• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 18 خرداد 1400
کد مطلب : 132511
+
-

زندانی بدون ملاقاتی

پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد امباپه را حبس کند؛ نه فروش، نه آزادسازی رایگان

زندانی بدون ملاقاتی

گویا رئال‌مادرید این فصل هم باید امباپه را فراموش کند. درحالی‌که کریم بنزما و امباپه از همراهی همدیگر در اردوی تیم ملی لذت می‌برند و کریم به دوست جوانش توصیه کرده که به رئال برود، مصاحبه پریشب ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن همه‌‌چیز را به‌هم ریخت. مالک قطری با قاطعیت گفت که مهاجم ملی‌پوش تیمش را نمی‌فروشد و حتی فصل آینده که قراردادش تمام شد، رایگان هم او را از دست نمی‌دهد. منظورش این بود که به‌زودی قرارداد بین دو طرف تمدید می‌شود چون «این پاریس است و شهر اوست. او نه فقط در بازیکن فوتبال بودن بلکه در ارتقای لیگ فرانسه هم وظیفه و ماموریت دارد.» فلورنتینو پرس چند سالی است برای خراب نشدن روابط دوستانه‌اش با ناصر روی موضوعاتی که او به آنها حساسیت دارد، دست نمی‌گذارد. 3سال قبل وقتی نیمار را بارسلونا می‌خواست، پرس از ترس خراب شدن این دوستی به سمت این بازیکن نرفت درحالی‌که رئیس باشگاه رئال عاشق این بازیکن بود. او حتی ناواس را هم به ارزان‌ترین قیمت به باشگاه پاریسی داد. اما دوستی بین دو طرف تاکنون چه منفعتی برای مادریدی‌ها داشته؟ هیچ! ناصر حتی در پروژه سوپرلیگ هم حاضر به حمایت از پرس و دارودسته‌اش نشد. به‌نظر می‌رسد با مصاحبه الخلیفی رئال مادرید از خرید امباپه دست بکشد و روی جذب هالند تمرکز کند که البته این پروژه هم کم هزینه ندارد و دورتموند روی مهاجم نروژی‌اش 200میلیون یورو قیمت گذاشته است. اگر پرس و هواداران رئال بتوانند یک سال دیگر صبر کنند، آنگاه امباپه رایگان می‌شود و بند فسخ 75میلیون یورویی هالند هم فعال می‌شود؛ البته به شرطی که تا آن موقع امباپه قراردادش را تمدید نکرده باشد. خود این بازیکن در آرزوی پیراهن رئال است. دفعه قبلی تنها به این دلیل پیشنهاد مادرید را رد کرد و از موناکو به پی‌اس‌جی رفت چون به توصیه مادرش می‌خواست با فرهنگ فرانسوی و پاریسی بزرگ شود و در نوجوانی به کشوری با فرهنگی متفاوت نرود. او می‌گفت اگر در 18سالگی به رئال برود، در 22سالگی چه آرزویی باید داشته باشد؟ فعلا که الخلیفی روی حرفش ایستاده و می‌خواهد مهاجمش را راضی به تمدید کند. در اسپانیا پس از مصاحبه او هشتگ # امباپه_را_آزاد_کنید ترند شد.
در بخش‌های دیگری از مصاحبه مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای بارسلونا هم خط و نشان کشیده شد. او گفت که با لاپورتا حرف زده و گفته اگر بخواهد با مسی که قراردادی ندارد، وارد مذاکره می‌شود چون پاریس جای بهترین‌هاست. حتی فاش کرد که بارسا نیمار را می‌خواسته اما باشگاه مخالفت کرده و این را هم انکار کرد که خود این بازیکن برزیلی دوست داشته به بارسا برگردد. گویا او از لئوناردو، بازیکن سابق این باشگاه و مدیر ورزشی کنونی راضی نیست و به‌خاطر تعلل در تمدید قرارداد امباپه خواهان برکناری این برزیلی است. از لوییس کامپوس به‌عنوان گزینه جانشینی لئوناردو یاد می‌شود، همان کسی که برای پستی مشابه از رئال هم پیشنهاد دارد. مانور قدرت الخلیفی تمامی ندارد. او می‌خواهد واینالدوم را هم هایجک کند و از بارسلون به سمت پاریس بکشاند. این بازیکن هلندی لیورپول به‌صورت رایگان در دسترس است اما حقوقی که پاریسی‌ها به او می‌دهند دو برابر بارسلوناست. مالک پی‌اس‌جی پوچتینو را هم که دوست داشت قراردادش را فسخ کند و به رئال برود در تیم نگه‌داشت و درباره او گفت:«من 2جلسه با او داشتم و او هرگز به من نگفت که می‌خواهد باشگاه را ترک کند.» او وعده داده که در نقل‌وانتقالات تابستان جاه‌طلبی زیادی خواهد داشت و این یعنی غیر از اشرف حکیمی و تئو ارناندس ستاره‌های دیگری در راه‌ هستند؛ شاید کریستیانو رونالدو یا مسی یا لواندوفسکی یا هر سه! وقتی یوفای فاسد چشم‌هایش را به روی ولخرجی‌های خارج از عرف پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی و مالکان ثروتمند نفتی این دو باشگاه می‌بندد و قوانین فیرپلی مالی خودش را هم نادیده می‌گیرد، بر سر راه چنین انتقالاتی برای پاریس و خرید هری کین و سرخیو راموس از سوی سیتی مانعی چیده نمی‌شود. سر پروژه سوپرجام هر دو مالک قطری و اماراتی این دو باشگاه جانب یوفا را گرفتند. خلیفی درباره فیرپلی مالی هم حرف زد و افشا کرد که یوفا می‌خواهد این قوانین را تغییر دهد: «این موضوع برای ما نیز محدودیت ایجاد کرده است. با توجه به بحران ویروس کرونا، پاری سن ژرمن نیز همچون سایر باشگاه‌ها پول زیادی از دست داده است. کل باشگاه‌های جهان طی چند‌ماه اخیر حدود 8میلیارد یورو از دست داده‌اند. قوانین فیرپلی مالی باید تغییر کند و همه به این تغییر نیاز دارند. یوفا هم این موضوع را می‌داند و درحال کار کردن روی آن است.»
پیام الخلیفی به رئال و بارسا این است؛ من زور و زر دارم؛ امباپه و نیمار را به شما نمی‌دهم اما ناواس و واران و مسی و واینالدوم را از شما می‌گیرم. اگر بازیکنی بخواهد روبه‌روی او بایستد به روز و سرنوشت ربیو می‌افتد که یک سال آخر فوتبالش را روی سکوهای ورزشگاه‌ها سپری و عمرش را تباه کرد. امباپه یا تمدید می‌کند یا صبح که از خواب پا می‌شود، سر بریده اسبش را زیر ملحفه می‌بیند! ناصر خلاف حاضر است چشمش را به روی سود 160میلیون یورویی حاصل از فروش بازیکنش ببندد اما او را یک‌سال دیگر حبس کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید