• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 10 خرداد 1400
کد مطلب : 132030
+
-

زیر حلقه/ حرفه‌ای‌گری

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

امسال فصل نقل و انتقالات بسکتبال زودتر آغاز شده است.شیمیدر، مهران شاهین‌طبع را به‌عنوان سرمربی استخدام کرد و مصطفی هاشمی از این تیم جدا شد. شاهین‌طبع فصل پیش با بیشترین تعداد بازیکن ملی (6بازیکن) و 2 بازیکن خارجی، قهرمان لیگ شد و هاشمی با یک ملی‌پوش (ارسلان کاظمی) و 2بازیکن خارجی در مکان سوم ایستاد. جابه‌جایی این دو با توجه به حواشی‌ای که در پلی‌آف بین برخی مسئولان باشگاه شیمیدر و شاهین‌طبع به‌وجود آمد قدری عجیب بود اما همیشه پول حلال مشکلات است و این جور مواقع اسم این کارها «حرفه‌ای‌گری» گذاشته می‌شود که ما حرفی نداریم.

هفت
نمره دختران بسکتبال سه‌نفره در 3بازی انتخابی المپیک از 7بیشتر نشد. در بازی با ژاپن 4، اوکراین 7و استرالیا فقط 2 امتیاز به‌دست آوردیم. بهترن باخت هم 20–21 مقابل تایلند بود. فدراسیون گفته: «با این امکانات نباید انتظار داشت.» از عمر بسکتبال سه‌نفره دختران 4سال گذشته و یک آجر روی امکانات قبلی گذاشته نشده اما روی دیگر سکه این 2و4امتیاز در 10دقیقه زمان بازی است که هزینه-  فایده 4سال آزگار کار در این بخش را زیر سؤال برده. 2حالت وجود دارد؛ یا بر «خلاف جهت» آموزه‌های فنی و مهارتی سه‌نفره در جهان حرکت می‌کنیم  یا اینکه این بازی را به پاتوق دوستان و دورهمی در مسافرت‌ها تبدیل کرده‌ایم.

بهنام و روستوک
بهنام یخچالی 2فصل دیگر با تیم بسکتبال روستوک در بوندس‌لیگای 2 آلمان (پرو A) تمدید کرد. روستوک برخلاف صدرنشینی در فصل عادی، در پلی‌آف نتایج خوبی نگرفت و در
 پروA ماندگار شد. صفحه رسمی باشگاه با انتشار فیلمی از بهنام خبر تمدید قرارداد این بازیکن را اعلام کرد. در این فیلم بهنام یخچالی گفته است: «از این انتخاب راضی‌ام». مدیر ورزشی روستوک هم گفته:« می‌خواهیم از بهنام به‌عنوان پایه اصلی برای ساخت تیم استفاده کنیم. او خودش را در سال اول مثل یکی از اعضای قدیمی خانواده روستوک به خوبی جا انداخت. سطح بازی بهنام بالاست و حتی می‌تواند در لیگ‌های بالاتر بازی کند. خوشحالیم برای 2 فصل با هم توافق کردیم.»






 

این خبر را به اشتراک بگذارید