• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 13 خرداد 1400
کد مطلب : 132350
+
-

چاه برای دومین‌بار جسد مرد فردیسی را بلعید

چاه برای دومین‌بار جسد مرد فردیسی را بلعید


درحالی‌که آتش‌نشانان فردیس کرج پس از ساعت‌ها تلاش موفق شده بودند به جسد مردی که در اعماق چاهی در زیرزمین خانه‌اش مدفون شده بود برسند، اما چاه دوباره ریزش کرد و جسد مرد فردیسی را بلعید.
به گزارش همشهری، صبح دوشنبه گذشته به آتش‌نشانی فردیس کرج خبر رسید که مردی در چاهی در زیرزمین خانه‌اش مدفون شده است. وقتی نخستین تیم از آتش‌نشانان راهی محل حادثه شد، معلوم شد که این مرد از مدتی قبل در زیرزمین خانه‌اش و به‌طور غیرمجاز در حال حفر چاه بوده که ریزش کرده و زیر خروارها خاک مدفون شده است. با مشخص شدن  موضوع تلاش آتش‌نشانان برای کنار زدن آوار و نجات مرد میانسال آغاز شد. اما خاک زیرزمین سست بود و امکان حفاری مجدد در آن محل وجود نداشت.
در این شرایط تیم‌های نجات دیگری هم راهی محل حادثه شدند و پس از بررسی‌های نهایی قرار شد آتش‌نشانان از بیرون  ساختمان اقدام به حفر تونل کنند تا به محلی برسند که مرد میانسال در آنجا محبوس بود.  4اکیپ متشکل از 27 آتش‌نشان به همراه مسئولان ایستگاه‌ها عملیات خود را آغاز کردند.پس از حدود 36ساعت تلاش و حفر چاهی به عمق 10 و تونلی به طول 7متر، به محلی رسیدند که مرد میانسال در آنجا مدفون بود.
حسین عاشوری، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس به خبرگزاری فارس گفت: شامگاه سه‌شنبه و پس از ۳۶ساعت تلاش محل مدفون شدن مرد میانسال را در چاه پیدا کردیم و معلوم شد که او فوت کرده است. بیش از دو تن خاک روی این جسد وجود داشت و پس از رسیدن به آن عملیات بیرون کشیدن وی از طریق تونلی که آتش‌نشانان حفر کرده بودند آغاز شد اما هنگام خارج کردن جسد، به‌دلیل سستی خاک، چاه بار دیگر ریزش کرد.
وی ادامه داد: با ریزش مجدد چاه، علاوه بر فرد محبوس، دو تن از آتش‌نشانان که برای خروج جسد داخل چاه بودند زیر خاک مدفون شدند که به سرعت توسط تیم پشتیبانی نجات پیدا کردند که یکی از آنها دچار مشکلات تنفسی شد. پس از آن دوباره عملیات خاکبرداری و ایمن‌سازی‌ را شروع کردیم. تلاش می‌کنیم تا شب(شامگاه چهارشنبه) جسد را از خاک بیرون بکشیم و عملیات را تمام کنیم.
فرمانده عملیات آتش‌نشانی هم گفت: به‌دلیل غیراصولی بودن چاه مجبوریم اصول ایمن‌سازی‌ را رعایت کنیم وگرنه شاید آتش‌نشانان هم در چاه مدفون شوند. سستی خاک روند کار را طولانی می‌کند و اجازه سرعت در کار نمی‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید