• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
یکشنبه 9 خرداد 1400
کد مطلب : 131941
+
-

سینما بدون ویروس

همه منتظرند تا با فروش فیلم‌های «یک مکان ساکت2» و «کروئلا» دوران تازه سینما آغاز شود

گزارش
سینما بدون ویروس

آرش نهاوندی- روزنامه‌نگار

پس از واکسیناسیون 50درصد از جمعیت کشور آمریکا فصل جدیدی از فروش فیلم‌های سینمای این کشور در گیشه آغاز شده است.
به گزارش ورایتی فیلم، در آستانه تعطیلات «روز یادبود» (تعطیلات به‌منظور گرامیداشت قربانیان جنگ داخلی آمریکا)، انتظار می‌رود فیلم‌های «یک مکان ساکت2» محصول «پارامونت» و «کروئلا» محصول «دیزنی» فروش خوبی داشته باشند. تعطیلات نسبتا طولانی «روز یادبود» شرایط مناسبی برای این 2 فیلم فراهم خواهد آورد که بتوانند به فروش بالایی در گیشه سینماهای آمریکا که چندی است پس از 14‌ماه تعطیلی با اعمال محدودیت در نمایش، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، دوباره بازگشایی شده‌اند، دست یابند. فروش بالای این دو فیلم می‌تواند نویدبخش آغاز دوباره فروش بالای فیلم‌ها در گیشه سینماهای آمریکا پس از یک دوره طولانی رکود باشد. گردانندگان سینما و استودیوهای هالیوودی امیدوارند فیلم‌های «یک مکان ساکت2» و «کروئلا» بتوانند با فروش بالا در گیشه، فصل تابستان امیدبخشی در نمایش و فروش فیلم در سالن‌های سینما رقم بزنند. در ادامه این فصل همچنین قرار است فیلم‌های دیگری ازجمله فیلم‌های«در ارتفاعات» (11ژوئن)، «سریع و خشن 9» ساخته کمپانی یونیورسال(11ژوئن) و «بیوه سیاه»(9ژوئیه) ساخته مشترک دیزنی و مارول به نمایش در آیند.

یک مکان ساکت2
فیلم«یک مکان ساکت2» که دنباله فیلم«یک مکان ساکت»(2018) است در روز پنجشنبه پس از نمایش در 3هزار سالن سینما در آمریکا 4.8میلیون دلار و فیلم«کروئلا» نیز پس از نمایش در 3هزار و 892سالن سینما در آمریکا در عصر پنجشنبه 1.4میلیون دلار فروش کرده‌اند. فیلم«یک مکان ساکت2» در روز اول اکران خود نسبت به فیلم اولیه «یک مکان ساکت» که در 2018برای نخستین بار به نمایش درآمد، فروش بیشتری کرده است. «یک مکان ساکت» در نخستین روز اکران خود 4.3میلیون دلار فروش کرده بود.این فیلم در نهایت نیز در نخستین آخر هفته اکران در سالن‌های سینمای آمریکا 50میلیون دلار فروخت. انتظار می‌رود فیلم«یک مکان ساکت2» که توسط«جان کراسینسکی» کارگردانی شده و امیلی بلانت در آن نقش ایفا کرده در نخستین تعطیلات پس از اکران خود، نیز فروش موفقی داشته باشد. انتظار می‌رود این فیلم 30میلیون در روز یکشنبه و در مجموع 36میلیون در پایان تعطیلات در روز دوشنبه در گیشه فروش کند. اگر چه مطابق پیش‌بینی‌ها احتمالا فروش پایین‌تری از فیلم اصلی «یک مکان ساکت» در نخستین تعطیلات پس از اکران خود، خواهد داشت. «یک مکان ساکت2» بر داستان اعضای باقیمانده خانواده «ابوت» متمرکز است. در این فیلم علاوه بر «امیلی بلانت»، «میلیسنت سیموندز» و «نوا جوپه»، نقش‌آفرینی کرده‌اند. در این فیلم شخصیت‌های اصلی همچنان تلاش دارند در «سکوت»، خود را در برابر موجودات تسخیر‌کننده «صدا» حفظ کنند. در این فیلم آنها به تمام معنا با حوادثی ترسناک روبه‌رو خواهند شد. بودجه ساخت این فیلم 61میلیون دلار اعلام شده است.

کروئلا
در گیشه به‌احتمال زیاد رقابت نزدیکی میان فیلم‌های «یک مکان ساکت» و «کروئلا» ایجاد نخواهد شد. کروئلا فیلمی است که در آن به شخصیت بدنام ، منفور و بدذات فیلم«101دالماسین» به نام «کروئلا (استلا)د ویلا» پرداخته می‌شود. انتظار می‌رود این فیلم در نخستین یکشنبه پس از اکران بین 17تا 23میلیون دلار در گیشه فروش کند. روز دوشنبه نیز به‌احتمال زیاد مجموع فروش «کروئلا» از مرز 30میلیون دلار خواهد گذشت. البته فروش بالای این فیلم در گیشه به‌دلیل اینکه قرار است به‌طور همزمان در سالن‌های سینما نمایش داده شود و از طریق «دیزنی پلاس پرمیوم»  هم در اختیار کاربران قرار گیرد، در ابهام قرار دارد.  همچنین کاربران خواهند توانست با پرداخت 30دلار بیشتر«کروئلا» را در «دیزنی پلاس پرمیوم» مشاهده کنند. داستان فیلم کروئلا در لندن دهه 1970می‌گذرد. در این فیلم «اما استون در نقش « استلا د ویلا» بازی می‌کند که یک طراح مد خلاق است. او به‌تدریج و برای تامین خزه و پوست لباس‌هایی که طراحی می‌کند، به دزدیدن حیوانات خانگی و کندن پوست آنها روی می‌آورد.

حضور بدون ماسک واکسن زده‌ها در سینما
ورود افرادی که 2 دوز واکسن زده‌اند در سالن‌های سینما در آمریکا و اروپا بلامانع خواهد بود. مالکان عمده سالن‌های سینما در اروپا و آمریکا ازجمله «ای‌ام‌سی»، «رگال» و «سینه مارک» دیگر از تماشاگرانی که واکسن زده‌اند نخواهند خواست با ماسک به سالن‌های نمایش فیلم وارد شوند. البته در سالن‌های سینمای متعلق به این کمپانی‌ها رعایت پروتکل‌های دوران کرونا تداوم خواهد داشت و پوشیدن ماسک برای افرادی که همچنان واکسن نزده‌اند، الزامی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید