• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 5 خرداد 1400
کد مطلب : 131603
+
-

کریم وارد می‌شود

کریم باقری، دستیار یحیی گل‌محمدی پیشنهاد فدراسیون برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در 4بازی حساس انتخابی جام‌جهانی را پذیرفت

کریم وارد می‌شود


با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، کریم باقری به کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران اضافه شد. سایت فدراسیون دیروز خبر داد شهاب عزیزی‌خادم، در جلسه‌ای مشترک با کریم باقری توافق کرد برای ۴بازی حساس ایران در مقدماتی جام‌جهانی به تیم‌ملی اضافه شود. کریم باقری هم‌اکنون دستیار یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس است. او پیش از این یک‌بار دیگر هم به تیم ملی دعوت شده، اما پیشنهاد اسکوچیچ را رد کرده بود.
دور برگشت بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی در گروه C منطقه آسیا از سیزدهم خرداد آغاز می‌شود. ایران باید به‌ترتیب با هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق بازی کند. شاگردان اسکوچیچ برای اینکه صعودشان به مرحله بعد بدون اما و اگر باشد، باید در هر 4بازی که به میزبانی بحرین برگزار می‌شود، پیروز شوند.
عزیزی‌خادم، پیش از این در حکمی جنجالی، مجتبی خورشیدی را به سرپرستی تیم ملی انتخاب کرده بود. بسیاری معتقد بودند او کارنامه قابل توجهی ندارد و نمی‌تواند در شرایط سخت تیم ایران را مدیریت کند. به‌نظر می‌رسد کریم باقری قرار است ضعف‌های خورشیدی را جبران کند. سایت فدراسیون فوتبال به نقل از عزیزی‌خادم نوشت:« آقای باقری از سرمایه‌های فوتبال ایران است و قرار شده در این 4بازی علاوه بر حضور در کادرفنی، موضوعات مدیریتی را نیز برعهده داشته باشد تا تیم‌ملی بدون دغدغه از این مرحله سربلند بیرون بیاید.»
رئیس فدراسیون فوتبال مدعی شد که همه امکانات برای حضور پرقدرت تیم‌ملی در بازی‌های بحرین فراهم شده است و هیچ عاملی نمی‌تواند تمرکز تیم‌ملی برای صعود را برهم بزند.

با کمترین سورپرایز
لیست تیم ملی نه مهدی شیری دارد
 نه عارف غلامی!


اگر اینطور حساب کنیم که دراگان اسکوچیچ از قبل تکلیفش را با رامین رضاییان و وریا غفوری روشن کرده بود و به هر دلیلی (که در مورد رامین می‌تواند فنی هم نباشد) نمی‌خواست آنها را دعوت کند، می‌توان گفت فهرست اعلام‌شده از سوی مربی کروات برای مسابقات انتخابی جام‌جهانی سورپرایز چندانی ندارد. اسکوچیچ در اردوهای قبلی نشان داده بود که توانایی زیادی برای دعوت از بازیکنان عجیب و غریب به تیم ملی دارد. 2 شاهکار بزرگ او در اردوهای قبلی، یکی مهدی شیری بود و دیگری عارف غلامی؛ یعنی بازیکنانی که اگر سرمربیان پرسپولیس و استقلال مهره کافی داشته باشند، در همین 2 تیم هم باید روی نیمکت بنشینند! در فهرست اخیر اما بازیکنی نیست که حضورش توی ذوق بزند. شاید جعفر سلمانی از نظر بعضی منتقدان شرایط دعوت را نداشت یا حضور محمدرضا اخباری در جمع گلرها خرده‌بحث‌هایی را به‌وجود آورده باشد اما از این بحث‌ها همیشه هست. به‌طور کلی لیست اخیر اسکوچیچ شگفتی چندانی ندارد و حتی اگر داشت هم در این مقطع کاری جز حمایت از سوی منتقدان و هواداران ساخته نبود. فعلا همه انرژی‌های مثبت را باید به سمت این تیم بدهیم و امیدوار باشیم بچه‌ها دست پر از منامه برگردند.

دعوت‌نشده‌ها؛ لیستی در کار نیست
تیم ملی غایب بزرگی ندارد اما ابراهیمی، اسماعیلی و نادری غایب‌های کوچک این تیم هستند


همیشه در زمان اعلام لیست تیم‌ملی، اسم‌هایی هستند که به‌نظر می‌رسد با وجود شایستگی حضور در لیست از چشم مربیان تیم‌ملی دور مانده‌اند. اما لیست جدید تیم‌ملی که توسط اسکوچیچ اعلام شده، از این اسامی زیاد ندارد. از جمع دروازه‌بان‌هایی که پیش‌تر دعوت می‌شدند حامد لک و رشید مظاهری از لیست بیرون مانده‌اند اما عملکرد آنها در هفته‌های اخیر به شکلی بوده که جای خالی‌شان اصلا در لیست احساس نمی‌شود. در دفاع راست غیبت رامین رضاییان و وریا غفوری اتفاق جدیدی نیست و به هر دلیلی که بوده اسکوچیچ از ابتدا هم این نفرات را دعوت نمی‌کرد. در خط میانی علی کریمی مصدوم است و در خط حمله هم‌اللهیار صیادمنش خودش اجازه خواسته تا با سفر به آلمان مراحل درمانش را پی بگیرد. در هافبک میانی از امید ابراهیمی هم خبری نیست که این شاید تنها مورد عجیب‌ در لیست جدید اسکوچیچ باشد. ابراهیمی در اردوهای قبلی توسط دراگان دعوت می‌شد و در بازی با سوریه هم 25دقیقه بازی کرد. او مهره فیکس تیم‌ملی در جام‌جهانی2018، جام ملت‌های2019و همین مسابقات مقدماتی جام‌جهانی2022بود. سوای غیبت این بازیکن، دعوت فقط یک نفر از استقلال هم کمی انتقادبرانگیز شده و لااقل هواداران استقلال توقع داشتند نام‌هایی چون فرشید اسماعیلی و محمد نادری را که اخیرا عملکرد خوبی داشته‌اند در لیست جدید تیم‌ملی ببینند.

این خبر را به اشتراک بگذارید