• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 خرداد 1400
کد مطلب : 131934
+
-

نکته بازی/ به قطار ایستاده هم سنگ می‌زنند


برخی بازیکنان بازنشسته که در دوران حضورشان کاری غیراز ایجاد حاشیه نداشتند، بعد از بازنشستگی سعی می‌کنند با افراط در حمایت از تیم، دل هواداران را به‌دست بیاورند. مثلا اگر قرار باشد در مورد پرسپولیس حرف بزنیم، پیام صادقیان و شیث رضایی مثال‌های خوبی در این مورد هستند. جناب شیث که در زمان بازی همه را به ستوه آورده بود، حالا مصاحبه‌های آتشین انجام می‌دهد تا بلکه جبران مافات کند. رضایی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش در مورد حاشیه‌هایی که برای پرسپولیس ساخته می‌شود، گفته: «طبیعی است. به قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند.» کاملا هم درست و منطقی؛ فقط یادمان هست از خود شما هم خیلی انتقاد می‌شد و این نشان می‌دهد گاهی به قطار ایستاده، حتی قطاری که رو به عقب حرکت می‌کند هم سنگ زده می‌شود!

بالاخره جمله تاریخی را نگفت

علیرضا جهانبخش به اردوی تیم ملی اضافه شده و بسیار هم مشتاق است. با شرایطی خاص انگیزشی که او دارد، می‌تواند به تیم ملی کمک کند. جهانبخش مصمم است نشان بدهد فوتبال یادش نرفته و هیچ جا هم به این منظور بهتر از مسابقات پیش روی تیم ملی نیست. در حاشیه تمرینات از علیرضا سؤال شده چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد گرفت؛ او هم جواب داده: «فعلا با برایتون قرارداد دارم، اما تصمیمی خواهم گرفت که به نفع آینده فوتبالم باشد.» باز خدا را شکر علی برای صدهزارمین بار جمله معروفش یعنی «می‌مانم و می‌جنگم» را تکرار نکرد! مسلما چنین روحیه‌ای خوب است، اما گاهی هم رفتن می‌تواند راه جنگیدن باشد؛ مثل اینکه بروی، جای دیگر بدرخشی و تیم قبلی‌ات را پشیمان کنی. امیدواریم هر چه خیر است پیش بیاید.

مرسی که فراموش نکردی

یحیی گل‌محمدی در یک حرکت بسیار زیبا، روی صفحه شخصی‌اش تولد سامیار را تبریک گفته است. سامیار، فرزند خردسال همان هوادار پرسپولیس است که بعد از ناکامی این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا درگذشت. یحیی همان زمان با حضور در منزل این خانواده در یاسوج، در اقدامی ارزشمند مدال نقره لیگ قهرمانان را به سامیار تقدیم کرد و حالا هم با گذشت 5ماه از آن اتفاق، تولد این هوادار کوچک را به او تبریک گفته است. بی‌گمان چنین کاری روی روحیه خانواده تأثیر دارد. شما شاید فقط یک خط بنویسی، اما این یک خط برای آن پسر یک ذوق بزرگ است. دست یحیی گل‌محمدی درد نکند که بعد از 5‌ماه این موضوع را فراموش نکرد، آن هم در کشوری که ظرف 5 روز خیلی چیزها از یاد می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید