• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 خرداد 1400
کد مطلب : 132670
+
-

کاندیداها چه گفتند؟/ با لولو مردم را نترسانید


کلیدواژه «نمایشی» سعید جلیلی در رقابت‌های1400جایگزین اصطلاح پرتکرار «ظرفیت» او در انتخابات ریاست‌جمهوری1392 شده است. او گفت: اگر نتیجه کارهای ولو شبانه‌روزی مسئولان در زندگی مردم دیده نشود، این نشان می‌دهد که کار آنها واقعی نبوده بلکه نمایشی بوده است.  جلیلی درباره رویکردهای سیاست خارجی خود نیز گفت: اینکه کشور را معطل چند کشور کنیم یا بگوییم می‌‌خواهند حسینیه در کاخ سفید ایجاد کنند، این حرف‌های موهومی است و می‌خواهند با لولوهای الکی مردم را بترسانند.

  جوانان انقلابی محور دولت سلام
امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی مانند دور اول مناظره‌ها، فرصت رأی خود را در میان جوانان جست‌وجو می‌کند. او با بیان اینکه جوانان ما بهترین سال‌ها و شادترین و پرانرژی‌ترین سال‌های عمرشان را پشت موضوعاتی مثل کنکور، سربازی و مسائل پیرامون آن می‌گذرانند، گفت: دولت سلام، دولت جوان و خانواده است و محور اصلی، جوانان انقلابی خواهند بود که کارگشا و گره‌گشای مسائل کشور هستند و حتما به‌دنبال آن خواهیم بود که کنکور حذف شود و مسئله سربازی را حل خواهیم کرد.  

  شما کاندیدای روکشی هستید!
علیرضا زاکانی نقد عملکرد دولت را مبنای حرف‌های خود حتی در زمینه کاهش تمایل مردم به فرزنددارشدن کرده بود. زاکانی در بخش‌هایی از دور دوم مناظره گفت: مردم ما امروز درگیر نیازهای اولیه زندگی خود هستند، آن‌وقت آقای ‌همتی صحبت از زنان در کابینه می‌کند! آقای ‌همتی از کدام زنان و جوانان صحبت می‌کند؟ باز هم آقای همتی تکرار می‌کند که ما 5نفر یکی هستیم. اگر ما نامزد پوششی هستیم، شما(همتی) نامزد «روکشی» هستید که آمده‌اید تا روکشی باشید روی 8سال مدیریت اخیر کشور.  

  پاسخ به شوخی‌ها و اعداد عجیب
بخشی از فرصت مناظره محسن رضایی نیز مانند فضای مجازی برای پاسخگویی به شوخی‌های مردم با طرح مواضع انتخاباتی‌اش صرف شد. او در کنار اکثر نامزدهای دیگر، جلب آرای اقوام را یکی از اهداف انتخاباتی خود قرار داده بود و هنگام سلام دادن به قوم آذری اصطلاح «یاشاسین آذربایجان» را به اشتباه «یاساشین» تلفظ کرد. شوخی گسترده فضای مجازی با محسن رضایی سبب عذرخواهی او در نیمه دوم مناظره و بعد از فرصت استراحت شد.  

  پلیس خوب و بد ساخته‌اید
عبدالناصر همتی در مناظره دوم خود عمدتا پاسخ انتقادات 5نامزد اصولگرا به عملکردش در بانک مرکزی را داد. او گفت:  سؤالم از آقای جلیلی این است که پس چرا برای تصویب FATF  در مجمع تشخیص مصلحت 2سال وقت کشور را گرفتید؟
او خطاب به رئیسی گفت: حالا من 2سال در بانک مرکزی بودم و همه زندگی خود را گذاشتم. مگر آقای رئیسی خودشان ۴۰سال قوه قضاییه نبودند؟ پس همه خرابکاری‌های قوه قضاییه را ایشان باید پاسخگو باشد؟ من امروز دیدم که تقریبا ترکیب عوض شده و به جای یارکمکی و پوششی بدل شدید به پلیس خوب و پلیس بد!

  گشت ارشاد برای مدیران
ابراهیم رئیسی در بخشی از این مناظره در پاسخ به همتی درباره عملکردش در قوه قضاییه گفت: در سال‌هایی که در قوه قضاییه بودم نسبت به هر حوزه که مسئولیت داشتم پاسخگو هستم و حتما باید نسبت به دوران مسئولیتم در دادستانی کرج و تهران پاسخگو باشم. 
رئیسی  همچنین پاسخ مهرعلیزاده در ارتباط با پیامک‌های حجاب به دختران را اینطور داد: «گشت ارشاد خواهیم گذاشت، اما برای مدیران.»

  مردم را رعیت می‌بینند و خودشان را امیر
محسن مهرعلیزاده نیز گفت: مردم ایران؛ اگر رأی شما اثر نداشت، پس چرا گزینه‌های ریاست‌جمهوری را اینقدر محدود و خاص کردند؟ اگر رأی شما اثر نداشت چرا مه و خورشید و فلک را بسیج کردند تا یک نفر خاص را رئیس‌جمهور کنند؟ اینها طوری سخن می‌گویند که گویی مردم رعیت هستند و اینها ارباب، گویی مردم سرباز هستند و اینها امیر، گویی مردم متهم هستند و اینها قاضی. 

این خبر را به اشتراک بگذارید