• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 خرداد 1400
کد مطلب : 132037
+
-

نکته بازی/خرج آهسته‌تر کن


از قرار معلوم باشگاه استقلال با مشکلات مالی مواجه شده؛ آنچه البته خبر جدیدی نیست. گویا درآمد استقلال از کارگزار و شریک تبلیغاتی به اندازه کافی نبوده و همین مسئله مشکل درست کرده است. می‌دانیم و بارها هم نوشته‌ایم که اگر امثال پرسپولیس و استقلال حق پخش تلویزیونی و بقیه درآمدهای مشروع‌شان را در اختیار داشتند، بسیاری از مشکلات حل می‌شد. با این حال در شرایط فعلی چاره کار، برقراری تناسب بین درآمد و هزینه‌هاست. از قدیم گفته‌اند: «چو دخلت نیست، خرج آهسته‌تر کن.» مثلا اینکه شما در این شرایط مالی برای پست دفاع چپ هم میلیچ را حفظ می‌کنی و هم محمد نادری را با آن شرایط پیچیده می‌خری، یعنی اعتقادی به میزان کردن دخل و خرج نداری. آخرش هم می‌شود مشکل و بدهی و بدقولی.

مثلا چی؟
عزیزی خادم طی این چند روز چندین مصاحبه کرده و گفته:
«هر چه دراگان اسکوچیچ خواست فراهم کردیم. فدراسیون فوتبال با همه امکاناتش کنار تیم ملی ایستاده است.» آقا دم‌تان هم گرم؛ فقط اگر زحمتی نیست، بعضی از چیزهایی که اسکوچیچ خواست و شما فراهم کردید را برای ما اسم ببرید. مثلا چه کار کردید؟ بازی تدارکاتی آنچنانی گذاشتید؟ اردوی خارجی درجه یک بردید؟ پوشاک ممتاز برای ملی‌پوشان جور کردید؟ چه کار کردید که هی این جمله را به زبان می‌آورید؟ یک اردوی
چند روزه کیش که این همه داد و قال ندارد. لابد اگر فردا تیم ملی صعود کند هم قرار است بوق و شیپور دست بگیرید و این موفقیت را مصادره کنید. خب البته ما امیدواریم این صعود رخ بدهد، بعد شما هر چه دل‌تان خواست سهم‌خواهی کنید.

اصلا بکوب از نو بساز
مارک ویلموتس لابد برای اینکه آتش به جگر ایرانی‌ها بیندازد مصاحبه کرده و در مورد اینکه در دوران قرنطینه مشغول به چه کاری بوده، گفته: «خانه‌ام نیاز به بازسازی داشت، انجامش دادم. در طول سال‌های گذشته به‌خاطر کار در ساحل عاج و ایران فرصت چندانی برای اقامت در منزل نداشتم.» آقا تا آنجایی که به ایران مربوط می‌شود، شما اصلا اینجا نبودی. حالا اگر می‌خواهی خانم بچه‌ها را بپیچانی و زیرآبی بروی، لااقل ایران را بهانه نکن. بعد هم با پولی که از اینجا کندی و بردی، راحت می‌توانی کل منازل محل را بکوبی و از نو بسازی. الکی تعمیرکار را خسته نکن؛ این چهار صباح باقیمانده از زندگی را در اسکناس شنا کن. فقط دعا به جان مهدی تاج و محمدرضا ساکت را از یاد نبر!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید