• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 13 خرداد 1400
کد مطلب : 132356
+
-

کوتاه از حادثه/ مرگ ۲ کودک گیلانی بر اثر مسمومیت غذایی

کوتاه از حادثه/ مرگ ۲ کودک گیلانی بر اثر مسمومیت غذایی


2 کودک خمامی بر اثر مسمومیت غذایی جان خود را از دست دادند و تحقیقات برای تشخیص نوع مسمومیت آغاز شده است.
سعید سادات منصوری، رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17شهریور رشت در این‌باره به تسنیم گفت: روز 9خردادماه، پسری 3ساله بدون علائم حیاتی توسط پدر و همراهان، به واحد اورژانس بیمارستان 17شهریور منتقل شد، اما با وجود تلاش‌های همکاران، پزشکان و CPR بیمار، متأسفانه بازگشت علائم حیاتی میسر نشد. همچنین کودک دیگر این خانواده خمامی نیز با احتمال مسمومیت غذایی به این بیمارستان منتقل و بستری شده بود. وی با اشاره به مصرف ماده غذایی (سوسیس و کالباس) توسط مادر و 2 فرزند و بروز علائم مشابه در هر سه نفر افزود: دختر 7ساله این خانواده نیز با علائم بی‌حالی و مسمومیت غذایی در مرکز بستری و مشاوره‌‎های تخصصی و فوق‌تخصصی برای درمان وی انجام شد که با وجود تلاش‌های کادر درمان، کودک دوم نیز فوت شد. منصوری با بیان اینکه اجساد متوفیان به پزشکی قانونی ارجاع داده شد، تصریح کرد: در همان ابتدا این واقعه به مرکز بهداشت گیلان و کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منعکس و اجساد برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارجاع داده شدند. همچنین مهدی قربانی، مدیرکل پزشکی قانونی گیلان نیز در مورد جزئیات مسمومیت 2کودک به تسنیم گفت: نوع مسمومیت هنوز مشخص نیست و اقدامات تکمیلی در حال انجام است؛ به همین دلیل انجام آزمایش‌ها و مشخص شدن نتایج آن نیازمند زمان بوده و پس از مشخص شدن نتیجه در اسرع وقت به مراجع قضایی اعلام می‌شود. براساس این گزارش مادر این خانواده خمامی نیز در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت بستری شده بود که به‌گفته پزشک معالج این مرکز حال عمومی وی خوب است و به‌زودی مرخص می‌شود.

دستگیری عاملان سنگ‌پرانی به اتوبوس‌ها 
2مرد که با سنگ‌پرانی به سمت اتوبوس‌های مسافربری در محور مینودشت به گالیکش در استان گلستان باعث تخریب اتوبوس‌ها شده بودند دستگیر شدند. به گزارش همشهری، فرمانده انتظامی شهرستان مینودشت گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سنگ‌پرانی به سمت خودروهای عبوری در محور مینودشت به گالیکش، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند. وی افزود: پس از حضور پلیس، رانندگان 2 دستگاه اتوبوس مسافربری به مأموران مراجعه و اظهار داشتند حین تردد در محور اصلی بودند که افرادی ناشناس اقدام به سنگ‌پرانی و تخریب شیشه خودروهایشان کرده‌اند. اقدامات اطلاعاتی و میدانی پلیس در این راستا آغاز و سرانجام با تلاش مأموران 2 نفر از متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در مخفیگاه شان دستگیر شدند.

غرق شدن 2کودک ۷ ساله در رودخانه
2کودک خردسال که دور از چشم خانواده‌شان وارد رودخانه شده بودند جان خود را از دست دادند. به گزارش همشهری، این حادثه در یکی از روستاهای شهرستان رازوجرگلان واقع در استان خراسان شمالی اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که اعضای 2 خانواده برای تفریح به اطراف روستا رفته بودند که 2 کودک ۷ ساله از غفلت خانواده‌ها استفاده و در قسمتی از رودخانه که در آن آب انباشته شده بود مشغول بازی شده بودند، اما در آنجا غرق شدند. سرهنگ عبدالله صادقی، فرمانده انتظامی شهرستان رازوجرگلان در این‌باره گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ 2 کودک ۷ ساله در رودخانه یکی از روستای‌های شهرستان رازوجرگلان، مأموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که هر 2 کودک به‌دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند که با تلاش عوامل امدادی پیکر آنها به بیرون منتقل و پس از تأیید مرگ این 2 کودک توسط نیرو‌های اورژانس، اجساد با هماهنگی مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید