• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 5 خرداد 1400
کد مطلب : 131608
+
-

سفر در مه

تیم ملی در حالی به بحرین می‌رود که فدراسیون هنوز منتظر رای CAS درباره تغییر میزبانی است در عین حال تعداد همراهان تیم در این سفر،جنجال به پا کرده است


درحالی‌که فقط 8روز تا نخستین بازی تیم ملی در بحرین باقی مانده، فدراسیون فوتبال هنوز برنامه سفر تیم به منامه را مشخص نکرده است. زمان پرواز رسما اعلام نشده و ظاهرا برای دریافت ویزا هم مشکلاتی وجود دارد. البته لیست نفرات اعزامی هم با حرف‌وحدیث‌های زیادی روبه‌رو‌ست؛ لیستی که دیروز یک نفر داوطلبانه از آن خارج شد اما هنوز هم نفرات اضافی زیادی در آن حضور دارند.

  هنوز به CAS امید داریم؟
درباره زمان سفر تیم‌ملی تنها چیزی که جسته و گریخته از گوشه‌و‌کنار شنیده شده، این است که کاروان ایران روز دهم خرداد با پروازی اختصاصی به بحرین خواهد رفت. اما خود فدراسیون هنوز رسما برنامه و زمان سفر تیم ملی را اعلام نکرده است. فدراسیون فوتبال مدت‌ها به‌دنبال نتیجه دادگاه CAS و شکایت از AFC بابت میزبانی بحرین بود. مسئولان فدراسیون مدعی هستند که همچنان به پیگیری این شکایت مشغولند و در این شرایط، اعلام برنامه سفر به بحرین به‌معنای پذیرفتن میزبانی این کشور و قطع امید از CAS خواهد بود. شاید اینکه هنوز اطلاعاتی رسمی درخصوص برنامه‌های سفر اعلام نشده، به همین دلیل باشد. ضمن اینکه براساس شنیده‌ها دریافت ویزا برای نفرات اعزامی هم به مشکلاتی برخورد‌ه است، چون ایران از لحاظ سیاسی ارتباطی با بحرین ندارد. تا لحظه تنظیم این خبر ویزای هیچ‌یک از نفرات اعزامی آماده نشده و فدراسیون در این زمینه هم با مشکلاتی روبه‌رو‌ست.

  جنجال همراهان اضافی
نکته مهم درخصوص کاروان اعزامی ایران، لیست بلندبالای نفرات اعزامی و تعداد بالای نفرات متفرقه و غیرضروری در این لیست است. روز گذشته طهمورث حیدری، رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال نوشت و ضمن تشکر از دعوت رئیس فدراسیون اعلام کرد به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های تیم‌ملی و بیت‌المال از سفر به بحرین کناره‌گیری می‌کند. نخستین واکنش به این نامه در رسانه‌ها این بود که اساسا سفر رئیس کمیته امور استان‌ها به بحرین چه ضرورتی داشته و بر چه اساسی نام ایشان در لیست نفرات اعزامی گنجانده شده است. گویا از این نفرات در لیست اعزامی تیم ملی کم نیست و برخلاف طهمورث حیدری، دیگران از سفر انصراف هم نداده و در آستانه اعزام هستند. کارلوس کی‌روش در زمان هدایت تیم‌ملی هرگز اجازه نمی‌داد نفرات متفرقه و اضافی همراه تیم ملی باشند اما بعد از او ظاهرا این رسم به فدراسیون فوتبال برگشته است. گفته می‌شود در لیست نفرات اعزامی به بحرین بیش از 50نفر حضور دارند که اگر واقعیت داشته باشد، تقریبا 20نفر از اینها همراهان غیرضروری تیم هستند. البته دیروز یک منبع آگاه در فدراسیون به همشهری گفت بعد از جنجال رسانه‌ای، سفر اعضای هیات رئیسه و بعضی ار همراهان به بحرین لغوشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :