرح رعد زن و شوهری هستند که به اتهام سرقت دینام کولر بازداشت شده‌اند. آنها که به‌عنوان نظافتچی‌ وارد خانه‌های شهروندان می‌شدند در فرصتی مناسب دینام کولر خانه‌شان را سرقت کرده و به یک مالخر می‌فروختند. مرد سارق در گفت‌وگویی از جزئیات سرقت‌هایش گفت.

از شرایط زندگی‌ات بگو. چطور شد که با همسرت تصمیم به سرقت از خانه‌های مردم گرفتید؟
من شغلم جمع کردن ضایعات است و 3فرزند دارم. از حدود 10سال قبل به مواد‌مخدر اعتیاد پیدا کردم. هزینه‌های زندگی از یک طرف و هزینه‌های مواد‌مخدر مصرفی‌ام از طرف دیگر باعث شد تصمیم به سرقت بگیرم.
چطور نقشه سرقت هایت را عملی می‌کردی؟
به افراد مختلف برای نظافت منزل سپرده بودیم و 2 نفری با همسرم به خانه‌های مردم می‌رفتیم تا آنجا را نظافت کنیم. وقتی آنجا بودیم همسرم سر صاحب خانه را گرم می‌کرد و من در فرصتی مناسب به پشت بام می‌رفتم و دینام کولر را باز می‌کردم.
صاحب خانه به شما شک نمی‌کرد؟
چون با همسرم آنجا بودم معمولا شک نمی‌کردند و به خاطر شرایط‌مان حتی به ما کمک هم می‌کردند و من دور از چشم‌شان دینام‌ها را از خانه بیرون می‌بردم.
دینام‌های سرقتی را چکار می‌کردید؟
بعد از چند مورد سرقت یک مالخر پیدا کردیم که هر کدام از دینام‌های کولر را بین200تا 250هزار تومان از ما می‌خرید که همه پولی که گیرم می‌آمد خرج مواد‌مخدر می‌شد.
حالا که دستگیر شده‌ای فرزندانت چه شرایطی دارند؟
آنها را به بهزیستی تحویل داده‌ام.

این خبر را به اشتراک بگذارید