• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 10 خرداد 1400
کد مطلب : 132038
+
-

آماربازی

08
شکست فولاد مقابل سایپا، نتیجه عجیبی بود که شنبه‌شب در بازی عقب‌افتاده از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر ایران رقم خورد. سایپا طی 10بازی گذشته‌اش در لیگ هیچ بردی به‌دست نیاورده بود و تنها دستاورد این تیم به برد 3بر صفر مقابل پیکان محدود می‌شد که آن هم با حکم کمیته انضباطی و بعد از باخت 2 بر یک در جریان بازی رقم خورده بود. تیم جواد نکونام مقابل چنین تیمی شکست خورد تا سومین شکست خودش طی 7بازی دور برگشت را متحمل شود. با این نتیجه فولاد به یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های نیم‌فصل دوم بدل شد. این تیم طی 7بازی در نیم‌فصل دوم به 2برد، 2تساوی، 3باخت رسیده و تنها 8امتیاز کسب کرده است. فقط 3تیم در نیم‌فصل دوم عملکردی ضعیف‌تر از فولاد داشته‌اند.

84
تراکتور با پیروزی در داربی تبریز بالاخره به روند مساوی‌های متوالی‌اش پایان داد و بعد از 84روز توانست یک پیروزی در لیگ برتر کسب کند. تراکتور آخرین‌بار روز 16اسفندماه99 توانسته بود نساجی را 2 بر یک ببرد و این تنها پیروزی آنها در نیم‌فصل دوم محسوب می‌شد. ماشین‌سازی هم شنبه‌شب در حالی مقابل تراکتور قرار گرفت که در نیم‌فصل دوم هیچ بردی نداشت و همچنان هم بدون برد مانده است. در واقع شهر تبریز در سال1400 هنوز هیچ بردی در لیگ برتر به‌دست نیاورده بود تا اینکه بالاخره در روز 8خرداد این شهر به نخستین برد سال جدید دست یافت و این برد هم در مصاف 2تیم همشهری به‌دست آمد. تراکتور پیش از این به 4تساوی متوالی رسیده بود که این یک رکورد در فصل جاری است.

00
با برد باارزشی که سایپا مقابل فولاد به دست آورد حالا فقط 2تیم باقی مانده‌اند که در نیم‌فصل دوم هیچ بردی ندارند. نفت آبادان و ماشین‌سازی تبریز 2تیمی هستند که در دور برگشت هنوز حتی یک پیروزی هم کسب نکرده‌اند. این دو تیم 8هفته سپری‌شده از نیم‌فصل دوم را با 3مساوی و 5باخت پشت سر گذاشته‌اند و ضعیف‌ترین تیم‌های دور برگشت هستند. ماشین‌سازی که در دور رفت هم شرایط مشابهی داشت و در کل هم با قرار گرفتن در آخرین رتبه جدول رده‌بندی، نخستین گزینه سقوط است. اما نفت آبادان در پایان هفته یازدهم رتبه دوم جدول را داشت و در پایان نیم‌فصل اول هم به رتبه خوب پنجمی رسیده بود! این تیم با نتایج ضعیف اخیرش حالا در رتبه دوازدهم قرار گرفته و به گزینه‌ای جدی برای سقوط بدل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید