• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131874
+
-

کوتاه از حادثه/ دستگیری سارق 5کیلو طلا ساعتی قبل از فرار به ترکیه


دختری که در یک طلافروشی به‌عنوان شاگرد کار می‌کرد به دور از چشم صاحب مغازه 5کیلو طلا سرقت کرد و قصد گریختن به ترکیه را داشت اما پیش از فرار دستگیر شد.
به‌ گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل با مراجعه یک طلافروش به کلانتری11 بندرترکمن آغاز شد. این مرد مدعی شد مقدار زیادی از موجودی طلای مغازه‌اش به طرز مرموزی مفقود شده است. او گفت: از مدتی قبل متوجه کم شدن طلاها شده بودم اما این موضوع را پیگیری نکردم و احتمال دادم که در حساب و کتاب‌هایم اشتباه کرده‌ام اما چند روز قبل فهمیدم که مقدار زیادی از طلاها ناپدید شده‌اند و ممکن است سرقتی اتفاق افتاده باشد.
به‌دنبال این شکایت مأموران تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. صاحب طلافروشی به فرد خاصی مشکوک نبود و نمی‌دانست به‌درستی چه اتفاقی افتاده است. با این حال مأموران احتمال می‌دادند که سرقت از سوی فردی آشنا اتفاق افتاده است. زمانی که آنها به بررسی تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته پرداختند پی بردند فرضیه اولیه‌شان درست است. کنترل این تصاویر نشان می‌داد که دختر جوانی که به ‌عنوان شاگرد در طلافروشی کار می‌کند رفتار مشکوکی دارد؛ به همین دلیل نام وی به‌عنوان نخستین مظنون این پرونده مطرح شد. همچنین بررسی‌ها نشان داد که او به محل کارش نرفته و قرار است به‌زودی به ترکیه سفر کند. این موضوع ظن پلیس به دختر جوان را تقویت می‌کرد. در این شرایط بود که مأموران چند ساعت پیش از فرار متهم به ترکیه توانستند او را که در خانه یکی از اقوامش پنهان شده بود، دستگیر کنند.
دختر جوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اعتراف کرد که طی یک‌سالی که در طلافروشی کار می‌کرد دور از چشم صاحب طلافروشی، دست به سرقت از آنجا می‌زد. او گفت: در این مدت وقتی صاحب‌کارم نبود در چند مرحله طلاها را سرقت کردم و قصد داشتم به ترکیه فرار کنم اما نمی‌دانم چطور نقشه‌ام لو رفت و دستگیر شدم.
سردار محمدسعید فاضل‌دادگر، فرمانده انتظامی استان گلستان با اعلام جزئیات این پرونده گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که متهم توانسته 5کیلو و نیم طلا سرقت کند که کارشناسان ارزش طلاهای مسروقه را بیش از ۵۵میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. به‌گفته وی هم‌اکنون متهم با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

 عملیات ویژه برای دستگیری شرور مسلح در اندیمشک
تبهکاری که به اتهام دست داشتن در چندین سرقت مسلحانه و تیراندازی به پاسگاه و خودروی انتظامی و دفتر نماینده اندیمشک تحت تعقیب قرار داشت، در جریان یک درگیری مسلحانه دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، به‌دنبال وقوع چند فقره سرقت مسلحانه در جاده‌های منتهی به اندیمشک وشهرستان‌های همجوار، مأموران موفق شدند در چند عملیات اغلب نفرات این باند سرقت مسلحانه را دستگیر کنند؛ اما یکی از نفرات اصلی این باند متواری شد. از همان روز تلاش‌ها برای دستگیری این شرور به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی اندیمشک قرار گرفت. مأموران با انجام تحقیقات گسترده توانستند مخفیگاه این شرور سابقه دار را در یکی از بخش‌های تابعه شهرستان اندیمشک شناسایی کنند. به این ترتیب او در عملیات غافلگیرانه‌ای که صبح جمعه انجام شد، پس از درگیری مسلحانه با مأموران به دام افتاد.
سردار سیدمحمد صالحی، فرمانده انتظامی خوزستان در این‌باره گفت: در این عملیات متهم برای فرار با مأموران درگیر شد که در نهایت به ضرب گلوله مجروح و دستگیر شد. همچنین از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه کلاشینکف، یک قبضه سلاح شکاری و یک دستگاه خودرو پژو دارای سابقه سرقت مسلحانه از شهرستان خمین که در جریان آن یکی از کارکنان پلیس به شهادت رسیده بود کشف شد. در ادامه برادر این متهم که قصد فراری دادن او را داشت، از ناحیه دست هدف گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.
وی در ادامه گفت: متهم سوابق متعددی ازجمله تیراندازی به دفتر نماینده شهرستان، ۲فقره تیراندازی به گشت انتظامی پاسگاه قیلاب و تیراندازی به‌خودروی بدرقه متهمان شهرستان اندیمشک که منجر به فوت یکی از سارقان مسلح و افراد شرور منطقه و واژگونی خودروی انتظامی شده را در پرونده خود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید