• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 8 خرداد 1400
کد مطلب : 131804
+
-

صدور سند برای منابع طبیعی کردستان

صدور سند برای منابع طبیعی کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تثبیت و صدور سند مالکیت برای یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر لزوم اجرای هرچه سریعتر احکام خلع ید صادره در استان به همشهری گفت: در مناطق «برازان»، «دره سیدحسین» و «سراب قامیش» سنندج تخلفات عدیده ای صورت گرفته است که منجر به تشکیل سکونتگاه‌های غیر رسمی شده و در این باره باید دادستان سنندج از باب حقوق عامه ورود کند و برخورد لازم در این باره صورت گیرد.  
وی افزود: یکی از مصادیق مهم و بارز فساد، زمین خواری و دست‌اندازی به عرصه‌های ملی است و در این زمینه پیشگیری از وقوع این جرایم بسیار حائز اهمیت است.  
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: اشراف، تسلط و نظارت مدیران دستگاه‌های متولی بر عرصه های ملی بسیار ضروری است و مدیران ادارات متولی باید به‌صورت میدانی در مناطق مورد طمع متصرفان حضور داشته باشند و با تعامل مراجع انتظامی دست متصرفان به بیت‌المال را قطع کنند. در غیر اینصورت دادستان‌های عمومی و انقلاب استان موظفند تا هرگونه ترک فعل مدیران را در این زمینه گزارش دهند.  
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از تثبیت مالکیت و صدور سند بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در سال گذشته توسط اداره ثبت اسناد و املاک استان خبر داد و افزود : مساحت اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است که مقرر است تا پایان سال جاری، ۸۰۰ هزار هکتار باقی مانده نیز تثبیت مالکیت و صدور سند شود. 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به شناسایی ۴۱۶ فقره تخریب، تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی توسط اداره کل منابع طبیعی استان، گفت: در مناطق «صلوات آباد»، «سرنجیانه»، «سرخه دزج»، «قلیان»، «خلیچیان»، «باباریز» و «دولت آباد» ۴۱۶ فقره تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت ۲۰۷ هکتار شناسایی شده که از این تعداد ۲۲۶ فقره به مساحت ۱۱۶ هکتار در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید