• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 11 خرداد 1400
کد مطلب : 132174
+
-

کلکسیون عجیب پیرمرد، او را راهی دادگاه کرد

کشف تانک، ضد‌هوایی و اژدر، در خانه مرد آلمانی

کشف تانک، ضد‌هوایی و اژدر، در خانه مرد آلمانی


چند سال پس از کشف یک تانک 40تنی، ضد‌هوایی، مسلسل، اژدر و صدها مهمات جنگی متعلق به دوران نازی در خانه مرد 84ساله آلمانی، محاکمه این مرد در دادگاه آغاز شد.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های آلمان، در سال 2015و به‌دنبال تحقیقات گسترده‌ای که از سوی نیروهای امنیتی آلمان برای کشف سلاح و مهمات غیرمجاز در این کشور انجام شد، مأموران موفق به شناسایی ویلایی در شهر کیل شدند که در زیرزمین آن کلکسیونی از سلاح‌های سبک و سنگین نگهداری می‌شد. مالک این ویلا، پیرمردی 84ساله بود که توسط مأموران دستگیر شد و آنها در داخل زیرزمین ویلا با یک تانک 40تنی، ضد‌هوایی کالیبر 8.8سانتی متری، یک اژدر، مسلسل و خمپاره انداز کالیبر 5سانتی متری، سلاح‌های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و بیش از هزار گلوله و مهمات روبه‌رو شدند.
از آنجا که نگهداری سلاح غیرمجاز در آلمان جرم محسوب شده و بین یک تا 5سال مجازات زندان در بر دارد، مرد سالخورده به دادگاه معرفی شد، اما در جریان تحقیقات مدعی شد که هیچ‌کدام از سلاح‌هایی که در زیرزمین ویلایش کشف شده، خطرناک و قابل استفاده نیستند و وی آنها را سال‌های پیش به‌عنوان آهن قراضه از انگلیس خریداری کرده و با خود به آلمان آورده است.
به‌دنبال کشف کلکسیون عجیب این مرد، 2روز طول کشید تا مأموران بتوانند همه سلاح‌ها را از آنجا خارج کنند و تنها برای انتقال تانک 40تنی بیش از 20سرباز به‌مدت 20ساعت تلاش کردند.
از آن سال تحقیقات درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه جمعه گذشته، نخستین جلسه محاکمه پیرمرد به جرم نگهداری سلاح‌های غیرمجاز برگزار شد. در این جلسه وکلای متهم گفتند که هیچ‌کدام از سلاح‌های کشف‌شده از ویلای متهم قابل استفاده نبوده و سلاح جنگی به شمار نمی‌روند، حال آنکه دادستان‌ها عقیده داشتند این سلاح‌ها عملیاتی و خطرناک بوده‌اند. با این حال کارشناسان اسلحه‌شناسی که بررسی‌های زیادی روی سلاح‌های کشف شده انجام داده بودند اعلام کردند که در بین همه سلاح‌های کشف شده، تنها سلاح ضد‌هوایی است که می‌تواند همچنان قابل استفاده باشد و بقیه آنها عملیاتی و قابل استفاده نیستند. محاکمه پیرمرد در دادگاه در حالی ادامه دارد که درصورت قابل استفاده شناخته‌شدن سلاح‌های کشف‌شده، مجازات یک تا 5سال حبس در انتظار پیرمرد خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید