• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 11 خرداد 1400
کد مطلب : 132173
+
-

بفرست ببینم

بفرست ببینم

فاطمه عباسی

این روزها کمتر کسی است که توی جیبش گوشی موبایل نداشته باشد. همه ما امروزه از این تکنولوژی استفاده می‌کنیم و در کوچه و خیابان از در و دیوار و انواع و اقسام مشکلات مثل افتادن درخت، چاله‌های وسط آسفالت خیابان یا سد معبر کردن‌ها عکس می‌گیریم. از کسانی که دارند به اموال عمومی آسیب می‌رسانند فیلم برمی‌داریم و بعد این عکس‌ها و فیلم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم و چندتایی لایک و کامنت هم دریافت می‌کنیم.
اما این کار اثر دیگری برای ما و شهرمان ندارد. حالا شهرداری تهران که سال‌ها قبل «سامانه137» را برای بیان مشکلات شهری راه‌اندازی کرده بود و عملکرد مطلوبی هم داشت، قرار است عکس‌ها، فیلم‌ها و پیام‌های صوتی شهروندان در زمینه معضلات شهری را در سایت «تهران من» به‌صورت هدفمند در قالب کمپین «کافیه یه فیلم بفرستی» جمع‌آوری کند تا به این مشکلات به سرعت رسیدگی شود. شهرداری از شهروندان پایتخت‌نشین خواسته که اگر مشکلی در شهر مشاهده کردند، با گوشی موبایل به‌صورت عکس، فیلم یا پیام صوتی در سایت «تهران من» ثبت کنند.
با این کار مشکلات به سرعت حل و فصل می‌شود و احتمالا کسانی که عامل برخی از این معضلات در شهر هستند، وقتی ببینند به راحتی شناسایی می‌شوند، عقب‌نشینی کرده و دور این مدل کارها را خط قرمز می‌کشند. عکس و فیلم‌های ما هم به جای خاک خوردن و بی‌فایده‌بودن در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر دیده می‌‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :