• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132760
+
-

بوستان اکو احیا شد


آیین احیای بوستان اکو با حضور سفرای کشورهای عضو، در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار و تفاهمنامه همکاری مشترک بین  مجموعه عباس‌آباد و موسسه فرهنگی اکو امضا شد. در مراسم احیای بوستان اکو، رسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، با اشاره به اینکه بوستان اکو دو نماد هویتی منطقه یعنی نوروز و اکو را نمایندگی می‌کند، گفت: این میراث همانند رشته‌های یک زنجیر کشورهای عضو اکو را به هم پیوند داده است.
اشتراکات متعدد فرهنگی در منطقه اکو فرصتی کم‌نظیر برای کشورهای عضو و مبنایی محکم برای تقویت روابط و توسعه همکاری‌های فی‌مابین به‌وجود آورده است. او با اشاره به اینکه ظرفیت‌های سازمان اکو هنوز به اندازه کافی در میان کشورهای عضو شناخته‌شده نیست، گفت: مؤسسه فرهنگی اکو، رسالت سنگینی در این راستا بر عهده دارد؛ البته این مهم در گرو حضور ۱۰کشور در بطن فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی اکو است. امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد پیوستن تمامی ۱۰کشور عضو اکو به مؤسسه فرهنگی باشیم و همکاری ۱۰کشور در رونق‌بخشیدن به فعالیت‌های بوستان اکو در تهران نیز نقطه عطفی در این راستا خواهد بود. محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد نیز در این مراسم گفت: در سال۲۰۱۹ این شرکت به عضویت سازمان جهانی گردشگری درآمده و از سال۲۰۲۰  مدیریت کمیته گردشگری شهری مجمع شهرداران آسیایی را بر عهده دارد. 
حجازی درخصوص امضای تفاهمنامه  هم گفت: این تفاهمنامه فصل جدیدی از اهتمام برای توسعه همکاری‌های فرهنگی و معرفی کشورهای عضو ایجاد می‌کند. این شرکت آماده است تا میزبان هفته‌های فرهنگی و رویدادهای هنری و ادبی کشورهای عضو سازمان اکو در این منطقه گردشگری باشد. بوستان اکو ۲۷هزار مترمربع وسعت دارد و در مجاورت بوستان نوروز واقع شده است. پیشنهاد ایجاد این بوستان در سال2007 در سومین نشست هیأت امنای مؤسسه فرهنگی اکو در اسلام‌آباد پاکستان مطرح و تصویب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید